
Polska Bezgotówkowa zachęca przedsiębiorców do e-commerce
Na stronach internetowych Fundacji Polska Bezgotówkowa, w ramach projektu #Akademia Przedsiębiorcy, znajdują się porady dla przedsiębiorców, którzy chcą zacząć działać w sektorze e-commerce.
Na stronach internetowych Fundacji Polska Bezgotówkowa, w ramach projektu #Akademia Przedsiębiorcy, znajdują się porady dla przedsiębiorców, którzy chcą zacząć działać w sektorze e-commerce.
Fundacja Polska Bezgotówkowa od ponad 7 lat wspiera instytucje sektora publicznego w rozwoju cyfrowym oraz wzmacnianiu innowacyjności usług publicznych i administracyjnych. Ze wsparcia Fundacji, od początku jej istnienia, skorzystało już ponad 3 tys. instytucji publicznych i samorządowych, co przełożyło się na sfinansowanie ponad 16 tys. terminali, a ponad 8,5 tys. z nich zostało umieszczonych bezpośrednio w urzędach, poinformowała FPB.
Fundacja Polska Bezgotówkowa, która od ponad 7 lat aktywnie wspiera mikroprzedsiębiorców w obszarze cyfryzacji i wdrażania płatności elektronicznych, od 1 stycznia 2025 roku rozszerzyła zakres swojej działalności również o branżę e-commerce. Przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają lub prowadzą działalność w Internecie mogą otrzymać dofinansowanie na pokrycie kosztów uruchomienia płatności bezgotówkowych i obsługę transakcji w swoich e-sklepach, czytamy w informacji prasowej Fundacji.
„Widzimy się u Ciebie!” to specjalna akcja Fundacji Polska Bezgotówkowa, przygotowana z myślą o małych firmach i lokalnych przedsiębiorcach. Inspiracją do powstania projektu była potrzeba docenienia i wspierania drobnych, lokalnych firm, czytamy w informacji prasowej FPB.
Bezgotówkowe Kino Objazdowe, którego partnerem strategicznym jest Fundacja Polska Bezgotówkowa, rozpoczyna III. edycję projektu nagrodzonego w konkursie Europejskich Nagród Promocji Przedsiębiorczości. Akcja dociera do przedsiębiorców oraz mieszkańców mniejszych miejscowości, w których na co dzień nie ma kina, czytamy w komunikacie prasowym FPB.
Fundacja Polska Bezgotówkowa (FPB) rozpoczyna kolejny rozdział i ogłasza dalszy rozwój działalności oraz nową strategię. Od 1 stycznia 2025 roku Program Fundacji, w którym wzięło już udział ponad pół miliona firm i instytucji będzie działać na nowych zasadach. Jedną z nich będzie wsparcie mikroprzedsiębiorców z branży e-commerce, poinformowała Fundacja.
22 października ’24 w Crowne Plaza Warsaw The HUB odbyła się druga edycja konferencji Future of Payments, organizowana przez Fundację Polska Bezgotówkowa. Tematyka wydarzenia poruszała kwestie związane z potencjałem AI, harmonią i inkluzywnością, przemianami społecznymi i gospodarczymi, a także wyzwaniami związanymi z bezpieczeństwem. Zwieńczeniem wydarzenia była uroczysta gala, podczas której wyróżniono i nagrodzono osoby, rozwiązania oraz firmy, które w istotny sposób wpłynęły na rozwój płatności cyfrowych, czytamy w komunikacie prasowym FPB. Partnerem konferencji był Związek Banków Polskich (ZBP).
7 na 10 Polaków pozytywnie ocenia dostęp do wyboru metody płatności w sklepach i punktach samoobsługowych – pokazują wyniki badania przeprowadzonego z okazji Tygodnia Płatności Bezgotówkowych, odbywającego się między 14 a 22 października 2024 roku, poinformowała Fundacja Polska Bezgotówkowa.
Fundacja Polska Bezgotówkowa startuje z nową kampanią i konkursem adresowanym do polskich przedsiębiorców. Celem akcji „Widzimy się u Ciebie!” jest zauważenie i docenienie właścicieli małych biznesów. Działania mają na celu edukowanie i zachęcanie przedsiębiorców do przyjmowania płatności bezgotówkowych, po to, aby ich klienci mogli płacić, tak jak lubią. Ambasadorem akcji jest Szymon Majewski – dziennikarz, prezenter i satyryk, który wspólnie z Fundacją odwiedza przedsiębiorców, którzy wzięli udział w Programie Polska Bezgotówkowa – pomaga im w codziennej pracy i wspiera promocję ich biznesów, poinformowała Fundacja.
