Autor: Marcin Złoch

BANK 2024/04

Raport Specjalny | Cyberbezpieczeństwo | Wiedzy nigdy za wiele

Edukacja finansowa w coraz bardziej zdigitalizowanym świecie to nic innego jak uświadamianie klientów, by w bardziej bezpieczny sposób poruszali się w systemach bankowości internetowej i mobilnej. Dlatego projekty edukacyjne prowadzone przez banki zazwyczaj zawierają komponent cyberbezpieczeństwa, który nierozłącznie wiąże się z ich działalnością i odpowiedzialnością społeczną.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2024/02

Bankowość i Finanse | Płatności | Płatności odroczone staną się składnikiem ekosystemu usług finansowych

Zdaniem ekspertów, trudno będzie utrzymać płatności odroczone jako samodzielną usługę, choć ich popularność systematycznie rośnie. Przyczynić się do tego może wysoki koszt finansowania długu, jak również objęcie rynku formalnymi regulacjami. Nie zaprzeczają jednak, że perspektywy rynkowe dla BNPL wciąż pozostają obiecujące.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2024/02

Bankowość i Finanse | Technologie – Trendy | Sztuczna inteligencja i długo, długo nic

Rok 2023 bez wątpienia był czasem, w którym, ze względu na uwarunkowania gospodarcze, trzeba było ograniczać koszty biznesowe. Jednocześnie firmy musiały stawiać czoła nieoczekiwanym zagrożeniom dla łańcuchów dostaw i presji związanej z rosnącymi wymaganiami z zakresu ładu środowiskowego, społecznego i korporacyjnego (ESG).
Dyskusję na temat rozwiązań technologicznych zdecydowanie zdominował jeden termin – AI. Jak to będzie wyglądać, zdaniem ekspertów, w tym roku?

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/10

Bankowość i Finanse | Bezpieczeństwo | Reklamy potężnym narzędziem w rękach cyberprzestępców

Internet się zmienił. Korzystanie z niego może być groźne dla użytkowników i firm, bo cyberprzestępcy korzystają z coraz nowszych rozwiązań do kradzieży danych. Próbują przy tym nakłonić osoby, szukające różnych programów lub narzędzi, takich jak ChatGPT, czy generator obrazów MidJourney, do pobrania złośliwego oprogramowania.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/01

Bankowość i Finanse | Klienci | Młodzi dorośli ante portas

Czy banki są gotowe na jeszcze nowsze czasy? 93% przedstawicieli generacji Z za główne źródło wiedzy o świecie uznaje YouTube, 90% wskazuje Facebook, a 82% Instagram. 56% młodych za wiarygodne uznaje te źródła, które śledzi od dłuższego czasu, a 43% te, które cieszą się dużą popularnością. Przedstawiciele generacji Z średnio śledzą 13 influencerów, a interesujące ich treści udostępnia aż 73% z nich. Czy banki nadążają za najmłodszymi?

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 11