Artykuły ze źródła: W

Tomasz Janiec, Maciej Szulc, IBM
Miesięcznik Finansowy BANK 2025/09

Nie trzeba być specjalistą od AI, żeby z niej korzystać

Nawet jeśli bank ma ograniczone zasoby, może korzystać z nowoczesnych narzędzi AI, które pozwalają mu utrzymać konkurencyjność i wysoki poziom obsługi klienta – twierdzą Tomasz Janiec, IBM Data Platform Technical Sales Manager – IBM Poland, Baltics & Ukraine i Maciej Szulc, IBM Automation Platform Technical Sales Manager – IBM Poland, Baltics & Ukraine. Rozmawiał z nimi Jerzy Rawicz.

płatności bezgotówkowe, smartfon
Miesięcznik Finansowy BANK 2025/09

Credit Unions 2025: technologia jako fundament nowej ery bankowości spółdzielczej

Cyfryzacja zmienia oblicze bankowości spółdzielczej na całym świecie. Credit Unions na świecie oraz banki spółdzielcze w Polsce coraz śmielej sięgają po narzędzia sztucznej inteligencji, otwartą bankowość czy automatyzację procesów. Jednocześnie mierzą się z barierami integracji systemów, rosnącymi wymaganiami w zakresie bezpieczeństwa i pytaniem, jak łączyć misję społeczną z nowoczesną technologią. Rok 2025 to moment, w którym sektor spółdzielczy zaczyna kształtować własny model cyfrowej bankowości.

Zdjęcia: NOVUM
Miesięcznik Finansowy BANK 2025/09

Cyfryzacja coraz mocniej zmienia oblicze bankowości spółdzielczej

W obszarze obsługi produktów kredytowych nowoczesne narzędzia IT otwierają drogę do uproszczenia procedur, poprawy wygody i przyspieszenia dostępu klientów do oferty. Dzięki rozwiązaniom oferowanym przez Zakład Usług Informatycznych NOVUM Sp. z o.o. w Łomży banki zyskują gotowe narzędzia umożliwiające kompleksową obsługę kredytów – od pierwszego kontaktu z klientem aż po wypłatę środków.

Miesięcznik Finansowy BANK 2025/09

DN Series – lider dostępności zgodnej z EAA

28 czerwca 2025 r. weszła w życie Ustawa o dostępności, która wdraża przepisy Europejskiego Aktu o Dostępności (Dyrektywa UE 2019/882). Przepisy te fundamentalnie zmieniły krajobraz bankowości samoobsługowej. Dla polskich instytucji finansowych oznacza to konieczność dostosowania wszystkich terminali płatniczych, bankomatów i wpłatomatów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Podczas gdy dla wielu banków będzie to wyzwanie operacyjne i kosztowe, Diebold Nixdorf już oferuje rozwiązania, które przekształcają obowiązek prawny w przewagę biznesową.

Miesięcznik Finansowy BANK 2025/09

NCR ATM Polska – bankomat przyszłości już dziś

Branża bankowa dynamicznie się zmienia. Konsumenci oczekują już nie tylko sprawnej obsługi, ale całodobowego dostępu do usług w każdym kanale. W tym świecie nowej bankowości bankomat staje się czymś więcej niż tylko urządzeniem do wypłat. Dziś to wielofunkcyjny punkt cyfrowej interakcji – bezpieczny, inteligentny i zintegrowany z bankowością mobilną. I właśnie w tym miejscu na rynku działa NCR ATM Polska.

Miesięcznik Finansowy BANK 2025/09

Stabilny system, skalowalne procesy – JobRouter dla banków spółdzielczych

System JobRouter od ponad dwóch dekad wspiera organizacje w cyfryzacji i automatyzacji procesów biznesowych. To rozwiązanie zbudowane na 21-letnim doświadczeniu, które zyskało pozycję stabilnej i skalowalnej platformy, wdrażanej w tysiącach instytucji na całym świecie. Dzięki swojej elastyczności i możliwości stopniowego rozwoju JobRouter jest nie tylko narzędziem do obsługi dokumentów, ale kompletnym systemem zarządzania procesami – od prostych formularzy po złożone, międzyinstytucjonalne procedury.