Aplikacja mObywatel to przydatna usługa, dzięki której można mieć dostęp do najważniejszych dokumentów z poziomu smartfona. Od niedawna działa tam także zakładka dla przedsiębiorców, która umożliwia wygodne gromadzenie i zarządzanie danymi dotyczącymi jednoosobowej działalności gospodarczej oraz informacji o zarejestrowanej firmie. Na czym polega usługa dla firm mObywatel? – wyjaśniają eksperci Akademii Przedsiębiorcy Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Fundacja Polska Bezgotówkowa uruchamia program dla przedsiębiorców z terenów objętych stanem klęski żywiołowej. Projekt wsparcia obejmuje pokrycie kosztów zastąpienia zniszczonego lub utraconego terminala płatniczego, poinformowała Fundacja.
Projekt Bezgotówkowe Kino Objazdowe, realizowany przez Fundację Polska Bezgotówkowa, zdobył pierwsze miejsce w krajowym etapie konkursu Europejskie Nagrody Promocji Przedsiębiorczości 2024 (EEPA). Wyróżnienie zostało przyznane w kategorii wspieranie transformacji cyfrowej. Projekt został również zakwalifikowany do finałowego – europejskiego etapu konkursu – poinformowała Fundacja.
Z najnowszych wyników badania Fundacji Polska Bezgotówkowa wynika, że miejscem najbardziej kojarzonym z usługą cashback jest sieć sklepów Żabka (33%). Na kolejnych miejscach znalazły się stacje benzynowe (23%) oraz Empik (18%). Z usługi wypłaty gotówki przy okazji płacenia kartą za codzienne zakupy można skorzystać już w ponad 279 tys. placówek handlowych w całej Polsce, poinformowała Fundacja.
Płatności bezgotówkowe z roku na rok stają się coraz bardziej popularne nie tylko w sklepach i placówkach handlowych, ale również w punktach usługowych czy w administracji publicznej. Już 6 na 10 ankietowanych w badaniu Fundacji Polska Bezgotówkowa przyznało, że chciałoby mieć możliwość wyboru bezgotówkowej metody płatności również w urzędzie, poinformowała Fundacja.
Z najnowszych wyników badania Fundacji Polska Bezgotówkowa wynika, że już blisko połowa ankietowanych skorzystała z usługi cashback. Z usługi wypłaty gotówki przy okazji płacenia kartą za codzienne zakupy można skorzystać już w ponad 279 tys. placówek handlowych w całej Polsce. Najchętniej z cashback korzystają osoby w wieku 25-34 lata (60%), poinformowała Fundacja.
Fundacja Polska Bezgotówkowa we współpracy z organizacjami płatniczymi – Mastercard i Visa – kontynuuje prace, mające na celu akceptację globalnego standardu płatniczego na polskim rynku. Pierwsze wdrożenia Click to Pay są już faktem. Pilotaż usługi po stronie akceptacji uruchomił Autopay. Do końca 2024 roku Click to Pay będzie również dostępny w takich firmach jak: Fiserv Polska, PayNow, PayU, Przelewy24, Tpay oraz Wordline. Wszystkie podmioty koncentrują prace na uruchomieniu rozwiązania, które wpłynie na lepsze doświadczenie klientów w płatnościach online, poinformowała Fundacja.
Dynamiczny Indeks Konsumpcji w I kwartale 2024 r. wyniósł 50,2 pkt., co oznacza umiarkowane tempo kontynuacji ożywienia w popycie konsumpcyjnym. Na utrzymujące się od końca 2023 roku pobudzenie gospodarcze w Polsce wpływają takie czynniki jak m.in. nastroje konsumentów, w tym podwyżki wynagrodzeń, wzrost płacy minimalnej i świadczeń społecznych czy spadek inflacji. Wszystko to zachęca konsumentów do zakupów, a przed mikroprzedsiębiorcami otwiera szanse na zwiększenie obrotów i pozyskanie nowych klientów, poinformowała FPB.
Od 1 maja 2024 roku Fundacja Polska Bezgotówkowa (FPB) wprowadza dwie ważne zmiany do Zasad Operacyjnych, poinformowała Fundacja.
Bezzwrotne dotacje dla firm zapewniają przedsiębiorcom sporego wsparcia finansowego na realizację celów, których bez dodatkowego finansowania nie mogłyby zrealizować. Nic dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców interesuje się, jakie finansowanie i dotacje może pozyskać — zarówno ze strony Unii Europejskiej, jak i ze strony organów krajowych. Sprawdź, jakie możesz otrzymać dotacje dla istniejącej firmy, a jakie na założenie przedsiębiorstwa.
Fundacja Polska Bezgotówkowa rozpoczyna cykl spotkań z mikroprzedsiębiorcami i osobami planującymi rozpocząć swój biznes. Pierwsze spotkanie w ramach Akademii Przedsiębiorcy – programu edukacyjnego dla właścicieli małych firm – odbędzie się we Wrocławiu (24 kwietnia 2024 r., na Politechnice Wrocławskiej), poinformowała Fundacja polska Bezgotówkowa.
