Bank Spółdzielczy w Pleszewie 57. bankiem spółdzielczym w SUS

Bank Spółdzielczy w Pleszewie 57. bankiem spółdzielczym w SUS
Źródło: SGB-Bank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Spółdzielczy w Pleszewie 57. bankiem spółdzielczym, który przystąpił do Systemu Usług SGB (SUS) i zintegrował z nim swoje dane.

SUS to kompleksowy model zarządzania usługami udostępnianymi wszystkim bankom Zrzeszenia przez SGB-Bank. Dzięki niemu banki uzyskują dostęp do profesjonalnych zasobów technicznych, kompetencyjnych i infrastrukturalnych, a także do bogatych źródeł produktów, narzędzi informatycznych i nowych rozwiązań technologicznych.

Projekt wdrożeniowy, który trwał zaledwie kilka miesięcy, nie mógłby zostać zrealizowany bez ogromnego zaangażowania i współpracy pracowników Banku Spółdzielczego w Pleszewie, SGB-Banku oraz Asseco Poland.

Czytaj także: Klienci banków spółdzielczych SGB bardziej bezpieczni dzięki biometrii behawioralnej

Bank Spółdzielczy w Pleszewie stawia na zwiększenie bezpieczeństwa i konkurencyjności

Mariola Walendowska, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Pleszewie tak opisuje prace związane z wdrożeniem, które miało miejsce w pierwszy weekend lutego:

– Kluczowym celem tej zmiany była możliwość oferowania nowoczesnych produktów bankowych, które są niezbędne, by sprostać rosnącym wymaganiom rynku. Integracja z systemem banku zrzeszającego stanowi istotne ułatwienie w implementacji nowych usług, co niewątpliwie wpłynie na zwiększenie konkurencyjności naszego banku.

Dzięki ujednoliceniu systemów, również proces wprowadzania nowych regulacji stanie się znacznie efektywniejszy, co pozwoli nam szybko reagować na zmieniające się otoczenie formalno-prawne.

Mariola Walendowska podkreśla też ogrom pracy, która musiała zostać wykonana, żeby projekt zakończył się sukcesem:

– Cały proces, który trwał blisko 7 miesięcy, zaangażował dużą liczbę pracowników naszego Banku, a także wymagał ogromnego wsparcia ze strony pracowników SGB-Banku oraz zespołu wdrożeniowego firmy Asseco.

Dzięki ich zaangażowaniu i współpracy udało się pomyślnie zakończyć projekt, który mam nadzieję przyniesie wiele korzyści zarówno naszym klientom, jak i bankowi. Jestem zadowolona z realizacji projektu i bardzo dziękuję wszystkim jego uczestnikom za niesamowite zaangażowanie, które doprowadziło do tego, że dziś możemy już pracować na nowym systemie.

Czytaj także: Dwa wdrożenia banków spółdzielczych SGB do SUS w jeden weekend

Co zapewnia bankom spółdzielczym SUS?

System Usług SGB to wspólna, zrzeszeniowa platforma technologiczno-procesowa, z której banki spółdzielcze mogą korzystać pakietowo, na zasadach subskrypcyjnych, w korzystnych dla siebie cenach.

W modelu prawnym, na którym oparto SUS, obowiązuje zasada przejrzystości i równych praw dla wszystkich partnerów.

Banki są w tym przypadku zarówno partnerami współtworzącymi system, jak i jego klientami, otrzymującymi od SGB-Banku specjalistyczne wsparcie w zakresie administrowania systemami operacyjnymi, usługami bezpieczeństwa, analizy transakcji  i sprawozdawczości.

Z perspektywy banków, które korzystają z SUS, korzystanie z systemu to inwestycja w przyszłość. Posiadanie najnowocześniejszych narzędzi technologicznych jest dla lokalnego banku realnym wsparciem w codziennej pracy i obsłudze klienta.

Zapewnia bezpieczeństwo danych, szybkość w podejmowaniu decyzji finansowych i możliwość precyzyjnego, spersonalizowanego kształtowania ofert. Poprzez jakość stosowanych rozwiązań technologicznych i ich dostępność wynosi też relacje banku spółdzielczego z klientami na wysoki, wcześniej nie notowany poziom.

W najbliższych latach planujemy wdrożenie kilkudziesięciu kolejnych banków do SUS.

Źródło: BANK.pl