Autor: awi

NBS 2017/02

Banki spółdzielcze: Wyjść naprzeciw oczekiwaniom młodego pokolenia

Generałowie zawsze toczą minione wojny – mówi stare przysłowie, a bolesne doświadczenia dostarczają aż nadto argumentów potwierdzających tę tezę. Również i w świecie biznesu nie brakuje przypadków, kiedy to strategie produktowe czy marketingowe budowane są raczej z myślą o chwili obecnej (czyli de facto przeszłości, biorąc pod uwagę czas ich wdrażania) aniżeli dniu jutrzejszym.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2016/12

Krajobraz zmienił się nie do poznania

„Kiedy patrzę hen za siebie, w tamte lata co minęły…” – słowa ponadczasowego przeboju nabierają szczególnego znaczenia w czas jubileuszu. Ćwierćwiecze Związku Banków Polskich stanowi doskonały moment, by przypomnieć, jak zmieniało się otoczenie prawno-ekonomiczne, w którym przyszło funkcjonować polskiemu sektorowi bankowemu – i zarazem uświadomić sobie olbrzymi postęp, który dokonał się w tym obszarze od 1991 r.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2016/11

Oszczędnością i pracą ludzie się bogacą

„Dobrobyt i pomyślność każdego kraju jest oparta na solidnej skale, jaką jest oszczędzanie” – tej treści sentencja widniała w książeczkach oszczędnościowych Pocztowej Kasy Oszczędności, które z inicjatywy prezydenta RP Ignacego Mościckiego wręczano w rodzinach wielodzietnych piątemu i każdemu kolejnemu potomkowi. Tę wymowną maksymę nie bez powodu przywołał prezes Związku Banków Polskich Krzysztof Pietraszkiewicz, prezentując najnowszy raport na temat oszczędzania Polaków.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Raport Coleman & Parkes – jakie szkody może przynieść źle zaplanowana komunikacja z Klientami?

Zalew niechcianych wiadomości to najlepsza droga do zniechęcania a nawet utraty lojalnych Klientów. Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Ricoh przez Coleman Parkes Research pokazują, że aż 18% Klientów pod wpływem zbyt uporczywej komunikacji ze strony firmy postanowiło zmienić dostawcę usług, 69% zrezygnowało z otrzymywania jakichkolwiek wiadomości od tego nadawcy a jeden na dziesięciu złożył skargę do odpowiedniego organu. Dwie trzecie Konsumentów przyznaje, że ich lojalność w stosunku do marek, które komunikują się w taki sposób jest mniejsza. 63% twierdzi, że przeznaczy mniej środków na zakup produktów takiego producenta a 57% zamierza przestać korzystać z jego usług.

CZYTAJ WIĘCEJ
Finanse i gospodarka

Od kogo powinniśmy dostać paragon i do czego nas upoważnia?

Kasy rejestrujące powinny znajdować się wszędzie tam, gdzie jest dokonywana sprzedaż towarów czy usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych – czyli w skrócie konsumentów. Od tego obowiązku przewidziane są wyjątki określone przez Ministra Finansów w rozporządzeniu – część podatników prowadzących sprzedaż na rzecz konsumentów nie musi stosować kas i wydawać klientom paragonów. Zwolnieni z tego obowiązku są m.in. ci sprzedawcy, u których obroty ze sprzedaży na rzecz konsumentów nie przekraczają 40 tys. zł. Warto jednak wiedzieć, że Minister Finansów zobowiązał niektórych sprzedawców do rejestracji sprzedaży w kasie rejestrującej (i tym samym do wydawania paragonów nabywcom) niezależnie od wysokości obrotu osiąganego ze sprzedaży na rzecz konsumentów.

CZYTAJ WIĘCEJ
Finanse i gospodarka

Spadkobiercy lepiej chronieni – od 18 października dziedziczymy z dobrodziejstwem inwentarza

Nowe przepisy wchodzące w życie 18 października br. wprowadzają zmiany mające szczególne znaczenie dla spadkobierców, którzy zamiast oczekiwanego majątku, często dziedziczą również długi. Niezłożenie oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku, będzie równoznaczne z przyjęciem spadku z dobrodziejstwem inwentarza. W praktyce oznacza to zabezpieczenie przed długami spadkowymi przewyższającymi wartość aktywów spadkowych.

CZYTAJ WIĘCEJ
Finanse i gospodarka

Co motywuje millenialsów bardziej niż pieniądze? Oto 10 sposobów.

150413.co.motywuje.400xZ jednej strony niecierpliwi, leniwi, nielojalni. Z drugiej – nowocześni, kreatywni, ambitni. Niezależnie od opinii na temat pokolenia Y, pracodawcy muszą pogodzić się z faktem, że to właśnie oni opanowują teraz rynek pracy. Odpowiedzialne podejście do obowiązków i lojalność względem pracodawcy – czy można obecnie na to liczyć u młodych? Przedstawiamy 10 sposobów, które zmotywują ich bardziej niż pieniądze.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Praca w przyszłości – raport Economist Intelligence Unit

150402.praca.przyszlosci.01.267x400xWymiana doświadczeń jest bardzo ważnym aspektem rozwoju nowoczesnych firm. Zgromadzenie podobnie myślących ludzi w jednym miejscu stymuluje kreatywność. To otwarte podejście będzie miało znaczenie dla kształtowania środowiska i stylu pracy w przyszłości. Potwierdzają to najnowsze analizy. 75% przedstawicieli firm  działających w technologicznych klastrach w Wielkiej Brytanii, którzy wzięli udział w badaniu Tech Nation, przyznało, że w ramach zaufanego grona przedsiębiorstw wymienia się i dyskutuje o swoich pomysłach biznesowych. W całej Europie powstaje coraz więcej klastrów technologicznych, które korzystają z modelu wypracowanego w latach 40. w Dolinie Krzemowej.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 563 Z 564