Autor: mb

Grafika ilustracyjna - Wskaźniki giełdowe i zarys mążczyzny rozmawiającego przez telefon
Gospodarka

EY Global IPO Trends: złe czasy dla debiutów giełdowych

Raport EY Global IPO Trends wskazuje, że rynek debiutów giełdowych w dalszym ciągu znajduje się w trudnym położeniu. W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2022 roku – analizując dane w ujęciu rok do roku – liczba transakcji IPO zmniejszyła się o 44%, a wpływy z nich o 57%. W samym trzecim kwartale 2022 roku były to spadki odpowiednio o 41% i 56%. Sektor technologiczny przoduje w zakresie wolumenów transakcji, jednak w kategorii wartości liderem jest energetyka. Najwięcej powodów do obaw mają przedstawiciele sektora dóbr konsumenckich, gdzie średnia wartość pojedynczej transakcji spadła o 69%. Najbliższe miesiące nie zapowiadają przełamania negatywnego trendu, czytamy w komunikacie EY.

BSR, Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie
Bankowość spółdzielcza

Klienci Banku Spółdzielczego Rzemiosła w Krakowie mogą już płacić BLIKIEM

Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie udostępnił swoim klientom płatności mobilne BLIK. Dzięki tej usłudze mogą oni wygodnie i bezpiecznie płacić za zakupy w Internecie i sklepach stacjonarnych, wypłacać gotówkę z bankomatów, a także realizować natychmiastowe przelewy na telefon BLIK. Z rozwiązania może skorzystać każdy użytkownik aplikacji mobilnej krakowskiego banku, poinformował BSR.

wirtualne wykresy na tle tabletu i notatników
Edukacja finansowa

BIK kształci młodych – już przeszkolił 55 tys. studentów na ponad 100 uczelniach wyższych

Wraz z nowym rokiem akademickim, rusza platforma Score Hunter BIK, która obejmie kolejne tysiące młodych studentów w programie edukacyjnym na ponad 100 uczelniach wyższych w Polsce. Uczy świadomego podejmowania decyzji finansowych oraz ostrzega, jak nie ulegać cyberzagrożeniom. Zaangażowanie BIK na rzecz edukacji młodych to wieloletni program, ale także odpowiedź na zatrważające wyniki badań. Co piąty student nie wie, jak ochronić się przed wyłudzeniem. Tylko 30 proc. pokolenia wchodzącego w dorosłe życie ma jakąkolwiek wiedzę finansową. Tymczasem młodzi, którzy nie przekroczyli jeszcze 24 lat, już zaciągnęli około 1,23 mln kredytów na wartość ponad 11 mld zł, które w większości przeznaczają na konsumpcję ‒ podkreślają eksperci BIK.

Raporty

W trakcie pandemii starsze pokolenie zaczęło chętniej korzystać z usług online; wykluczonych cyfrowo jest już tylko 8% Polaków

Ponad 60% Polaków jest w zasięgu sieci światłowodowej, wynika z raportu „Włączenie cyfrowe”, opracowanego na zlecenie Fiberhost. Jednak spośród tej grupy niewiele ponad połowa badanych korzysta z tego rodzaju łącza internetowego. Raport pokazał, że w trakcie pandemii osoby powyżej 55. roku życia chętniej zaczęły korzystać z różnych usług online m.in. e-urzędów czy bankowości elektronicznej, poinformowała Firma.

Michał Strzelecki, dyrektor biura Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli.
Multimedia

Czy polskiej branży meblarskiej grozi fala upadłości i masowych zwolnień?

Rosnące ceny surowców do produkcji oraz energii powodują, że polska branża meblarska zaczyna tracić swoją konkurencyjność na rzecz tańszych producentów z Rumunii, Bułgarii, Białorusi czy Chin. Klienci odkładają zakupy mebli na lepsze czasy, co skutkuje spadkiem zamówień krajowych i zagranicznych nawet o 50 proc. Sytuacji nie poprawiają także braki kadrowe w branży oraz niekorzystny system sprzedaży drewna na krajowym rynku. Dla sektora, który odpowiada pośrednio i bezpośrednio za ok. 400 tys. miejsc pracy, wszystkie te czynniki mogą oznaczać poważne problemy.

wirtualny wykres satysfakcji klienta, ikonki-śmieszki
Raporty

Czy w e-commerce jest możliwe postrzeganie każdego klienta jako indywidualności?

Potrzeby klientów nieustannie ewoluują, co udowodniła pandemia koronawirusa, wymuszając na firmach przyspieszenie cyfrowej transformacji. Jak wykazało jedno z badań McKinsey & Company obrazujące wpływ COVID-19 na biznes, obecnie przynajmniej 80 proc. interakcji z konsumentami odbywa się za pośrednictwem kanału online. W ten sposób internetowa obsługa, która kiedyś była wyróżnikiem marek, stała się podstawą, oczekiwaną przez większość konsumentów. Jednak to nie wszystko, pojawiają się świeże trendy m.in. personalizacja doświadczeń klienta. Z jakimi nowościami w świecie wirtualnego customer experience warto się zapoznać? Na to pytanie odpowiada ekspert Santander Consumer Banku

wirtualny bot stojący na smartfonie
Technologie i innowacje

Kiedy człowiek może zastąpić voicebota?

Aż 9 na 10 respondentów uważa, że dzięki wdrożonym voicebotom ich praca stała się łatwiejsza, wynika z najnowszych badań. Jednak 100% przebadanych menedżerów i 87,5% pracowników niższego szczebla pracujących w firmach, w których wdrożono automatyzację uważa, że nie ma możliwości, aby voiceboty ich zastąpiły. Czy zatem jesteśmy skazani na inteligentnych asystentów czy wręcz przeciwnie, po chwilowym zachwycie tą technologią to ludzie zastąpią maszyny? ‒ ocena ekspertów Apifonica.com.

STRONA 194 Z 344