Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
SafeBank 2025
9 grudnia 2025 r.
Pozostało:
3dni
13godzin
57minut
II Kongres Bankowości Zrównoważonego Rozwoju 2025
10 grudnia 2025 r.
Pozostało:
4dni
13godzin
57minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
101dni
13godzin
57minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG

W EFL co szósta umowa leasingowa podpisana zdalnie

24.04.2024 13:15 mb | BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W EFL co szósta umowa leasingowa podpisana zdalnie
Fot. stock.adobe.com / rawintanpin
EFL, jedna z największych firm leasingowych w Polsce, robi kolejny krok w kierunku pełnej cyfryzacji procesów. Spółka powołała zespół doradców, którzy mogą korzystać z innowacyjnego ekosystemu umożliwiającego jednoczesne prowadzenie wideorozmowy, zdalną weryfikację tożsamości, wydanie podpisu kwalifikowanego oraz elektroniczne podpisanie umowy. Dzięki temu klienci mogą cały proces leasingu wybranego środka trwałego przejść szybko i online. Efekty strategii spółki „less paper, more time” już są widoczne. W I kwartale tego roku 17 proc. umów z leasingobiorcami EFL zawarł zdalnie, poinformował Fundusz.

Spółka EFL powstała w 1991 roku jako jedna z pierwszych firm świadczących usługi finansowania leasingiem. Już wówczas usługi EFL zmieniały rzeczywistość polskich przedsiębiorców.

Po ponad trzech dekadach Grupa EFL nadal wiedzie prym jako innowacyjny lider na rynku produktów finansowych, wprowadzając coraz to nowsze usługi cyfrowe i obsługę zdalną.

Dla wygody klienta leasingodawca zbudował zespół doradców, dla których uruchomił innowacyjny ekosystem umożliwiający jednoczesne prowadzenie wideo rozmowy, zdalną weryfikację tożsamości, wydanie podpisu kwalifikowanego oraz elektroniczne podpisanie umowy.

Rozwiązanie pozwala klientom i partnerom szybko i wygodnie otrzymać finansowanie swoich inwestycji.

Czytaj także: Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie

Zdalna weryfikacja tożsamości klienta, zdalnie podpisywane umowy

Weryfikacja tożsamości następuje poprzez porównanie biometryczne wizerunku klienta ze zdjęciem znajdującym się w dokumencie. Wykorzystywana do tego jest m.in. technologia głębokich sieci neuronowych. Dodatkowo do odczytu danych z dokumentu tożsamości stosowany jest inteligentny OCR, dzięki czemu informacje nie muszą być przepisywane ręcznie.

W trakcie weryfikacji sprawdzana jest poprawność, integralność oraz oryginalność okazanego dokumentu. Rozwiązanie uwzględnia naturalne zmiany wyglądu, a także efekty operacji plastycznych.

Po analizie dokumentu klienta prezentowana jest informacja o stopniu jego wiarygodności i wynikach poszczególnych weryfikacji. Dodatkowo dane klienta są weryfikowane w niezależnych źródłach, m.in. takich jak Rejestr Dowodów Osobistych.

Następnie, dzięki platformie EFL, klient może podpisać umowę leasingową. Wystarczy, że skorzysta z posiadanego kwalifikowanego podpisu elektronicznego. W sytuacji jego braku, podczas rozmowy wideo może otrzymać go od EFL.

Mobilny podpis kwalifikowany jest wydawany przez EFL na okres 3 lat. Przedsiębiorca nie ma żadnych ograniczeń w zakresie liczby podpisywanych dokumentów i może się posługiwać podpisem także poza EFL.

Czytaj także: Dokumentacja kadrowa bez papieru – ING Bank Śląski wprowadził Asseco Data Systems

EFL w procesie transformacji modelu biznesowego

Leasingobiorcy mogą skorzystać ze zdalnej formy podpisania umowy z dowolnego miejsca – wystarczy urządzenie z kamerą i dostępem do Internetu. To oznacza ogromną oszczędność czasu, który dla przedsiębiorców jest na wagę złota. W szczególności dla tych mniejszych, którzy często odpowiadają za wiele aspektów prowadzonego biznesu.

Wojciech Przybył, Członek Zarządu EFL, fot. EFL

– Wprowadziliśmy unikatowe rozwiązanie na polskim rynku leasingowym, którego pozytywne efekty odczuwa zarówno nasza organizacja, jak i klienci. My rozpoczęliśmy transformację naszego modelu biznesowego i dążymy do całkowitego przejścia z obsługi papierowej na proces zdalny.

