Autor: MA

BANK 2023/06

Bankowość i Finanse | Gospodarka | Miesięczny przegląd raportów gospodarczo-finansowych | Jak feniks z popiołów

Przedłużający się stan kryzysu sprawia, iż wszyscy z ogromnym spragnieniem wyczekują jakiegoś rodzaju przełamania. Problem w tym, że obecnie bardzo trudno przewidzieć, w którą stronę to przełamanie nas poprowadzi. Przyjmując optymistyczny scenariusz, można zauważyć, że to właśnie trudne czasy są podatnym gruntem dla rozwoju innowacji, a rywalizacja o to, kto zostanie nowym feniksem, już dawno się rozpoczęła.

BANK 2023/06

Bankowość i Finanse | Ekonomia Polityczna | Polityka i poręczna gospodarka

Historia powstawania, rozwoju i upadku państw dowodzi, że ludzie domagają się od nich w równym stopniu bezpieczeństwa i wolności, co liberalizmu gospodarczego. Mówiąc inaczej, społeczeństwa są przekonane, że po to akceptują państwa, by ich rządy właściwie regulowały życie wolnych i odpowiedzialnych jednostek, będących ich obywatelami. Widziany z tego punktu widzenia liberalizm gospodarczy zajmuje najwyższe miejsce na liście wartości niezbędnych do należytego funkcjonowania społeczeństw.

BANK 2023/06

Bankowość i Finanse | Ekonomia Współdzielenia | Czy da się dzielić tak, by mieć więcej?

Można odnieść wrażenie, iż koncepcja ekonomii współdzielenia przeżyła już w ostatnich latach swój szczyt popularności. Nie musi to jednak oznaczać, iż wraz z licznymi kryzysami obserwowaliśmy zmierzch tego modelu biznesowego. Czy zatem pogłoski o śmierci sharing economy są mocno przesadzone i czy wciąż ma ona szansę spełnić pokładane w niej ogromne nadzieje?

BANK 2023/06

Bankowość i Finanse | Debata Redakcyjna – Delinea | Skuteczne zarządzanie bezpieczeństwem konsumenta wymaga technologii i edukacji

Współczesna infrastruktura cyfrowa narażona jest w coraz większym stopniu na incydenty bezpieczeństwa. Szczególnie niebezpieczny ich rodzaj stanowią przypadki przejęcia kontroli nad kontem prywatnego bądź komercyjnego użytkownika (ATO – Account Take Over). Dysponując skompromitowanymi credentialami czy wręcz skradzioną tożsamością, sprawcy mogą używać tych zasobów wielokrotnie, zarówno kradnąc środki z konta swej ofiary, jak i posługując się jej danymi osobowymi w celu wyłudzania kredytów i pożyczek bądź prania pieniędzy.

BANK 2023/06

Bankowość i Finanse | Debata redakcyjna – CRIF | Frontem do klienta w dobie AI

Dynamiczny rozwój cyfrowej gospodarki kreuje całkiem nowe modele biznesowe, te zaś w trwały sposób zmieniają doświadczenie klientów. Współczesny konsument, zwłaszcza reprezentujący młode pokolenie, oczekuje od dostawców usług i produktów, także finansowych, obsługi równie szybkiej, prostej i intuicyjnej jak ta, do której przyzwyczaił się, korzystając z serwisów typu Netflix i Spotify bądź dokonując zakupów w sieciach e-commerce.

AI robot, laptop
BANK 2023/06

Bankowość i Finanse | REGULACJE | Cyfrowy asystent prawny pomoże bankowi i jego klientom

Globalny rynek technologii regulacyjnych w ub.r. kontynuował tendencję wzrostową – wskazują analizy przeprowadzone przez wiodące ośrodki badawcze. Wprawdzie łączna wartość inwestycji w ten segment obniżyła się nieco w zestawieniu z rokiem poprzedzającym, jednak równocześnie w sektorze finansowym rosła świadomość korzyści, jakie dają usługi typu RegTech.

BANK 2023/06

Raport Specjalny | Horyzonty Bankowości 2023 – Depozyty i Restrukturyzacja Banków | Nowe propozycje zmian

Komisja Europejska po kilku latach pracy opublikowała nowe propozycje dotyczące zmian w unijnych zasadach gwarantowania depozytów bankowych oraz przeprowadzania uporządkowanej restrukturyzacji i likwidacji banków. Warto zatem przyjrzeć się tym proponowanym zmianom, nawet jeśli szanse na ich uchwalenie w tej kadencji Parlamentu Europejskiego wydają się mocno ograniczone.

BANK 2023/06

Raport Specjalny | Horyzonty Bankowości 2023 – GFT Poland | Rozwój usług bankowych a oczekiwanie współczesnego klienta

Jedyną stałą we współczesnym świecie jest zmiana. Zmieniają się społeczeństwa, zmienia się gospodarka, ciągle ewoluuje styl życia – zrównoważony rozwój, równość i poczucie wspólnoty nie są już tylko frazesami powtarzanymi przez marzycieli i aktywistów, ale stały się częścią strategii biznesowych. Każdy sektor i każda branża, by zachować stabilność i się rozwijać, muszą wziąć pod uwagę nowe warunki. Banki i sektor finansowy nie są tu wyjątkiem. Najważniejszym trendem – na podstawie obserwacji innych branż – jest budowa silnej i trwałej relacji z klientem oraz spełnianie jego oczekiwań. Najistotniejsze z nich to mobilność usług, szeroka ich dostępność, elastyczność, indywidualizacja i cyberbezpieczeństwo.

róża wiatrów, kula-symbol UE, napis Invest
Prawo i regulacje

Europejska branża finansowa sprzeciwia się unijnej strategii inwestycji detalicznych

Branża bankowa i ubezpieczeniowa nie jest zadowolona z propozycji strategii inwestycji detalicznych, którą w maju ’23 przedstawiła Komisja Europejska. We wspólnym oświadczeniu osiem stowarzyszeń branżowych skrytykowało propozycję za „zbyt daleko idącą”. Główna krytyka organizacji koncentruje się na ograniczeniach dotyczących płacenia prowizji od sprzedaży produktów finansowych oraz skupianiu się propozycji na kosztach tych produktów.

STRONA 25 Z 320