Automatyzacja pozwala bankom spółdzielczym oferować spersonalizowane produkty i usługi
BANK.pl: W jaki sposób odpowiednie inwestycje w technologie mogą przyczynić się do zwiększenia przychodów banków spółdzielczych?
Adam Matyaszek: Odpowiednie inwestycje w rozwój technologii pozwalają usprawnić procesy operacyjne poprzez ich automatyzacje, to dzięki nim banki spółdzielcze mogą zwiększyć zadowolenie klientów poprzez odciążenie pracowników, którzy mogą w większym stopniu zająć się obsługą klienta. Automatyzacja usług pozwala również lepiej zrozumieć zachowania klientów, identyfikować trendy rynkowe oraz oferować spersonalizowane produkty i usługi. Co może prowadzić do większej skuteczności działań sprzedażowych, zwiększenia lojalności obecnych klientów oraz zwiększenia przychodów.
To tylko kilka przykładów, które możemy zaliczyć do rozwoju obecnych usług. Nie możemy zapomnieć również o tym, że inwestycje w nowe technologie umożliwiają bankom spółdzielczym rozwijanie innowacyjnych produktów i usług, które mogą przyciągnąć nowe segmenty klientów i otworzyć nowe źródła przychodów. Takimi przykładami mogą być recyclery, które obecnie zastępują bankomaty, rozwiązania mobilne wykorzystywane do wypłat i wpłat gotówki bez konieczności użycia karty. Właśnie takie rozwiązania proponuje swoim klientom ITCARD.
Co determinuje dzisiaj wybór rozwiązania dla banku spółdzielczego – oczekiwania rynku i klientów, presja konkurencji, oczekiwania banku czy warunki infrastrukturalne i technologiczne banku spółdzielczego lub Zrzeszenia?
– Banki spółdzielcze muszą znaleźć równowagę między tymi czynnikami, aby wybrać odpowiednie rozwiązania, które przyniosą korzyści finansowe oraz zapewnią konkurencyjność na rynku. Wybór odpowiedniego rozwiązania warunkuje kombinacja możliwości infrastrukturalnych i technologicznych, oczekiwań klientów oraz presji konkurencji, która jest dzisiaj bardzo silna.
Banki spółdzielcze muszą śledzić działania i oferty konkurencji i dostosowywać się do trendów rynkowych, zarówno innych banków, jak również nowych graczy takich jak instytucje fintech.
ITCARD swoimi produktami i usługami odpowiada na najnowsze trendy i tendencje rynkowe, wykorzystuje najnowocześniejszą technologię po to, aby klientom współpracującym z ITCARD, w tym bankom spółdzielczym zapewnić konkurencyjność rynkową w zakresie obsługi i pozyskiwania nowych klientów.
Jak rozwój bankowości mobilnej i cyfrowej wpływa na strategię inwestycyjną banków spółdzielczych? W jaki sposób banki spółdzielcze mogą wykorzystać rozwiązania ITCARD S.A. w celu zwiększenia interakcji z klientami i poprawy obsługi transakcji?
– Dziś instytucja taka jak bank, która działa na bardzo konkurencyjnym rynku musi zabezpieczyć budżet na nowoczesne produkty i usługi, takie jak bankowość mobilna. Rozwój usług płatniczych jest ważnym elementem gospodarki naszego kraju, a polski rynek oferuje najnowocześniejsze rozwiązania płatnicze. Dzięki dynamicznemu rozwojowi technologicznemu i wzrostowi świadomości cyfrowej, Polska stała się liderem w dostarczaniu innowacyjnych usług płatniczych opartych na aplikacjach mobilnych.
Polski klient jest coraz bardziej świadomy korzyści płynących z nowoczesnych rozwiązań płatniczych i posiada coraz większą świadomość ich możliwości. Rozpowszechnienie smartfonów sprawiło, że młode społeczeństwo wymaga możliwości realizowania wszystkich formalności przez telefon. Polski rynek płatności mobilnych stanowi przykład udanego i dynamicznego ekosystemu, który dostarcza innowacyjne rozwiązania płatnicze, dostosowane do potrzeb konsumentów i przedsiębiorców.
ITCARD wychodzi również z rozwiązaniami na te potrzeby i posiada usługi, które można realizować za pomocą telefonu. Oferujemy bankom szereg nowych rozwiązań w dedykowanych aplikacjach mobilnych, takich jak wydawnictwo i obsługa kart wirtualnych oraz możliwość szybkich i bezpiecznych wpłat i wypłat gotówki. ITCARD zapewnia bankom spółdzielczym kompleksowe rozwiązania, które pozwalają oferować ich klientom bardziej wygodne i dostępne metody płatności w celu zwiększenia zadowolenia klientów, a co za tym idzie zwiększenia transakcyjności i przychodów.