grafika Polacy otwarci na podpis elektroniczny - wyniki badania KIR i ZBP
Technologie i innowacje

Polacy otwarci na podpis elektroniczny – wyniki badania KIR i ZBP

Podpis elektroniczny przestaje być domeną wyłącznie biznesu i administracji. Coraz częściej staje się narzędziem codziennego użytku – wygodnym, bezpiecznym i dostępnym zdalnie. Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez KIR i ZBP*, rośnie nie tylko świadomość korzyści płynących z jego stosowania, ale także realna gotowość Polaków do cyfryzacji codziennych procesów, czytamy w informacji prasowej KIR.

logo xoperto
Miesięcznik Finansowy BANK 2025/09

Cyberodporność w finansach: jak Xopero Unified Protection wspiera sektor bankowy w erze DORA i NIS2

Sektor finansowy to jedna z branż najbardziej narażonych na cyberzagrożenia. Instytucje bankowe i finansowe przetwarzają nie tylko ogromne wolumeny danych, ale przede wszystkim informacje o najwyższej wrażliwości: od danych osobowych klientów, przez historię transakcji, aż po strategiczne dokumenty kredytowe i inwestycyjne. Każde naruszenie bezpieczeństwa oznacza ryzyko strat finansowych, kar regulacyjnych, utraty reputacji i spadku zaufania klientów. Właśnie dlatego ochrona danych w finansach to już nie tylko wymóg zgodności z prawem – to strategiczny fundament odporności operacyjnej.

Fot. Thitichaya/stock.adobe.com
Miesięcznik Finansowy BANK 2025/09

Hitachi Social Innovation w odsłonie dla bankowości spółdzielczej

Banki spółdzielcze w Polsce mają coś nie do kupienia – zaufanie lokalnych społeczności, relacje budowane latami, znane imiona i historie konkretnych ludzi. Ten kapitał jest bezcenny, ale świat stawia dziś nowe wyzwania: konkurencja, automatyzacja i cyfryzacja, cyberzagrożenia, cyfrowa odporność i wiele innych. Okazuje się, że technologie niegdyś istotne, a wręcz niezbędne dla globalnych graczy, stają się koniecznością dla każdego, nawet najmniejszego banku.

Autostrada
Miesięcznik Finansowy BANK 2025/09

Bez dróg na skróty

Czasami nie ma dróg na skróty, zwłaszcza jeśli chodzi o budowanie bezpiecznej przyszłości finansowej. Wierzymy, że długoterminowy sukces opiera się na fundamencie starannego planowania i strategicznych inwestycji. Podczas gdy wielu obiecuje szybkie zyski, my wierzymy w inne podejście: przemyślaną, świadomą strategię zrównoważonego wzrostu. Tworząc naszą ofertę, przygotowaliśmy fundusze dedykowane dla klientów instytucjonalnych, w tym banków spółdzielczych.

Logo Generali
Miesięcznik Finansowy BANK 2025/09

Ubezpieczenie firm – klucz do stabilności i ochrony

Prowadzenie biznesu wiąże się z wieloma wyzwaniami, w tym zabezpieczeniem majątku przed nieprzewidzianymi zdarzeniami. Pożary, zalania, huragany czy przepięcia mogą doprowadzić do ogromnych strat finansowych i zakłócenia działalności. Odpowiednio dobrane ubezpieczenie to gwarancja ochrony, która pozwala na minimalizację skutków zdarzeń losowych i szybkie odzyskanie stabilności finansowej.

Miesięcznik Finansowy BANK 2025/09

30 lat SALTUS Ubezpieczenia – wspólne wartości fundamentem sukcesu

Z okazji 30-lecia działalności SALTUS Ubezpieczenia przyglądamy się nie tylko historii firmy, ale przede wszystkim jej współpracy z bankami spółdzielczymi, która od lat przyczynia się do budowania bezpieczeństwa finansowego ich klientów. O wspólnych wartościach, zaangażowaniu zespołu SALTUS Ubezpieczenia i planach na przyszłość rozmawiamy z Piotrem Gurgulem, dyrektorem sprzedaży, oraz Małgorzatą Bacajewską, zastępcą dyrektora sprzedaży.

STRONA 34 Z 1040