Ponad 65% wszystkich transakcji detalicznych w sklepach i punktach usługowych w Polsce realizowanych jest bezgotówkowo, co pokazują najnowsze wyniki badania „Zwyczaje płatnicze a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce: badanie konsumenckie” przeprowadzonego dla Fundacji Polska Bezgotówkowa. Oznacza to, że w 2023 r. udział gotówki w liczbie transakcji detalicznych spadł o 3 p.p. do poziomu zaledwie 35%. Wyraźnie zwiększyła się za to grupa klientów korzystających z płatności mobilnych i mobilnych aplikacji bankowych, poinformowała FPB.
Polska Bezgotówkowa rozpoczęła kolejną edycję ogólnopolskiej kampanii informującej o korzyściach płynących z przystąpienia do jej flagowego Programu. Od 2 kwietnia 2024 r. w wybranych stacjach telewizyjnych pojawił się spot reklamowy, w którym udział wzięli polscy przedsiębiorcy – rzeczywiści beneficjenci Programu Fundacji. Szeroko zasięgowa kampania telewizyjna została wzmocniona emisjami na największych platformach wideo, jak również działaniami w radio oraz Internecie, poinformowała Fundacja.
Fundacja Polska Bezgotówkowa sprawdziła, w jaki sposób Polacy przekazują pieniądze na cele charytatywne. Wyniki badania , pokazały, że ponad połowa (51%) decyduje się na wsparcie organizacji dobroczynnych poprzez elektroniczne formy płatności, czytamy w informacji prasowej FPB.
Sztuczna inteligencja i nowoczesne metody przetwarzania danych (64%) – to według ekspertów, biorących udział w konferencji Future of Payments najważniejsze trendy, które już dziś kształtują rynek płatności. Zmiana pokoleniowa, edukacja finansowa oraz zaufanie wśród konsumentów będą natomiast kluczowymi czynnikami wpływającymi na tempo rozwoju i dynamikę adopcji płatności elektronicznych w Polsce, czytamy w komunikacie prasowym FPB.
Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda.
Nowy rok rozpoczął się intensywnie, ale również pokazał kilka pozytywnych zmian w zachowaniu rynku. Dynamiczny Indeks Konsumpcji w IV kwartale 2023 r. wzrósł do najwyższego poziomu od grudnia 2021 – 51,27 pkt. Najmocniejsze odbicie widać w wydatkach na usługi, zwłaszcza zdrowotne i upiększające. Jednocześnie, 75% konsumentów uważa, że ten rok będzie lepszy od poprzedniego. Dla przedsiębiorców może to oznaczać sygnał lekkiego odbicia spowolnienia, co przy malejącej inflacji jest pozytywną przesłanką, komentuje Joanna Erdman, prezeska zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Z badania przeprowadzonego dla Fundacji Polska Bezgotówkowa wynika, że już połowa średnich i dużych firm w Polsce implementuje technologię sztucznej inteligencji (AI) lub planuje wdrożyć takie rozwiązania w najbliższym czasie. Analiza danych, interpretacja zachowań klientów, automatyzacja powtarzalnych czynności, marketing internetowy, tworzenie ofert, prezentacji czy obrazów – to tylko niektóre z obszarów działalności biznesowej, które mogą być wspierane przez sztuczną inteligencję, czytamy w informacji prasowej FPB.
Polscy mikroprzedsiębiorcy dostrzegają wiele wyzwań i trudności związanych z prowadzeniem firmy – pokazują wyniki badania przeprowadzonego dla Fundacji Polska Bezgotówkowa wśród właścicieli firm zatrudniających od 1 do 9 pracowników . Inflacja upatrywana jest jako jeden z głównych czynników negatywnie wpływających na kondycję ich firm – 41% przedsiębiorców doświadczyło spadku realnych dochodów, a 53% zauważyło ogólne pogorszenie swojej sytuacji finansowej.
Zakończyła się pierwsza konferencja „Future of Payments” organizowana przez Fundację Polska Bezgotówkowa. Eksperci ze świata finansów, nowych technologii, nauki, prawa i biznesu rozmawiali m.in. o perspektywach cyfrowych płatności w Polsce, potencjale wykorzystania sztucznej inteligencji oraz cyberbezpieczeństwie. Konferencję zamknęła uroczysta gala, podczas której przyznano nagrody dla innowacyjnych projektów oraz wizjonera rynku płatności. Kolejna edycja odbędzie się jesienią 2024.
Systematycznie z roku na rok przybywa miejsc, gdzie Polacy mogą korzystać z wygodnych i szybkich płatności cyfrowych. Najnowsze wyniki badania Fundacji Polska Bezgotówkowa, przygotowane przez Maison & Partners, pokazują, że w porównaniu z poprzednimi raportami z 2021 i 2022 r. zmniejszył się odsetek osób, które dostrzegają uciążliwości związane z brakiem wyboru metody płatności.