Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
SafeBank 2025
9 grudnia 2025 r.
Pozostało:
3dni
4godzin
15minut
II Kongres Bankowości Zrównoważonego Rozwoju 2025
10 grudnia 2025 r.
Pozostało:
4dni
4godzin
15minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
101dni
4godzin
15minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Z rynku finansowego

Bank Millennium chce do 2028 roku podwoić portfel kredytowy dla przedsiębiorstw

29.10.2024 08:21 mb | BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Millennium chce do 2028 roku podwoić portfel kredytowy dla przedsiębiorstw
Źródło: Bank Millennium
Bank Millennium ogłosił nową strategię na lata 2025-2028. „Strategia 2028 - Wartość i Wzrost” zakłada dynamiczny rozwój w segmentach bankowości korporacyjnej i detalicznej, poinformował Bank.

Głównymi celami do 2028 roku są: podwojenie portfela kredytowego w segmencie bankowości korporacyjnej do poziomu powyżej 25 mld złotych; zwiększenie liczby klientów detalicznych do 3,7 mln oraz osiągnięcie zwrotu z kapitału (tj. ROE) na poziomie ok. 18%.

Bank planuje osiągnąć te cele dzięki realizacji szeregu inicjatyw biznesowych wspartych dalszą digitalizacją i wdrażaniem innowacji technologicznych, poprawie efektywności operacyjnej i udoskonaleniu doświadczenia klienta, a wszystko to przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej.

Bank Millennium ma ambicję być bankiem pierwszego wyboru, oferując klientom najwyższą jakość usług i innowacyjne rozwiązania.

  • Bank wchodzi w nowy cykl strategiczny z silną pozycją w bankowości detalicznej, ma ponad 3 miliony aktywnych klientów, rentowny model biznesowy i solidną pozycję kapitałową.
  • Bank przewiduje poprawę sytuacji makroekonomicznej – prognozuje stabilny wzrost PKB, niskie bezrobocie, wzrost dochodów rozporządzalnych i spadek stóp procentowych.
  • W segmencie bankowości korporacyjnej celem jest podwojenie portfela kredytów (do ponad 25 mld zł) i zwiększenie liczby klientów do powyżej 50 tys., dzięki ulepszonemu modelowi obsługi i wsparcia klientów biznesowych, rozwojowi oferty produktów kredytowych (np. kredytów inwestycyjnych, leasingu, factoringu), usprawnieniu procesu wnioskowania i uzyskania kredytów.
  • W segmencie bankowości detalicznej bank planuje zwiększyć liczbę klientów do 3,7 mln i dla 70% z nich być bankiem pierwszego wyboru. Zrobi to przez udoskonalenie obsługi klienta (NPS), rozbudowę oferty produktowej (szczególnie produktów inwestycyjnych i oszczędnościowych) i dalszą digitalizację.
  • Bank zamierza osiągnąć zwrot z kapitału na poziomie ok. 18% w 2028 roku przy utrzymaniu dyscypliny kosztowej (wskaźnik kosztów-do-dochodów na poziomie ok. 37%) i niskiego poziomu kredytów zagrożonych poniżej 4%. Przywrócenie wypłaty dywidendy planowane jest od 2027 roku, pod warunkiem sprzyjającego otoczenia regulacyjnego.

Joao Bras Jorge, prezes zarządu Banku Millennium.

– Wchodzimy w nowy cykl strategiczny z silnej pozycji, gotowi otworzyć kolejny rozdział dynamicznego wzrostu i innowacji. Naszym celem jest być bankiem pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych i firm w Polsce. Kreujemy innowacje, oferując coraz więcej usług cyfrowo, nie zapominając przy tym o potrzebie rozwijania procesów omnikanałowych na najwyższym poziomie.

Strategia „Wartość i Wzrost” podkreśla nasze zaangażowanie w tworzenie wartości poprzez rozwój biznesu. Motto odzwierciedla również klientocentryczne podejście w działaniach na rzecz konsumentów.

Każdego dnia dostarczamy wartościowe usługi, wspierając rozwój i aspiracje klientów, nie tylko biznesowe, ale również osobiste. Jako organizacja promująca rozwój zawodowy pracowników i skupiająca się na kluczowych celach biznesowych, jesteśmy dobrze przygotowani do osiągania znaczących sukcesów oraz generowania wzrostu i wartości dla akcjonariuszy — podkreśla Joao Bras Jorge, prezes zarządu Banku Millennium.

Czytaj także: Bank Millennium z nową strategią w październiku

Bank Millennium wchodzi w nowy cykl strategiczny

Strategia opiera się na dotychczasowych osiągnięciach i koncentruje się na dalszym dynamicznym rozwoju Banku oraz zwiększeniu jego wartości. W ciągu ostatnich kilku lat, Bank Millennium skutecznie stawiał czoła licznym wyzwaniom, takim jak napięcia geopolityczne, inflacja, wakacje kredytowe oraz negatywne skutki kredytów walutowych. Pomimo tego osiągnął cele założone w poprzedniej strategii, wiele z nich znacznie przed zakładanym czasem, co potwierdza jego zdolność do realizacji ambitnych planów.

