Polska Bezgotówkowa o fenomenie usługi cashback
– Konsumenci cenią komfort i łatwość dokonywania transakcji. Wypłata gotówki w punkcie handlowym to dla nich większa swoboda i komfort płatności.
To również spore ułatwienie, kiedy w jednym miejscu możemy zrobić zakupy, zapłacić za nie kartą i przy okazji wypłacić potrzebną nam w danej chwili gotówkę – mówi Anna Spychalska-Grzeszek, dyrektor obszaru marketingu i produktów Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Czytaj także: Coraz więcej korzyści z płatności bezgotówkowych
Płatności bezgotówkowe – coraz więcej możliwości
Coraz większą popularnością wśród konsumentów cieszą się dodatkowe usługi oferowane za pomocą terminala płatniczego, które można zrealizować podczas płatności bezgotówkowych w punktach handlowych. Zainteresowana możliwością wypłaty gotówki w sklepie, na stacji benzynowej czy w placówce poczty jest aż połowa Polaków.
Konsumenci są otwarci również na dodatkowe możliwości, które oferują nowoczesne terminale płatnicze, takie jak odbiór przesyłek (56%), doładowanie telefonów (44%) czy zostawianie napiwków kartą (42%).
Najchętniej z połączonej usługi płatności kartą i wypłaty gotówki skorzystałyby osoby młode. W przedziale wiekowym 18-24 lat jest ich aż 72% oraz ponad 2/3 (62%) w grupie 25-39 lat. Dla najmłodszych konsumentów istotne znaczenie ma również możliwość odbioru przesyłek (80%) oraz opcja pozostawienia napiwku kartą (64%).
– Młodzi konsumenci w sposób szczególny cenią sobie elastyczność, swobodę i niezależność – i tego właśnie oczekują od rozwiązań płatniczych. Natomiast dodatkowe usługi, które – w sposób szybki i wygodny – można zrealizować podczas zakupów w punkcie handlowym to odpowiedź na zmieniające się potrzeby całego społeczeństwa – dla wszystkich osób, dla których ważny jest czas i komfort – podsumowuje Anna Spychalska-Grzeszek.
Czytaj także: FTBS 2023: trendy w płatnościach – wyzwania i rozwiązania. Nowi klienci i nowe potrzeby
Prawie 300 tys. placówek z cashback
Jak pokazują dane Narodowego Banku Polskiego, na koniec 2022 r. wypłatę gotówki przy okazji zakupów oferowało swoim klientom blisko 300 tys. placówek handlowych – sklepów i supermarketów, placówek pocztowych, stacji benzynowych, hoteli, salonów prasowych i innych punktów handlowo-usługowych.
W IV kwartale 2022 r. przeprowadzono 5,5 mln wypłat sklepowych, a ich wartość wyniosła 894,9 mln zł – ponad 7% więcej w stosunku do poprzedniego kwartału.
Czytaj także: Płacąc kartą za zakupy, przy okazji wypłacisz gotówkę!>>>
Z usługi wypłaty gotówki podczas płatności kartą można skorzystać m.in. w sklepach sieci Carrefour, Gzella, Netto, Sokołów, Empik i w punktach Ruchu, a także na stacjach benzynowych i w placówkach Poczty Polskiej. Punkty, w których dostępna jest usługa oznaczone są znakami Mastercard – Płać Kartą i Wypłacaj oraz Visa Cash Back.
Limit jednorazowych wypłat wynosi 1000 zł, warunkiem realizacji usługi jest jednak każdorazowo dostępność gotówki w kasie.
Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://polskabezgotowkowa.pl/cashback/