Reprezentanci europejskich producentów pojazdów dostawczych i ciężarowych spotkali się z Ursulą von der Leyen

Na spotkaniu podkreślono, że wszyscy producenci i dostawcy mają potrzebę przyspieszenia działań, ponieważ globalny kryzys konkurencyjności w Europie, wolniejsze niż oczekiwano wprowadzanie na rynek pojazdów bezemisyjnych oraz brak sprzyjających warunków znacznie utrudniają postęp UE w osiąganiu celów w zakresie mobilności bezemisyjnej.
Ole Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz i prezes ACEA powiedział: „Przemysł samochodowy UE pozostaje ekonomiczne w pełni zaangażowany w inwestycje prowadzące do transformacji na mobilność bezemisyjną.
Jednak jedynym sposobem na powodzenie tego procesu jest uczynienie go transformacją napędzaną przez rynek, popyt i nadchodzący plan działania musi opierać się na tej przesłance. Weryfikacja warunków obecnego europejskiego Zielonego Ładu nie spowolni nas, a raczej napędzi tę transformację poprzez usunięcie wąskich gardeł i wprowadzenie niezbędnej elastyczności”.
Czytaj także: Prezes IBRM Samar o tym, kiedy w Polsce elektryki zastąpią diesle
Same cele klimatyczne nie wystarczą, niezbędna jest infrastruktura
Christian Levin, dyrektor generalny Traton, Scania i przewodniczący Rady Samochodów Użytkowych powiedział: „Transformacja przemysłu motoryzacyjnego opiera się na wspólnym rozumieniu wyzwań i szans między biznesem a polityką publiczną. Przewodnicząca von der Leyen jasno wyraziła ambicję Komisji, aby ograniczyć biurokrację, podejmując jednocześnie dalsze działania w celu przyspieszenia zielonej transformacji, a tym samym zabezpieczenia europejskiej konkurencyjności.
Producenci pojazdów użytkowych wyrazili swoje poparcie dla ambitnych celów klimatycznych, ale podkreślili, że same cele nie wystarczą. Szybkie wdrażanie infrastruktury i inne warunki umożliwiające, takie jak parytet całkowitego kosztu posiadania (TCO) i środki po stronie popytu, są niezbędne”.
Czytaj także: Co druga stacja ładowania w Polsce będzie w tym roku zasilana z OZE
Wspólne działania ACEA i Komisji UE na rzecz zwiększenia konkurencyjności
Członkowie ACEA podkreślili, że aby ten dialog zakończył się sukcesem, przyszłe spotkania i dyskusje muszą aktywnie obejmować wszystkich producentów i dostawców o znacznym zasięgu przemysłowym w Europie, a wszystkie tematyczne wątki prac muszą odzwierciedlać wyjątkową perspektywę segmentu pojazdów ciężarowych.
Członkowie ACEA będą współpracować z odpowiednimi komisarzami w czterech tematycznych wątkach prac, aby zapewnić wkład w nadchodzący Plan działania.