Bank Spółdzielczy w Nowym Tomyślu 58. bankiem spółdzielczym w Systemie Usług SGB

Bank Spółdzielczy w Nowym Tomyślu 58. bankiem spółdzielczym w Systemie Usług SGB
Źródło: SGB-Bank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Spółdzielczy w Nowym Tomyślu 58. bankiem spółdzielczym, który przystąpił do Systemu Usług SGB (SUS) i zintegrował z nim swoje dane. SUS to kompleksowy model zarządzania usługami udostępnianymi wszystkim bankom Zrzeszenia przez SGB-Bank SA. Dzięki niemu banki uzyskują dostęp do profesjonalnych zasobów technicznych, kompetencyjnych i infrastrukturalnych, a także do bogatych źródeł produktów, narzędzi informatycznych i nowych rozwiązań technologicznych.

Bank Spółdzielczy w Nowym Tomyślu działał do tej pory na systemie firmy Softnet.

Prace projektowe nad wdrożeniem nowego pakietu usług trwały kilka miesięcy. Wymagały sporego zaangażowania, zarówno ze stronu banku spółdzielczego, jak i SGB-Banku oraz Asseco Poland.

Przygotowania zakończyły się pozytywnie w ubiegły weekend(1-2.03.2025) – przeprowadzenie udanej migracji produkcyjnej oznacza, że klienci Banku są już obsługiwani w nowym systemie.

Czytaj także: Bank Spółdzielczy w Pleszewie 57. bankiem spółdzielczym w SUS

System Usług SGB (SUS) – równe prawa dla partnerów

System Usług SGB to wspólna, zrzeszeniowa platforma technologiczno-procesowa, z której banki spółdzielcze mogą korzystać pakietowo, na zasadach subskrypcyjnych, w korzystnych dla siebie cenach.

W modelu prawnym, na którym oparto SUS, obowiązuje zasada przejrzystości i równych praw dla wszystkich partnerów.

Banki są w tym przypadku zarówno partnerami współtworzącymi system, jak i jego klientami, otrzymującymi od SGB-Banku specjalistyczne wsparcie w zakresie administrowania systemami operacyjnymi, usługami bezpieczeństwa, analizy transakcji  i sprawozdawczości.

Z perspektywy banków, które korzystają z SUS, korzystanie z systemu to inwestycja w przyszłość. Posiadanie najnowocześniejszych narzędzi technologicznych jest dla lokalnego banku realnym wsparciem w codziennej pracy i obsłudze klienta.

Zapewnia bezpieczeństwo danych, szybkość w podejmowaniu decyzji finansowych i możliwość precyzyjnego, spersonalizowanego kształtowania ofert. Poprzez jakość stosowanych rozwiązań technologicznych i ich dostępność wynosi też relacje banku spółdzielczego z klientami na wysoki, wcześniej nie notowany poziom.

W najbliższych latach planujemy wdrożenie kilkudziesięciu kolejnych banków do SUS.

Czytaj także: Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Asseco Poland | Strategia zgodna z misją

Źródło: BANK.pl