Taka strategia odpowiada na oczekiwania polskich firm, które coraz częściej także same dążą do rezygnacji z papieru i cyfryzacji swoich procesów. Potwierdzają to nasze wyniki za I kwartał 2024 roku. Od stycznia do marca co szóstą umowę zawarliśmy w pełni online. Spodziewamy się, że z każdym miesiącem ten udział cyfrowych kontraktów będzie coraz większy – mówi Wojciech Przybył, członek zarządu  EFL.

– Ecosystem jest bardzo pozytywnie odbierany przez klientów, jak i doceniony przez ekspertów, czego najlepszym dowodem są: nominacja do nagrody „Best Digital Transformation” oraz przyznane wyróżnienie „Order Finansowy 2023” – dodaje Krzysztof Polcyn, dyrektor Departamentu Innowacji nadzorujący wdrożenie rozwiązania.

Czytaj także: Przyszłość przedsiębiorców jest cyfrowa. Digitalizacja zmienia biznes

***

Raport EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą” pokazuje dużą determinację firm w Polsce w zakresie cyfryzacji procesów biznesowych. Do końca 2024 roku 76% MŚP planuje przejść na dokumentację cyfrową, podczas gdy jeszcze w 2021 roku korzystało z niej tylko 10% przedsiębiorców. Jeszcze ambitniejsze plany są w zakresie użycia podpisu elektronicznego. Do końca tego roku planuje z niego korzystać 86% przedsiębiorców, wynika z raportu EFL.

Źródło: Europejski Fundusz Leasingowy / EFL
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Cyberbezpieczeństwo / CyberprzestępczośćCyfryzacja / Digitalizacjadokumenty elektroniczne / e-dokumentyESG / Environmental, Social and corporate GovernanceEuropejski Fundusz Leasingowy / EFLKrzysztof PolcynLeasingNowe technologiePaperlessPodpis elektroniczny / e-PodpisPotwierdzanie tożsamościWojciech PrzybyłZdalna sprzedażzdalny konsulting
Autor mb
Źródło BANK.pl
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego

Polecamy

Spotkanie świąteczne środowiska bankowego – 4 grudnia ‘25. Tadeusz Białek. Źródło: ZBP
Wydarzenia
Spotkanie świąteczne środowiska bankowego, 4 grudnia ‘25
budynek Sejmu, flaga, drzewa
Z rynku finansowego
Sejm za utworzeniem Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności w ramach KPO
Świąteczny Portfel Polaków 2025
Z rynku finansowego
Świąteczny Portfel Polaków 2025: planujemy większe wydatki, choć realne koszty spadły
Adam Glapiński, grudzień 2025
Uncategorized
Prezes NBP: stopa na poziomie 4 proc. jest dobrym poziomem i może pozostać dłużej

Najnowsze

ZPF: IV Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
Z rynku finansowego
ZPF zaprasza na IV. Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
napis OFE, tło banknoty
Z rynku finansowego
Aktywa OFE w listopadzie ’25 zmalały m/m o 0,1 proc. do 281,5 mld zł
Fitch Ratings napis na budynku
Gospodarka
Fitch utrzymał prognozę PKB Polski w 2026 roku na 3,2 proc., widzi jeszcze jedno cięcie stóp
wirtualny wykres na tle banknotów
Gospodarka
Wynik netto przedsiębiorstw niefinansowych wyniósł 153,2 mld zł w I-III kw. 2025 roku, dane GUS
Mikołaj Sobierajski, analityk rynku akcji w XTB.
Z rynku finansowego
Rynek kapitałowy wycenia wielkość obniżek stóp procentowych w 2026 roku
logo Citi na budynku
Kadry
Rada nadzorcza Citi Handlowego powołała wiceprezesa ds. detalu na kolejną kadencję
szkolenie Digital Banking Academy: „Digitalizacja procesów biznesowych – dobre praktyki”, 10 grudnia 2025 r.
Z rynku finansowego
Zapraszamy na szkolenie Digital Banking Academy: „Digitalizacja procesów biznesowych – dobre praktyki”, 10 grudnia 2025 r.
banknoty, klocki z napisem RPP
Z rynku finansowego
Eksperci o decyzji RPP: po intensywnych obniżkach stóp przerwa na początku ’26, potem lekkie cięcia

Zobacz także

Prezentacja programu rozwojowego „Kobiety w Finansach” w Rotundzie PKO BP. Źródło: ZBP
ESG
„Kobiety w Finansach” – wspólny program rozwojowy ZBP, Komitetu ZBP ds. DEI i SGH
Stacja ładowania, elektryki, Galeria Krakowska. Źródło: Powerdot
ESG
Nowy rekord – 2 152 metry dzielą średnio najbliżej sąsiadujące stacje ładowania elektryków
Joanna Erdman
ESG
ING przekazał 1 mln zł dla start-upów i młodych naukowców na innowacje wspierające zdrowie
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}