Aktualności

panele PV na polu, farma PV
ESG

Czy fotowolatika w Polsce może przestać się opłacać?

„Wydaje mi się że przez okres pięciu lat – zanim sieci ponownie będą w stanie wchłonąć większe moce – przedsiębiorcy, inwestorzy, operatorzy farm powinni szukać inteligentnych sposobów radzenia sobie z potężnym niedoborem zasobu sieciowego” powiedział Grzegorz Wiśniewski prezes Instytutu Energetyki Odnawialnej w wywiadzie udzielonym Robertowi Lidke przy okazji prezentacji XI raportu IEO „Rynek fotowoltaiki w Polsce”.

PZU, logo na budynku
Z rynku finansowego

Grupa PZU prezentuje wyniki po I kw. 2023 roku

W pierwszym kwartale tego roku Grupa PZU zwiększyła przychody brutto z ubezpieczeń do 6,4 mld zł. Dynamika sprzedaży mierzona składką przypisaną brutto była wyższa od całego rynku, co przełożyło się na wzrost udziału Grupy rok do roku. Zysk netto wyniósł 1,16 mld zł, co oznacza wzrost o 30,7% r/r. Skorygowany wskaźnik rentowności (aROE) wyniósł 18,9%, znacznie przekraczając cel strategiczny, poinformowała Grupa.

Turcja flaga, panorama Istambułu, meczet
Gospodarka

Banki czekają na wynik wyborów

Zwycięstwo Recepa Erdoğana w drugiej turze tureckich wyborów prezydenckich wydaje się coraz pewniejsze, ale to ostateczny wynik wyborów wpłynie na politykę lokalnych banków. Nowe regulacje, które wprowadzono po I turze, ograniczyły już dostęp do niektórych kredytów indywidualnych i zmusiły banki do odłożenia decyzji o udzielaniu kredytów korporacyjnych, pisze Szymon Stellmaszyk, doradca zarządu Związku Banków Polskich w Zespole ds. międzynarodowych. 

ubezpieczenia online, ikony, laptop
Technologie i innowacje

Polscy klienci zakładów ubezpieczeniowych coraz bardziej cyfrowi

Klienci ubezpieczeniowi oczekują coraz bardziej kompleksowych usług cyfrowych, które powinny nie tylko umożliwiać samoobsługę, ale także uzupełniać interakcję z agentami, czy z call center. Nowy raport Sollers Consulting „Ubezpieczenia w erze cyfrowej” podsumowuje wnioski z badań zachowań i oczekiwań klientów, przeprowadzonych wśród 3 600 konsumentów w czterech krajach (Polska, Wielka Brytania, Francja, Niemcy), czytamy w informacji Firmy.

przewrócony koszyk na zakupy, banknoty
Gospodarka

Branżowy Barometr EFL na II kwartał ’23: już 75% firm handlowych odczuwa negatywny wpływ inflacji

Subindeks Barometru EFL dla handlu na II kwartał 2023 roku wyniósł 45,9 pkt., co jest najniższym obok HoReCa wynikiem wśród sześciu badanych sektorów. Wartość wskaźnika spadła o 2,8 pkt. w porównaniu do poprzedniego kwartału. Na taki wynik wpływ miały słabe prognozy dotyczące sprzedaży i płynności finansowej. Co trzecia firma handlowa spodziewa się mniejszych zamówień i gorszej płynności finansowej w II kwartale. Co więcej, aż 73% przedstawicieli sektora handlowego obawia się negatywnego wpływu inflacji na ich biznes. To znaczny wzrost w porównaniu do sytuacji z początku roku, kiedy tak uważało 53% zapytanych, poinformował EFL.

STRONA 337 Z 2549