Wspólne rozwiązania informatyczne dla BPS i SGB

Wspólne rozwiązania informatyczne dla BPS i SGB
Fot. aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tuż po podpisaniu drugiego listu intencyjnego pomiędzy bankami spółdzielczymi a firmami IT rozmawiamy z Arturem Adamczykiem, prezesem Zarządu Banku BPS S.A.

#ArturAdamczyk: #KorzyściSkali wynikające z tego, że będziemy robili wspólnie rozwiązania dla obydwu Zrzeszeń, tylko i wyłącznie będą powodowały większe możliwości #Oszczędności #BankiSpółdzielcze #Informatyzacja #Digitalizacja #BPSSA

Robert Lidke: Co dla Banku BPS i dla całego Zrzeszenia BPS, dla wszystkich banków spółdzielczych w tym Zrzeszeniu, oznacza podpisanie listu intencyjnego z firmami informatycznymi?

Artur Adamczyk: To oznacza szansę i perspektywę na usprawnienie naszej pracy, na to żebyśmy mogli więcej zarabiać, na dobrych narzędziach informatycznych i oszczędzać koszty dzięki temu, że będziemy mieli wspólne systemy.

Gdzie pojawiają się oszczędności kosztów?

‒ Pierwsza i najważniejsza, chwytliwa medialnie to sprawozdawczość obowiązkowa. Jest to obowiązek, który rośnie z roku na rok, sprawozdań jest coraz więcej i bankom bardzo zależy na tym, żeby zmniejszyć, ograniczyć koszty wytwarzania tych sprawozdań.

Czytaj także: BS API: banki spółdzielcze będą wspólnie rozwijać zdalną bankowość, podpisano kolejny list intencyjny

Czyli każdy bank przygotowuje sprawozdawczość, zajmuje się tym szereg osób. A teraz, po wprowadzeniu nowego rozwiązania będzie to znacznie łatwiejsze i szybsze?

‒  Mamy nadzieję, że dzięki temu rozwiązaniu w jednym miejscu da się obejrzeć wszystkie dane dotyczące księgowań w danym banku, że będzie można z jednego miejsca wytworzyć sprawozdanie i wysłać do Narodowego Banku Polskiego.

A w jaki sposób te zmiany umożliwią zarabianie większych pieniędzy przez banki spółdzielcze Waszego Zrzeszenia?

‒ Przede wszystkim chodzi o to, że wdrażanie każdej nowinki, czy to technologicznej dla klientów, czy takiej, która ma pomóc bankowi na lepsze wyselekcjonowanie klientów, na lepsze im oferowanie ‒ to każda taka nowinka kosztuje wiele pieniędzy, kiedy jest wdrażana w każdym banku oddzielnie.

Wdrażanie rozwiązań wspólnych, jednorazowe wdrażanie, znacząco powinno obniżyć koszty, a dzięki temu szansa na pojawienie się coraz to większej liczby narzędzi do zarabiania pieniędzy jest automatycznie większa.

Czytaj także: Garmin Pay i Fitbit Pay już dostępne w Bankach Spółdzielczych Grupy BPS oraz w Banku BPS

Te nowe rozwiązania będą wspólne i dla Zrzeszenia BPS, i dla Zrzeszenia SGB?

‒ Myślę, że korzyści skali wynikające z tego, że będziemy robili wspólnie rozwiązania dla obydwu Zrzeszeń, tylko i wyłącznie będą powodowały większe możliwości oszczędności.

Są już podpisane listy intencyjne, i co będzie dalej?

‒ Trzeba się wziąć za robotę ‒ harmonogram, terminy, zadania. Mam nadzieję, że będziemy się dzielili w ten sposób, że część zadań będzie wykonywało jedno Zrzeszenie, a  część drugie Zrzeszenie. Żeby też nie generować tutaj dodatkowych, niepotrzebnych przebiegów.

Kiedy spodziewa się Pan pierwszych efektów tych wdrożeń?

‒ Myślę, że rok 2021 to taki czas, kiedy już będziemy mogli zaproponować pierwszym bankom robienie wspólnej sprawozdawczości, w jednym miejscu.   

Czytaj także: Apple Pay dostępny w Bankach Spółdzielczych Grupy BPS oraz w Banku BPS

Źródło: aleBank.pl