Bank Spółdzielczy w Mławie 59. bankiem spółdzielczym w SUS

Bank Spółdzielczy w Mławie 59. bankiem spółdzielczym w SUS
Źródło: SGB-Bank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Spółdzielczy w Mławie został 59. bankiem spółdzielczym, który przystąpił do Systemu Usług SGB (SUS) i zintegrował z nim swoje dane. Prace projektowe nad wdrożeniem nowego pakietu usług trwały kilka miesięcy. Wymagały sporego zaangażowania, zarówno ze stronu Banku Spółdzielczego, jaki i SGB-Banku oraz Asseco Poland. Przygotowania zakończyły się pozytywnie w ubiegły weekend (15-16.03.2025) – przeprowadzenie udanej migracji produkcyjnej oznacza, że klienci Banku są już obsługiwani w nowym systemie.

System Usług SGB to wspólna, zrzeszeniowa platforma technologiczno-procesowa, z której banki spółdzielcze mogą korzystać pakietowo, na zasadach subskrypcyjnych, w korzystnych dla siebie cenach.

W modelu prawnym, na którym oparto SUS, obowiązuje zasada przejrzystości i równych praw dla wszystkich partnerów.

– Bardzo się cieszę z tego, że kilkumiesięczne przygotowania zostały zwieńczone sukcesem – mówi z uśmiechem Małgorzata Dobiegała, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Mławie.

– Chciałam podkreślić zarówno zaangażowanie pracowników mojego Banku, jak i SGB-Banku oraz Asseco Poland. Dobra współpraca spowodowała, że przeprowadziliśmy proces migracyjny sprawnie, pomimo ograniczonych zasobów.

To pokazuje, jak ważne jest połączenie pracy operacyjnej z projektową, za co wszystkim bardzo serdecznie dziękuję – dodała.

– Jesteśmy Bankiem z ponad 100-letnią historią, ale śmieję się, że ta data będzie dla nas jedną z ważniejszych dat naszej przyszłości. Przyszłości, w której dzięki wdrożeniu SUS będziemy posiadali nowoczesne rozwiązania technologiczne, a co za tym idzie będziemy konkurencyjni na naszym niełatwym przecież rynku.

Przystąpienie do tego projektu spełnia oczekiwania nie tylko nasze, ale i naszych klientów. Dodatkowo będziemy zapewniać im bezpieczeństwo usług na najwyższym poziomie, co w dzisiejszych czasach jest kluczowe – podkreśla prezes Małgorzata Dobiegała.

Banki są w tym przypadku zarówno partnerami współtworzącymi system, jak i jego klientami, otrzymującymi od SGB-Banku specjalistyczne wsparcie w zakresie administrowania systemami operacyjnymi, usługami bezpieczeństwa, analizy transakcji  i sprawozdawczości.

Czytaj także: Bank Spółdzielczy w Nowym Tomyślu 58. bankiem spółdzielczym w Systemie Usług SGB

Cenna współpraca banków spółdzielczych – wymiana doświadczeń

Współpraca przy wdrożeniu dotyczyła nie tylko kwestii technicznych.

Podkreśla to prezes Małgorzata Dobiegała:

– Na efekty wdrożenia przyjdzie nam trochę poczekać, ale już dzisiaj mogę powiedzieć, że pierwsze dni upłynęły w bardzo miłej atmosferze.

Zarówno ze strony klientów, jak i pracowników.

W tym miejscu chciałam również podziękować prezeskom banków spółdzielczych w Lipnie i w Skępem, które wsparły nas doświadczeniem swoim i pracowniczek tych banków.

To bardzo miłe. To pokazuje również, jaka jest bankowość spółdzielcza. Jesteśmy wspólnotą, jesteśmy grupą, która razem może naprawdę dużo – podsumowuje prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Mławie.

Czytaj także: Bank Spółdzielczy w Pleszewie 57. bankiem spółdzielczym w SUS

SUS – System Usług SGB – to inwestycja w przyszłość banków spółdzielczych

Z perspektywy banków, które korzystają z SUS, korzystanie z systemu to inwestycja w przyszłość.

Posiadanie najnowocześniejszych narzędzi technologicznych jest dla lokalnego banku realnym wsparciem w codziennej pracy i obsłudze klienta.

Zapewnia bezpieczeństwo danych, szybkość w podejmowaniu decyzji finansowych i możliwość precyzyjnego, spersonalizowanego kształtowania ofert.

Poprzez jakość stosowanych rozwiązań technologicznych i ich dostępność wynosi też relacje banku spółdzielczego z klientami na wysoki, wcześniej nie notowany poziom.

SUS to kompleksowy model zarządzania usługami udostępnianymi wszystkim bankom Zrzeszenia przez SGB-Bank SA.

Dzięki niemu banki uzyskują dostęp do profesjonalnych zasobów technicznych, kompetencyjnych i infrastrukturalnych, a także do bogatych źródeł produktów, narzędzi informatycznych i nowych rozwiązań technologicznych.

W najbliższych latach planujemy wdrożenie kilkudziesięciu kolejnych banków do SUS.

Źródło: BANK.pl