Bank Millennium wchodzi w nowy cykl strategiczny z silną pozycją w bankowości detalicznej. Obsługuje ponad 3 miliony aktywnych klientów, ma rentowny model biznesowy oraz stabilną pozycję kapitałową.

Zamierza dalej korzystać z wypracowanych przewag konkurencyjnych, takich jak sprawdzony model pozyskiwania klientów, wysoka jakość obsługi i zaawansowane technologie cyfrowe, aby przyspieszyć wzrost.

Oczekiwane zmiany makroekonomiczne i ich wpływ na sektor bankowy

Prognozy biura makroekonomicznego Banku Millennium dla polskiej gospodarki na lata 2024-2028 są optymistyczne – oczekiwany jest stabilny wzrost PKB, niskie bezrobocie, wzrost dochodów rozporządzalnych i ustabilizowanie stóp procentowych na poziomie ok. 3,5%. Sektor bankowy charakteryzuje się silnymi wskaźnikami kapitałowymi i wysoką płynnością.

W okresie strategicznym Bank spodziewa się wysokich wzrostów wolumenów rynkowych w segmencie bankowości detalicznej i bankowości korporacyjnej, w szczególności w obszarze kredytów korporacyjnych.

Bank Millennium jest doskonale przygotowany, by wykorzystać nowe możliwości rozwoju.

Ambicje na 2028 rok

Dzięki rozwojowi w dwóch głównych segmentach, Bank planuje zwiększyć rentowność ze zwrotem z kapitału na poziomie ok. 18% i wskaźnikiem kosztów do dochodów na poziomie ok. 37%. Zamierza to osiągnąć aktywnie zarządzając ryzykiem, utrzymując niski poziom kredytów zagrożonych, poniżej 4%.

Zamierza także wzmocnić pozycję kapitałową i wznowić wypłatę dywidend od 2027 roku (uwarunkowane otoczeniem regulacyjnym).

Czytaj także: Bankowość i Finanse | Bank Millennium | Po zakończeniu planu naprawy szykujemy nową strategię

Cele w segmencie bankowości przedsiębiorstw

W ramach nowej strategii Bank zamierza wzmocnić swoją pozycję w segmencie średnich i dużych przedsiębiorstw. Celem jest zwiększenie bazy klientów z ok. 9 tysięcy do 17 tysięcy poprzez m.in. oferowanie im dopasowanych produktów kredytowych (leasing, factoring i kredyty inwestycyjne).

Ponadto, Bank zamierza zwiększyć liczbę klientów korporacyjnych, dla których jest głównym bankiem. Osiągnie to poprzez dalsze doskonalenie doświadczenia klienta (utrzymanie pozycji w pierwszej trójce najlepszych banków w rankingach NPS), digitalizację oraz wykorzystanie zaawansowanej analityki danych w procesach decyzyjnych.

Dodatkowo wprowadzi ulepszony model sprzedaży i obsługi oraz uproszczenie procesu wnioskowania i uzyskania kredytów.

Bank zamierza także skuteczniej wspierać rozwój małych firm i zwiększyć ich liczbę w swoim portfelu klientów z 21 tysięcy do ponad 33 tysięcy, udostępniając im bardziej elastyczne i dopasowane do ich potrzeb rozwiązania oraz zmieniając model ich obsługi.

Cele w segmencie bankowości detalicznej

Strategia bankowości detalicznej zakłada dynamiczny wzrost i zwiększenie liczby klientów detalicznych z 3 mln do 3,7 mln. Bank chce mieć powyżej 95% klientów aktywnych cyfrowo oraz być głównym bankiem dla 70% klientów.

Cele zostaną osiągnięte poprzez zachowanie wiodącej pozycji pod względem jakości obsługi klientów (umocnienie pozycji w pierwszej trójce najlepszych banków w rankingach NPS) oraz przez dalszą digitalizację i wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych (np. zaawansowaną hiperpersonalizację oferty).

Ponadto Bank planuje rozwój oferty, szczególnie w zakresie produktów inwestycyjnych i oszczędnościowych, oraz skupić się na potrzebach poszczególnych grup klientów, w tym klientów zamożnych i SOHO (jednoosobowe działalności gospodarcze).

Kluczowe czynniki wspierające dalszy wzrost Banku Millennium

Nowa strategia wzrostu wspierana jest pięcioma kluczowymi elementami. Inwestowanie w nowe technologie, czyli wzmocnienie istniejących systemów zgodnie z priorytetami strategicznymi, rozwój sztucznej inteligencji i technologii chmurowych. Poprawa modelu operacyjnego i efektywności, czyli automatyzacja procesów i szybsze dostarczanie produktów i usług. Zgodność i zarządzanie ryzykiem, czyli stałe minimalizowanie ryzyk prawnych i kredytowych.

