Autor: awi

NBS 2017/10

Bankowość spółdzielcza | Rozważnie czy romantycznie: ile współdziałania, ile samodzielności w zrzeszeniu?

Współdziałanie banków spółdzielczych w ramach zrzeszeń stanowi od lat pole największych polemik i sporów w całym sektorze bankowości lokalnej. Wywodząca się niewątpliwie ze spółdzielczego ducha potrzeba kooperacji zrzeszonych instytucji nader często przeciwstawiana jest nie mniej istotnemu elementowi tożsamości, jakim jest zakotwiczenie poszczególnych banków w społeczności lokalnej i relacyjny charakter prowadzonej przez nie działalności.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2017/09

Raport Specjalny. Obrót gotówkowy: Transporty euro pod nie najgorszym nadzorem

Zasady transgranicznego konwojowania gotówki euro utrudniają wejście na rynek nowych podmiotów, co przekłada się ujemnie na konkurencję w branży CiT. Rozwojowi sektora nie sprzyjają też odmienne regulacje dotyczące noszenia broni przez konwojentów w poszczególnych państwach eurostrefy. Problemy te, na szczęście, nie wpływają ujemnie na bezpieczeństwo transportów – na przestrzeni minionych pięciu lat nie stwierdzono w tym obszarze incydentów mogących wskazywać na konieczność radykalnej zmiany zasad konwojowania.

CZYTAJ WIĘCEJ
NBS 2017/07-08

Święto Spółdzielczości Bankowej 2017: Razem albo nigdy

– Musimy promować zarówno lokalny charakter banków spółdzielczych, jak też jedność i siłę całego sektora. Wierzę, że ten wspólny przekaz promujący naszą markę i wspólne działania po raz kolejny ukażą prawdziwe oblicze polskiej bankowości lokalnej – ten apel Krystyny Majerczyk-Żabówki, prezes zarządu Krajowego Związku Banków Spółdzielczych zapoczątkował dwudzieste pierwsze już obchody Święta Spółdzielczości Bankowej.

CZYTAJ WIĘCEJ
NBS 2017/06

Wydarzenia – TalentowiSKO: Wyróżnienia dla młodych mistrzów gospodarności

Wszyscy jesteście wygrani, niezależnie od miejsca, jakie zajęliście w naszym konkursie. Samo podjęcie tego wyzwania stanowi wystarczającą podstawę do tego, żeby mieć poczucie dobrze wykonanej pracy – tymi słowami Zdzisław Kupczyk, prezes zarządu Banku Polskiej Spółdzielczości, podsumował zaangażowanie laureatów, finalistów i wszystkich uczestników konkursów zorganizowanych w ramach tegorocznej edycji programu TalentowiSKO.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2017/06

Bank i Klient: Twórzmy własne rozwiązania

– Potrzeba wyjścia z dotychczasowego modelu bankowego biznesu i budowy dużo szerszych rozwiązań staje się coraz bardziej aktualnym wyzwaniem dla sektora finansowego – powiedział podczas Kongresu Forum Technologii Bankowych 2017 Szymon Wałach, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim. Słowa te stanowić mogą najbardziej zwięzłe podsumowanie obrad tegorocznej, drugiej już edycji kongresu.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2017/05

Temat numeru. Nowoczesne produkty bankowe: Czas na rynek sztuki z prawdziwego zdarzenia

Inwestor na polskim rynku sztuki nie ma łatwego życia. Relatywnie niski stopień profesjonalizmu rodzimych galerii oraz deficyt kompetentnego doradztwa sprawiają, iż weryfikacja wartości obrazu lub rzeźby stanowi zadanie niezwykle trudne. W konsekwencji zakupy dóbr kultury motywowane są w przeważającym stopniu indywidualnymi upodobaniami nabywcy, co nie ma wiele wspólnego z inwestycją sensu stricto.

CZYTAJ WIĘCEJ
NBS 2017/04

PSD2: Szansa czy zagrożenie dla banku spółdzielczego

23 i 24 maja br. w Warszawie po raz dziewiąty odbędzie się Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej. To spotkanie, poświęcone najnowszym wyzwaniom teleinformatycznym, co roku gromadzi kilkuset przedstawicieli banków spółdzielczych oraz dostawców technologicznych. Od samego początku czynnie uczestniczą w nim obydwa zrzeszenia: Bank Polskiej Spółdzielczości i Spółdzielcza Grupa Bankowa.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2017/04

Bank i Klient: Międzybankowa wymiana informacji sposobem na słupa

Zdecydowane działania podejmowane na przestrzeni minionych dwóch lat przez polski sektor bankowy i nadzór istotnie ograniczyły proceder kradzieży tożsamości towarzyszący otwieraniu nowych rachunków bankowych metodą „na przelew”. Nie oznacza to bynajmniej, iż przestępcy zrezygnowali z handlu kontami otwartymi „na słupa”. Na portalach ogłoszeniowych wciąż nietrudno znaleźć oferty sprzedaży rachunków „niedostępnych dla komornika i fiskusa”…

