mDowód już działa w placówkach PKO BP

mDowód już działa w placówkach PKO BP
Dariusz Szwed. Źródło: PKO Bank Polski
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Przy okazji załatwiania spraw bankowych w oddziale PKO BP klienci nie muszą już potwierdzać swoich danych tradycyjnym dowodem osobistym. Wystarczy, że posiadają w telefonie aplikację mObywatel 2.0, w której dostępny jest mDowód, informuje biuro prasowe PKO Banku Polskiego.

Od poniedziałku 28 sierpnia klienci PKO Banku Polskiego mogą już potwierdzać swoje dane przy użyciu mDowodu.

Bank wprowadza to rozwiązanie kilka dni przed ustawowym terminem wskazanym na 1. września, kiedy to klienci wszystkich banków będą mogli posługiwać się mDowodem.

mDowód nie jest cyfrową wersją dowodu osobistego, a równoważnym dokumentem tożsamości – dokumenty różnią się serią i numerem, datą wydania i ważności. Dokument jest ważny tylko w Polsce.

„Po raz kolejny udowadniamy, że jesteśmy liderem wprowadzania przyjaznych rozwiązań, które mam nadzieję będą docenione przez rynek, jak i naszych klientów” – mówi Dariusz Szwed, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, kierujący pracami Zarządu.

Jak przebiega potwierdzanie tożsamości przy użyciu mDowodu?

Podczas wizyty w oddziale klient, który będzie chciał potwierdzić swoją tożsamość za pośrednictwem aplikacji mObywatel 2.0 zostanie poproszony przez doradcę o zalogowanie się na swoim smartfonie do aplikacji, następnie zeskanowanie kodu QR, który będzie udostępniony na stanowisku doradcy.

Po zeskanowaniu kodu doradca otrzyma w systemie potwierdzenie jego danych, dzięki czemu klient będzie mógł kontynuować obsługę.

Użytkownicy bankowości internetowej, którzy chcą zmienić tradycyjny dowód osobisty przypisany w serwisie transakcyjnym iPKO lub aplikacji IKO powinni potwierdzić swoje dane mDowodem w oddziale banku.

Źródło: PKO Bank Polski