Czytaj także: Zysk netto Banku Millennium w II. kwartale ’24 powyżej oczekiwań analityków

Wykorzystując fundamenty zbudowane w obecnej strategii Bank planuje dalszą realizację celów zrównoważonego rozwoju, takich jak neutralność klimatyczna do 2030 roku i zerowa emisja netto do 2050 roku, zaangażowanie społeczne, oraz wsparcie zielonej transformacji u naszych klientów przez zapewnienie 5 miliardów złotych na finansowanie zrównoważonych projektów.

Strategia HR Banku Millennium skupia się na rozwoju talentów, wspierając kluczowe kierunki strategii biznesowej, zwiększaniu atrakcyjności banku jako miejsca pracy (dalsze umacnianie pozycji „Top Employer”) oraz zachowaniu konkurencyjnej polityki wynagrodzeń.

Ważne będzie także dostosowanie kultury organizacyjnej do wprowadzanych nową strategią zmian oraz dalsza cyfryzacja procesów HR w celu poprawy doświadczeń pracowników.

Źródło: Bank Millennium
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Bank Millenniumbankowość detalicznaESG / Environmental, Social and corporate GovernanceGospodarkaJoao Bras JorgeKlientocentryzmKredyty dla MŚPRentownośćSektor bankowyStrategiaZrównoważony rozwój
Autor mb
Źródło BANK.pl
Partner działu
Fundacja Polska Bezgotówkowa

Polecamy

Spotkanie świąteczne środowiska bankowego – 4 grudnia ‘25. Tadeusz Białek. Źródło: ZBP
Wydarzenia
Spotkanie świąteczne środowiska bankowego, 4 grudnia ‘25
globus na tle tablicy wskaźników
Z rynku finansowego
Allianz Trade o polityce pieniężnej na rynkach wschodzących
budynek Sejmu, flaga, drzewa
Z rynku finansowego
Sejm za utworzeniem Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności w ramach KPO
Świąteczny Portfel Polaków 2025
Z rynku finansowego
Świąteczny Portfel Polaków 2025: planujemy większe wydatki, choć realne koszty spadły

Zaproponowane przez  KNF zmiany dotyczące WFD, są zgodne z tym co jako środowisko bankowe postulowaliśmy od dłuższego czasu.  Zaproponowane  zmiany przede wszystkim obniżają sam wskaźnik z  docelowego poziomu 40% do 20%. W nowej propozycji wskaźnika KNF usunął w ogóle nadwyżki funduszy własnych, co, w połączeniu z obniżeniem wymogu, należy ocenić jako krok w kierunku uspójnienia podejścia do liczenia wskaźnika. Jednocześnie oznacza to, że banki będą musiały wyemitować więcej instrumentów dłużnych, żeby wypełniać wskaźnik WFD. Wymaga to jeszcze precyzyjnych wyliczeń, niemniej nie wykluczamy rozmowy z UKNF o wydłużeniu okresu przejściowego.

Agnieszka Wachnicka
Agnieszka Wachnicka
Wiceprezeska
ZBP
Czytaj artykuł

Najnowsze

Citi Handlowy logo przed budynkiem
Z rynku finansowego
Bank Handlowy z zezwoleniem KNF na podział i sprzedaż działalności detalicznej
smartfony, banknoty
Bezgotówkowo
Express Elixir: 7 listopada ’25 przetworzono 2,58 mln przelewów natychmiastowych o wartości 1,76 mld zł
TechEU, grafika
Gospodarka
KPK UE: TechEU to przełomowa inicjatywa, wzmocnienie dla innowacji w Unii Europejskiej
prezes Banku Pekao Cezary Stypułkowski
Gospodarka
125 mln euro kredytu dla Pekao Leasing na rozwój MMŚP od Banku Rozwoju Rady Europy
grafika, przelewy natychmiastowe w euro
Bezgotówkowo
PKO BP udostępnił przelewy natychmiastowe w euro dzięki Euro Express Elixir
Adam Glapiński, grudzień 2025
Z rynku finansowego
Prezes NBP: stopa na poziomie 4 proc. jest dobrym poziomem i może pozostać dłużej
ZPF: IV Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
Z rynku finansowego
ZPF zaprasza na IV. Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
napis OFE, tło banknoty
Z rynku finansowego
Aktywa OFE w listopadzie ’25 zmalały m/m o 0,1 proc. do 281,5 mld zł

Zobacz także

Citi Handlowy logo przed budynkiem
Z rynku finansowego
Bank Handlowy z zezwoleniem KNF na podział i sprzedaż działalności detalicznej
TechEU, grafika
Gospodarka
KPK UE: TechEU to przełomowa inicjatywa, wzmocnienie dla innowacji w Unii Europejskiej
prezes Banku Pekao Cezary Stypułkowski
Gospodarka
125 mln euro kredytu dla Pekao Leasing na rozwój MMŚP od Banku Rozwoju Rady Europy
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}