Klient zanurzony w technologii – BankTech 2023
Wczytanie się w potrzeby klienta jest dziś kluczem do budowy trwałych relacji – by jednak te relacje zoptymalizować konieczna jest digitalizacja wszystkich procesów przedsiębiorstwa.
Wśród zaproponowanych przez Radę Programową tematów konferencji BankTech 2023 na pierwsze miejsce wysuwa się więc kwestia hiperpersonalizacji i relacji z klientem, w szczególności poprzez wykorzystanie rozwiązań sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.
Polska bankowość z cyfrowego punktu widzenia jest w gronie światowych technologicznych liderów. Jednak klient porównuje rozwiązania technologiczne różnych gałęzi gospodarki – dziś bankowość to budowa kompleksowej gospodarki cyfrowej z wykorzystaniem rozwiązań i doświadczeń wielu branż.
Procesy cyfryzacji dalece wykraczają poza doświadczenia jednego segmentu gospodarki – dlatego tematyka konferencji rozwinięta została o wyzwania technologiczne firm niebankowych, które trwale wzmacniają onlinowe relacje z klientem. Budowa spersonalizowanych usług i produktów nie może pomijać także wątku klientocentryczności oraz customer journey.
Czytaj także: Gospodarka i bankowość w cieniu kredytów walutowych>>>
Finansowanie gospodarki cyfrowej
Ostatnie lata udowodniły także, że coraz ważniejszy staje się aspekt ochrony prywatności klienta w świecie wirtualnym i budowy tarczy chroniącej dane przedsiębiorstwa przed wszystkimi zagrożeniami sieci. Tegoroczna agenda konferencji uwzględnia udział przedstawicieli wielu branż i firm, które posiadając szerokie doświadczenie technologiczne tworzą inny wymiar usług i produktów.
Rozwój gospodarki cyfrowej wiąże się także ze stałymi nakładami, a finansowanie zmian technologicznych w burzliwych ekonomicznie okresach to pytanie o możliwości inwestycyjne sektora bankowego, zarówno związane z modernizacją własnych rozwiązań, jak również finansowaniem potrzeb przedsiębiorców i konsumentów.
Niestety dziś obraz potencjału ekonomicznego krajowej bankowości zdecydowanie różni się od możliwości tych instytucji jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu i odbiega od zdolności ekonomicznych banków innych krajów europejskich. Ograniczenia krajowych banków związane są m.in. z aspektem sporów w obszarze kredytów walutowych.
W tym zakresie czerwcowy wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej może mieć kluczowe znaczenie dla całej krajowej gospodarki, w tym rozwoju gospodarki cyfrowej oraz wzmacniania cyberodporności. Mając na względzie wagę problemu tematykę tę przedstawimy w debacie prezesów, otwierającej Konferencję.
Ranking Banków „Miesięcznika Finansowego BANK”
Tradycyjnie częścią projektu Horyzonty Bankowości 2023 jest również Ranking Banków „Miesięcznika Finansowego BANK” – jeden z najbardziej prestiżowych i najczęściej cytowanych rankingów banków w Polsce.
Ranking dotrze do czytelników w postaci dodatku w czerwcowym wydaniu „Miesięcznika Finansowego BANK”. Zostanie również przekazany przedstawicielom banków biorącym udział we wszystkich eventach w ramach inicjatywy Horyzonty Bankowości 2023.
IX. polska edycja Konkursu „Etyka w finansach”
Podczas Konferencji zostaną także ogłoszone wyniki IX. polskiej edycji Konkursu „Etyka w finansach”.
Konkurs jest organizowany przez Komisję Etyki Bankowej przy Związku Banków Polskich i jest jedną z form promocji postaw etycznych i zachęcania młodych pracowników instytucji finansowych do dzielenia się swoimi pomysłami na to, jak można kształtować kulturę etyczną i rozwiązywać dylematy etyczne.
Rejestracja
Dla pracowników banków oraz kadry naukowej – uczestnictwo jest bezpłatne.
Pozostałe instytucje zainteresowane udziałem w konferencji prosimy o kontakt: konferencje@bank.pl