Bank Spółdzielczy w Strzegowie dołączył jako 60. do Systemu Usług SGB
SUS rośnie w siłę. Z miesiąca na miesiąc banków korzystających z systemu jest coraz więcej, a plany na najbliższe lata są imponujące – w kolejnych latach do SUS dołączy kilkadziesiąt kolejnych banków spółdzielczych SGB. Do końca 2026 roku w SUS znajdzie się ponad połowa Zrzeszenia.
Przeprowadzenie udanej migracji produkcyjnej w Banku Spółdzielczym w Strzegowie oznacza, że klienci są już obsługiwani w nowym systemie.
System Usług SGB to wspólna, zrzeszeniowa platforma technologiczno-procesowa, z której banki spółdzielcze mogą korzystać pakietowo, na zasadach subskrypcyjnych, w korzystnych dla siebie cenach. W modelu prawnym, na którym oparto SUS, obowiązuje zasada przejrzystości i równych praw dla wszystkich partnerów.
– Przygotowanie do wdrożenia pakietu usług trwały kilka miesięcy – mówi Grażyna Jolanta Jonczak, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Strzegowie.
– Proces projektowy, analiza potrzeb, przygotowanie infrastruktury, szkolenia, testowanie oraz uruchomienie wymagały dużego zaangażowania, zarówno ze strony banku spółdzielczego, jaki i SGB-Banku oraz Asseco Poland – podkreśla.
– Od kilku dni obsługujemy klientów w nowym systemie. Wspólny sukces zespołu, który współpracował i dzielił się wiedzą, przyczynił się do realizacji celu oraz zbudował silne więzi, co przełożyło się na lepszą atmosferę pracy i większą satysfakcję. Dzięki wdrożeniu SUS znacząco zwiększymy efektywność, bezpieczeństwo i jakość usług bankowych – dodaje Grażyna Jolanta Jonczak.
Czytaj także: Bank Spółdzielczy w Mławie 59. bankiem spółdzielczym w SUS
Korzystanie z systemu SUS to inwestycja w przyszłość.
Banki spółdzielcze SGB są w tym przypadku zarówno partnerami współtworzącymi system, jak i jego klientami, które otrzymują od SGB-Banku specjalistyczne wsparcie w zakresie administrowania systemami operacyjnymi, usługami bezpieczeństwa, analizy transakcji i sprawozdawczości.
Z perspektywy banków, które korzystają z SUS, korzystanie z systemu to inwestycja w przyszłość. Posiadanie najnowocześniejszych narzędzi technologicznych jest dla lokalnego banku realnym wsparciem w codziennej pracy i obsłudze klienta.
Zapewnia bezpieczeństwo danych, szybkość w podejmowaniu decyzji finansowych i możliwość precyzyjnego, spersonalizowanego kształtowania ofert. Poprzez jakość stosowanych rozwiązań technologicznych i ich dostępność wynosi też relacje banku spółdzielczego z klientami na wysoki, wcześniej nie notowany poziom.
Czytaj także: Bank Spółdzielczy w Nowym Tomyślu 58. bankiem spółdzielczym w Systemie Usług SGB
Współpraca Zrzeszenia SGB i Asseco
Zaangażowanie wielu osób przy weekendowym wdrożeniu docenia Grażyna Jolanta Jonczak:
– Cieszę się, że prace nad wdrożeniem zakończyły się sukcesem. W tym miejscu bardzo dziękuję pracownikom mojego Banku za zaangażowanie i za poświęcony czas. Tak samo pracownikom SGB-Banku oraz Asseco Poland.
Podziękowania składam także Zarządowi Banku Spółdzielczego w Działdowie z siedzibą w Lidzbarku, za okazane wsparcie i dzielenie się wiedzą przez pracowników Banku. Ta pomoc okazała się niezwykle cenna i znacząco przyczyniła się do płynnej obsługi klientów i pracy na nowym systemie.
I dodała:
– Korzystając z okazji – w imieniu swoim, zarządu Banku Spółdzielczego w Strzegowie i pracowników, życzę wszystkim zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych, pełnych optymizmu i nadziei, wiosennego nastroju, serdecznych spotkań w gronie rodziny i przyjaciół. Wesołych świąt!