Bank Spółdzielczy w Mławie 59. bankiem spółdzielczym w SUS

System Usług SGB to wspólna, zrzeszeniowa platforma technologiczno-procesowa, z której banki spółdzielcze mogą korzystać pakietowo, na zasadach subskrypcyjnych, w korzystnych dla siebie cenach.
W modelu prawnym, na którym oparto SUS, obowiązuje zasada przejrzystości i równych praw dla wszystkich partnerów.
– Bardzo się cieszę z tego, że kilkumiesięczne przygotowania zostały zwieńczone sukcesem – mówi z uśmiechem Małgorzata Dobiegała, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Mławie.
– Chciałam podkreślić zarówno zaangażowanie pracowników mojego Banku, jak i SGB-Banku oraz Asseco Poland. Dobra współpraca spowodowała, że przeprowadziliśmy proces migracyjny sprawnie, pomimo ograniczonych zasobów.
To pokazuje, jak ważne jest połączenie pracy operacyjnej z projektową, za co wszystkim bardzo serdecznie dziękuję – dodała.
– Jesteśmy Bankiem z ponad 100-letnią historią, ale śmieję się, że ta data będzie dla nas jedną z ważniejszych dat naszej przyszłości. Przyszłości, w której dzięki wdrożeniu SUS będziemy posiadali nowoczesne rozwiązania technologiczne, a co za tym idzie będziemy konkurencyjni na naszym niełatwym przecież rynku.
Przystąpienie do tego projektu spełnia oczekiwania nie tylko nasze, ale i naszych klientów. Dodatkowo będziemy zapewniać im bezpieczeństwo usług na najwyższym poziomie, co w dzisiejszych czasach jest kluczowe – podkreśla prezes Małgorzata Dobiegała.
Banki są w tym przypadku zarówno partnerami współtworzącymi system, jak i jego klientami, otrzymującymi od SGB-Banku specjalistyczne wsparcie w zakresie administrowania systemami operacyjnymi, usługami bezpieczeństwa, analizy transakcji i sprawozdawczości.
Czytaj także: Bank Spółdzielczy w Nowym Tomyślu 58. bankiem spółdzielczym w Systemie Usług SGB
Cenna współpraca banków spółdzielczych – wymiana doświadczeń
Współpraca przy wdrożeniu dotyczyła nie tylko kwestii technicznych.
Podkreśla to prezes Małgorzata Dobiegała:
– Na efekty wdrożenia przyjdzie nam trochę poczekać, ale już dzisiaj mogę powiedzieć, że pierwsze dni upłynęły w bardzo miłej atmosferze.
Zarówno ze strony klientów, jak i pracowników.
W tym miejscu chciałam również podziękować prezeskom banków spółdzielczych w Lipnie i w Skępem, które wsparły nas doświadczeniem swoim i pracowniczek tych banków.
To bardzo miłe. To pokazuje również, jaka jest bankowość spółdzielcza. Jesteśmy wspólnotą, jesteśmy grupą, która razem może naprawdę dużo – podsumowuje prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Mławie.
Czytaj także: Bank Spółdzielczy w Pleszewie 57. bankiem spółdzielczym w SUS
SUS – System Usług SGB – to inwestycja w przyszłość banków spółdzielczych
Z perspektywy banków, które korzystają z SUS, korzystanie z systemu to inwestycja w przyszłość.
Posiadanie najnowocześniejszych narzędzi technologicznych jest dla lokalnego banku realnym wsparciem w codziennej pracy i obsłudze klienta.
Zapewnia bezpieczeństwo danych, szybkość w podejmowaniu decyzji finansowych i możliwość precyzyjnego, spersonalizowanego kształtowania ofert.
Poprzez jakość stosowanych rozwiązań technologicznych i ich dostępność wynosi też relacje banku spółdzielczego z klientami na wysoki, wcześniej nie notowany poziom.
SUS to kompleksowy model zarządzania usługami udostępnianymi wszystkim bankom Zrzeszenia przez SGB-Bank SA.
Dzięki niemu banki uzyskują dostęp do profesjonalnych zasobów technicznych, kompetencyjnych i infrastrukturalnych, a także do bogatych źródeł produktów, narzędzi informatycznych i nowych rozwiązań technologicznych.
W najbliższych latach planujemy wdrożenie kilkudziesięciu kolejnych banków do SUS.