CZYTAJ WIĘCEJ
NZB 2017/01

Bankowcy a edukacja: Wielki krok ku powszechnej edukacji ekonomicznej Polaków

Nowa jakość w dziedzinie edukacji finansowej – tak w największym skrócie określić można Program Edukacji Ekonomicznej Sektora Finansowego „Bankowcy dla Edukacji”, realizowany przez Warszawski Instytut Bankowości (WIB) we współpracy ze Związkiem Banków Polskich (ZBP). Jednym z filarów nowej strategii jest współdziałanie sektora finansowego z samorządami terytorialnymi i podlegającymi im placówkami szkolnymi.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2017/03

Raport specjalny Horyzonty Bankowości 2017: Przewalutowanie tak, ustawa nie

Druga rocznica sławetnej decyzji Szwajcarskiego Banku Narodowego przyniosła kolejne już na przestrzeni mijających miesięcy ożywienie debaty na temat frankowiczów. 13 stycznia br., a więc dokładnie na dwa dni przed drugą rocznicą „czarnego czwartku”, Komitet Stabilności Finansowej ogłosił stosowną rekomendację odnośnie restrukturyzacji kredytów walutowych.

CZYTAJ WIĘCEJ
NBS 2017/03

Raport Specjalny – płatności cyfrowe 2017: Płatności natychmiastowe – polska specjalność

Płatności natychmiastowe stały się w ostatnim czasie najdynamiczniej rozwijającą się formą zapłaty. Na przestrzeni zaledwie 12 miesięcy liczba tego typu operacji zwiększyła się o przeszło 80%, przy ponad 50-procentowym wzroście łącznej wartości dokonanych transakcji. Jednym z czynników rosnącego zainteresowania szybkimi przelewami jest upowszechnianie się systemu płatności mobilnych BLIK, umożliwiającego dokonywanie zapłaty pomiędzy osobami fizycznymi z wykorzystaniem systemu Express Elixir.

CZYTAJ WIĘCEJ
NBS 2017/02

Banki spółdzielcze: Wyjść naprzeciw oczekiwaniom młodego pokolenia

Generałowie zawsze toczą minione wojny – mówi stare przysłowie, a bolesne doświadczenia dostarczają aż nadto argumentów potwierdzających tę tezę. Również i w świecie biznesu nie brakuje przypadków, kiedy to strategie produktowe czy marketingowe budowane są raczej z myślą o chwili obecnej (czyli de facto przeszłości, biorąc pod uwagę czas ich wdrażania) aniżeli dniu jutrzejszym.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2016/12

Krajobraz zmienił się nie do poznania

„Kiedy patrzę hen za siebie, w tamte lata co minęły…” – słowa ponadczasowego przeboju nabierają szczególnego znaczenia w czas jubileuszu. Ćwierćwiecze Związku Banków Polskich stanowi doskonały moment, by przypomnieć, jak zmieniało się otoczenie prawno-ekonomiczne, w którym przyszło funkcjonować polskiemu sektorowi bankowemu – i zarazem uświadomić sobie olbrzymi postęp, który dokonał się w tym obszarze od 1991 r.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2016/11

Oszczędnością i pracą ludzie się bogacą

„Dobrobyt i pomyślność każdego kraju jest oparta na solidnej skale, jaką jest oszczędzanie” – tej treści sentencja widniała w książeczkach oszczędnościowych Pocztowej Kasy Oszczędności, które z inicjatywy prezydenta RP Ignacego Mościckiego wręczano w rodzinach wielodzietnych piątemu i każdemu kolejnemu potomkowi. Tę wymowną maksymę nie bez powodu przywołał prezes Związku Banków Polskich Krzysztof Pietraszkiewicz, prezentując najnowszy raport na temat oszczędzania Polaków.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Raport Coleman & Parkes – jakie szkody może przynieść źle zaplanowana komunikacja z Klientami?

Zalew niechcianych wiadomości to najlepsza droga do zniechęcania a nawet utraty lojalnych Klientów. Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Ricoh przez Coleman Parkes Research pokazują, że aż 18% Klientów pod wpływem zbyt uporczywej komunikacji ze strony firmy postanowiło zmienić dostawcę usług, 69% zrezygnowało z otrzymywania jakichkolwiek wiadomości od tego nadawcy a jeden na dziesięciu złożył skargę do odpowiedniego organu. Dwie trzecie Konsumentów przyznaje, że ich lojalność w stosunku do marek, które komunikują się w taki sposób jest mniejsza. 63% twierdzi, że przeznaczy mniej środków na zakup produktów takiego producenta a 57% zamierza przestać korzystać z jego usług.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 562 Z 563