Artykuły ze źródła: AWS

BANK 2020/12

Bankowość i Finanse | Biznes a Nauka | Znajdźmy w uczelniach miejsce dla biznesu

Co zadecyduje o sukcesie modernizacyjnym Polski?
Czym naprawić obecny model kapitalizmu?
Jakie zmiany wywołane przez pandemię zostaną z nami na dłużej? O potrzebie zmian, nowym spojrzeniu na współpracę z biznesem i kluczowych elementach dla efektywnego zarządzania mówił
prof. dr hab. Alojzy Z. Nowak,
rektor Uniwersytetu Warszawskiego, w rozmowie z Michałem Polakiem i Arielem Wojciechowskim.

BANK 2020/10

Bankowość i Finanse | Nauka a Gospodarka | Otwartość i zrozumienie kluczem do sukcesu współpracy nauki z biznesem

Czy uczelnie w Polsce poradziły sobie w dobie pandemii? Co w kształceniu studentów ma do powiedzenia biznes? Kogo kształcić na potrzeby gospodarki 4.0? O zwalczaniu skutków epidemii, rozwoju platform informatycznych w zarządzaniu jednostkami szkolnictwa wyższego, wdrażaniu elementów Smart University i wsparciu działalności w zakresie trzeciej misji uczelni, jako wyzwaniach, a także o obecnej sytuacji polskiej nauki i szkolnictwa wyższego mówił prof. dr hab. inż. Arkadiusz Mężyk, rektor Politechniki Śląskiej oraz przewodniczący Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich, w rozmowie z Michałem Polakiem i Arielem Wojciechowskim.

Tydzień Płatności Bezgotówkowych
Bezgotówkowo

Rozpoczął się Tydzień Płatności Bezgotówkowych, ze specjalnym programem dla seniorów

Obrót bezgotówkowy przynosi wymierne korzyści konsumentom, przedsiębiorcom, administracji publicznej i całej gospodarce. Obsługa rozliczeń bezgotówkowych zajmuje ponad dwukrotnie mniej czasu niż gotówkowych. Aby promować płatności przelewem, telefonem i kartą, 19 października ruszył Tydzień Płatności Bezgotówkowych, pod patronatem honorowym Ministerstwa Finansów oraz Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii.

Raport Portfel Studenta 2020
Finanse osobiste

Portfel Studenta 2020: koszty studiowania coraz wyższe, a sytuacja materialna gorsza niż przed COVID-19

Rosną koszty utrzymania się na studiach – średni miesięczny rachunek wydatków polskiego studenta wynosi ponad 2600 zł, co oznacza wzrost o ok. 500 zł w stosunku do roku ubiegłego. Ponad połowa studentów (54%) wskazała, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy ich sytuacja materialna pogorszyła się – to najważniejsze wnioski płynące z piątej edycji Raportu „Portfel Studenta” opublikowanego przez Związek Banków Polskich i Warszawski Instytut Bankowości przed rozpoczęciem nowego roku akademickiego 2020/2021.

BANK 2020/08

RAPORT ZBP | Wakacje Polaków 2020 – lipiec, 2020 r.

Wakacje Polaków 2020 Pandemia koronawirusa ogłoszona przez władze 20 marca pokrzyżowała w tym roku wakacyjne plany Polaków. Z badań CBOS-u wynika, że po jej rozpoczęciu ponad połowa z nas musiała zmienić swoje urlopowe zamiary. Trudno się temu dziwić. Sezon urlopowy w cieniu zagrożenia zdrowia nie sprzyja beztroskiemu relaksowi, do którego przyzwyczailiśmy się w poprzednich latach. Niestety, wszystko wskazuje na to, że […]

sztuczna inteligencja
Edukacja finansowa

Pierwszy w Polsce interaktywny kurs online dotyczący sztucznej inteligencji w biznesie

Wkrótce biznes będzie potrzebować wykwalifikowanych menedżerów i specjalistów przygotowanych do opracowywania strategii, znających podstawy uczenia maszynowego i biegle orientujących w praktycznych aspektach wdrożeń AI. Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej właśnie uruchomiła zapisy na pierwszy w Polsce interaktywny kurs online, poświęcony zastosowaniu sztucznej inteligencji w biznesie.

