Artykuły ze źródła: Miesięcznik Finansowy BANK

BANK 2023/05

Nauka i Edukacja Ekonomiczna | Biblioteka Bankowca | Dobre praktyki robotyzacji

Od wielu lat Związek Banków Polskich prowadzi szereg prac na różnych płaszczyznach tematycznych. Jedną z takich inicjatyw jest dynamicznie działający Komitet ds. Jakości Usług Finansowych, który został powołany Uchwałą Zarządu Związku Banków Polskich. Jego celem jest „działanie na rzecz zapewnienia najwyższego poziomu jakości obsługi klientom sektora usług finansowych oraz propagowanie skutecznych metod realizacji strategii jakościowych wśród instytucji z sektora usług finansowych poprzez ułatwianie dostępu do wiedzy na temat zarządzania procesami i jakością.”

BANK 2023/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – ZUI NOVUM | Klucze zabezpieczające U2F już dostępne w bankach spółdzielczych

Bankowość internetowa stała się integralną częścią codziennego życia. Z jednej strony zapewnia ona wygodę, a z drugiej – niesie ze sobą zagrożenia związane z cyberprzestępczością. Jednym z najważniejszych wyzwań dla banków jest zapewnienie bezpieczeństwa swoich klientów, aby korzystanie z usług bankowych przez internet było dla nich bezpieczne i niepodważalne.

BANK 2023/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – mis sp. z o.o. | Integracja informacji – klucz do sukcesu banków spółdzielczych

Obecna sytuacja na rynku instytucji finansowych, którą można nazwać nieprzewidywalną, a nawet nieobliczalną, powoduje, że bardzo istotne stało się posiadanie bieżącej wiedzy o efektywności działania banku. Bank musi na bieżąco analizować popyt na poszczególne produkty, ich marżowość, efektywność pracy, ale również trendy. Musi też nauczyć się prognozować zmiany. Dzisiaj wszystko to jest możliwe dzięki dostępnej technologii, w tym sztucznej inteligencji.

BANK 2023/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Aplitt | Rozwiązania cyfrowe dla instytucji finansowych

Jesteśmy trójmiejską firmą informatyczną działającą na polskim rynku od 1995 r. Tworzymy i utrzymujemy kompleksowe systemy informatyczne dla banków i instytucji finansowych. Dostarczamy rozwiązania zwiększające efektywność oraz automatyzację dużych i średnich przedsiębiorstw. Zgodnie z maksymą HUMAN FACE OF IT tworzymy rozwiązania dla ludzi i przez ludzi.

BANK 2023/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Asseco Poland | Aplikacje mobilne powinny rozwijać się razem z bankami spółdzielczymi

Według raportu Digital 2023 Global Overview, każdego miesiąca prawie 40% Polaków korzysta z usług finansowych za pośrednictwem internetu. Z kolei ok. 60% ruchu sieciowego w naszym kraju generują telefony komórkowe. Jak wskazują eksperci Asseco, smartfony stały się głównym narzędziem do korzystania z sieci, a co za tym idzie usług cyfrowych, również tych finansowych. Aplikacje mobilne są ważnym narzędziem banków, niezależnie od skali działania organizacji. Przykładem jest GBSBank, który jako jeden z pierwszych banków spółdzielczych wprowadził aplikację mobilną i sukcesywnie rozwija usługi udostępnione klientom w tym kanale.

BANK 2023/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – I-BS.PL | Zarządzanie danymi i dokumentami w bankowości spółdzielczej

W bankowym środowisku pracy, gdzie zwykle każdy pracownik odpowiada za inny proces, a sposób zbierania danych nie jest usystematyzowany, zarówno podwładni, jak i przełożeni miewają problemy z odszukaniem potrzebnych informacji i ich analizą. Zebrane dane bywają niepełne, zawierają błędy, są rozproszone, trudne do odnalezienia i odczytu. Możliwym rozwiązaniem przykładowych problemów są  odpowiednio przygotowane procedury dotyczące zbierania informacji. Z drugiej jednak strony, istnieje prostszy sposób, czyli wdrożenie i zastosowanie odpowiedniego narzędzia ułatwiającego pracę z danymi i dokumentami.

ITCARD, nowe logo
BANK 2023/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – ITCARD | Wielokanałowy i bezpieczny kontakt z bankiem przez 24 godziny na dobę

Długofalowe relacje z klientami stanowią jedną z głównych przewag konkurencyjnych lokalnych banków. Cyfrowa gospodarka, bazująca w znacznej mierze na kanałach zdalnych, wyznacza nowe standardy owej relacyjności. Usługa Contact Center, oferowana przez ITCARD, pozwala połączyć najlepsze doświadczenia banków spółdzielczych w zakresie budowy i utrzymywania relacji z aktualnymi oczekiwaniami klientów. A to wszystko przy znaczącej redukcji kosztów.

BANK 2023/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Diebold Nixdorf | Czym jest barwienie banknotów i jak się do niego przygotować?

Banki mają tylko kilka miesięcy, żeby dostosować swoje sieci bankomatów do nowych przepisów dotyczących zabezpieczenia banknotów. Prawo nakłada na banki i operatorów bankomatów obowiązek instalowania systemów uszkadzających banknoty w razie napadu na bankomat lub innych nieuprawnionych działań. O co chodzi w tym procesie i jak do niego mają przygotować się banki spółdzielcze?

BANK 2023/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Canon Polska | W stronę Banku 4.0. | Automatyzacja obiegu dokumentów w sektorze spółdzielczym

Choć pojęcia cyfryzacji i paperless w kontekście sektora bankowego odmieniane są przez wszystkie przypadki, fizyczne dokumenty szybko nie znikną z placówek bankowych. Szczególnie na szczeblu lokalnym i w sektorze spółdzielczym, gdzie demografia klientów (75% klientów banków spółdzielczych to osoby powyżej 40. roku życia) i czynnik „poczucia bliskości i bezpośredniego kontaktu z bankiem” jest wciąż na wysokim poziomie.

BANK 2023/04

Od Redaktora Naczelnego | Dekady Pietraszkiewicza

W roku 2006 zacząłem współpracę ze Związkiem Banków Polskich, wówczas wydawało się, że zaawansowana technologicznie polska bankowość stoi u progu złotego wieku. Prężnie rozwijająca się gospodarka krajowa wkraczała w nowe tysiąclecie z perspektywą szybkiej akcesji do strefy euro i potencjałem kolejnych dekad dynamicznego wzrostu. Jednak realia gospodarcze bardzo szybko się zmieniły, a pasmo kryzysów – z którymi polska, jak i światowa gospodarka musiały się zmierzyć […]

BANK 2023/04

Bankowość i Finanse | Kronika – kwiecień 2023

KADRY Magdalena Zajkowska weszła w skład zarządu Nest Banku. Objęła stanowisko wiceprezes zarządu odpowiedzialnej za Pion Komunikacji i HR. Będzie nadzorowała pracę nie tylko obszaru HR, ale też m.in. Biura Zrównoważonego Rozwoju. W zarządzie mBanku zostanie utworzone stanowisko wiceprezes zarządu ds. compliance, prawnych i HR. Rada nadzorcza zarekomendowała do tej roli Julię Nusser, dyrektorkę zarządzającą z Commerzbanku. Rada nadzorcza powołała Piotra Lipę do pełnienia funkcji członka zarządu […]

STRONA 76 Z 220