CRM w banku spółdzielczym na przykładzie Nicolaus Bank

CRM w banku spółdzielczym na przykładzie Nicolaus Bank
Marcin Konopka | Źródło: Bank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W kuluarach Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej rozmawialiśmy z Marcinem Konopką, Prezesem Zarządu Berg System, firmy która w Nicolaus Bank, banku spółdzielczym w Toruniu wdraża system CRM.

„Jak zauważyłem w ostatnich latach banki spółdzielcze koncentrowały się na wprowadzaniu nowoczesnych bankomatów i aplikacji mobilnych dla klientów. Teraz przychodzi czas na to, żeby wesprzeć sprzedaż poprzez wykorzystanie nowoczesnych narzędzi, które do tego służą, w tym systemów CRM” – powiedział Marcin Konopka.

Jak wskazywał – systemy CRM w bankach spółdzielczych można w pierwszej kolejności wykorzystać w obszarze wsparcia sprzedaży tych klientów, którzy przychodzą do banku przez stronę internetową.

Systemy CRM pomagają także w wykorzystywaniu danych obecnych klientów banku.

Na podstawie tych danych bank jest w stanie  segmentować portfel klientów proponując im spersonalizowane rozwiązania wtedy, kiedy tego mogą potrzebować.

„Na przykład klientom wyjeżdżającym na wakacje możemy zaproponować ubezpieczenia wakacyjne, a rolnikom, którzy na początku roku nie mają kredytu obrotowego zaproponować dodatkowe finansowanie na maszyny czy też na nawozy” – wyjaśniał.

Czytaj także: Trzy obszary zastosowań CRM, które napędzają wzrost banku spółdzielczego

Wdrożenie w toruńskim banku

Systemy CRM od firmy Berg zasadniczo są rozwiązaniami chmurowymi z oprogramowaniem
zainstalowanym w ramach infrastruktury serwerowej banku, tworząc tak zwaną chmurę prywatną. Do tej chmury, którą bank sobie sam stworzy pracownicy banku mają dostęp w bezpieczny sposób. W chwili obecnej firma Berg przeprowadza wdrożenie systemu CRM dla Nicolaus Bank.

„Jest on integrowany z systemem korowym Banku, z systemem obiegu dokumentów w taki sposób, ażeby wykorzystać synergię danych i móc skutecznie prowadzić działania marketingowe i sprzedażowe” – zaznaczył Marcin Konopka.

Jak wyjaśniał prace wdrożeniowe w Banku są zakończone. W tym momencie trwają szkolenia pracowników.

„Realizowana umowa z bankiem w Toruniu i umowy z innymi bankami spółdzielczymi, które już leżą na stole i za chwilę będą podpisane pokazują, że zainteresowanie tego typu rozwiązaniami CRM w bankach lokalnych jest bardzo duże” – mówił.

Przydatne doświadczenia z rynku ubezpieczeniowego i leasingowego

Jego zdaniem banki spółdzielcze uważnie obserwują jak korzystają z systemów CRM banki komercyjne, ale także firmy leasingowe, firmy doradztwa finansowego, czy multiagencje, które sprzedają ubezpieczenia. Rozwiązania stosowane przez inne podmioty na rynku finansowym banki spółdzielcze starają się implementować u siebie.

Firma Berg do tej pory najwięcej klientów miała w sektorze ubezpieczeniowy i leasingowym.

Jej doświadczenia z tej części rynku finansowego z powodzeniem mogą być przeniesione do sektora banków spółdzielczych gdzie także głównym obszarem zainteresowania jest klient.

Marcin Konopka dodał, że wszystkie produkty oferowane przez konkurencję z rynku finansowego, jak kredyty, produkty leasingowe czy ubezpieczeniowe również są, lub mogą być sprzedawane przez banki spółdzielcze.



Źródło: BANK.pl