BANK 2020/07

Nauka i Edukacja Ekonomiczna | Bankowcy dla Edukacji | Pandemia nie zatrzymała działań banków wspierających edukację finansową uczniów, studentów i seniorów

Blisko 40 000 uczniów, studentów i seniorów na ponad 500 otwartych lekcjach i wykładach online na temat finansów, bankowości i bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni oraz blisko 70 rodzin i domów dziecka wspartych urządzeniami do zdalnej nauki w ramach akcji „Komputer dla Ucznia” – to bilans działań zrealizowanych od początku pandemii COVID-19 w Polsce, w ramach Programu „Bankowcy dla Edukacji”.

Sektorowe programy edukacyjne w dobie COVID-19 - Infografika
Artykuły

Sektorowe programy edukacyjne w dobie COVID-19

Blisko 40 000 uczniów, studentów i seniorów na ponad 500 otwartych lekcjach i wykładach online na temat finansów, bankowości i bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni oraz blisko 70 rodzin i domów dziecka wspartych urządzeniami do zdalnej nauki w ramach akcji „Komputer dla Ucznia” – to bilans działań zrealizowanych od początku pandemii COVID-19 w Polsce, w ramach Programu „Bankowcy dla Edukacji”. To jeden z największych programów edukacji ekonomicznej w Europie, realizowany od 2016 r. z inicjatywy Związku Banków Polskich przez Warszawski Instytut Bankowości.

Uczeń w trakcie lekcji online
Cyberbezpieczeństwo

Pandemia koronawirusa nie zatrzymała działań banków wspierających edukację finansową uczniów, studentów i seniorów

Blisko 40 000 uczniów, studentów i seniorów na ponad 500 otwartych lekcjach i wykładach online na temat finansów, bankowości i bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni oraz blisko
70 rodzin i domów dziecka wspartych urządzeniami do zdalnej nauki w ramach akcji „Komputer dla Ucznia” – to bilans działań zrealizowanych od początku pandemii COVID-19 w Polsce,
w ramach Programu „Bankowcy dla Edukacji”. To jeden z największych programów edukacji ekonomicznej w Europie, realizowany od 2016 r. z inicjatywy Związku Banków Polskich przez Warszawski Instytut Bankowości.

Bankowość spółdzielcza

Edukacja finansowa w wyjątkowych czasach

Ponad połowa Polaków uważa swoją wiedzę finansową za niewystarczającą – tak wykazały coroczne badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2020” przeprowadzone przez Indicator, na zlecenie Fundacji Warszawski Instytut Bankowości oraz Fundacji GPW. Sektor bankowy może się pochwalić znaczącymi sukcesami w wypełnianiu tej luki, czego dowodem jest wskazanie 65% ankietowanych, że to właśnie banki i inne instytucje finansowe są głównym źródłem wiedzy finansowej.

(Nie)Bezpieczni w sieci - Konkurs MS i NASK dla NGO na najlepszą kampanię edukacyjną
Edukacja finansowa

Warszawski Instytut Bankowości laureatem konkursu Ministerstwa Cyfryzacji

Warszawski Instytut Bankowości zajął 2. miejsce w konkursie organizowanym przez Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK w ramach akcji „e-Polak potrafi” na najlepszy projekt kampanii edukacyjnej na temat bezpieczeństwa w sieci. Na realizację kampanii zaprojektowanej przez WIB pn. „Aktywny Senior w Cyberprzestrzeni”, organizatorzy konkursu przeznaczą 200 000 zł, a Fundacja otrzyma dodatkowo 5 000 zł nagrody pieniężnej.

STRONA 4 Z 9