Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Forum Bankowe 2026
24-25 lutego 2026 r.
Pozostało:
66dni
4godzin
14minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
87dni
4godzin
14minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG

Karty ze skrobi kukurydzianej w Banku Pocztowym

27.09.2023 09:59 mb | BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Karty ze skrobi kukurydzianej w Banku Pocztowym
Źródło: Bank Pocztowy
Bank Pocztowy od listopada 2023 r. zaproponuje swoim Klientom nową ekologiczną odsłonę karty debetowej do rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego. Karta ekologiczna jest kolejnym, po karcie wirtualnej, produktem Banku Pocztowego, który idealnie odpowiada na trendy rynkowe zmierzające ku ograniczeniu użycia plastiku w środowisku naturalnym, poinformował Bank.

Karta z logo Poczty Polskiej to najczęściej wybierana przez klientów Banku karta do rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego.

Od listopada 2023 r. będzie ona produkowana z ekologicznego materiału pochodzenia roślinnego – PLA (kwas polimlekowy). To tworzywo pochodzenia biologicznego, stosowane jako alternatywa dla tradycyjnych tworzyw sztucznych na bazie paliw kopalnych.

PLA wytwarza się ze skrobi kukurydzianej, a białko roślinne wykorzystuje się jako paszę dla zwierząt. To sprawia, że PLA jest prawdopodobnie najbardziej naturalną alternatywą dla PVC, dostępną obecnie do stosowania w kartach płatniczych.

Czytaj także: Bank Pocztowy z najlepszymi wynikami w historii – zysk netto za I półrocze 2023 r. wyniósł 106,5 mln zł

Kto jako pierwszy otrzyma ekologiczne karty Banku Pocztowego?

Bank Pocztowy należy do pionierów na polskim rynku, wykorzystujących ten materiał do produkcji kart płatniczych. Wymiana aktualnych kart z logo Poczty Polskiej będzie odbywała się stopniowo.

Nowe karty ekologiczne otrzymają Klienci w ramach bieżącej sprzedaży, a dotychczasowi posiadacze kart Banku po upływie ważności obecnej karty lub po jej zastrzeżeniu i zamówieniu w jej miejsce nowego egzemplarza.

– Największą zaletą nowej odsłony naszej flagowej karty jest to, że została ona w wykonana w 82% z materiału roślinnego, dzięki któremu znacznie zmniejszymy ilość odpadów nie biodegradowalnych generowanych w ramach wydawnictwa kart płatniczych. Ponadto, karta będzie wyposażona w udogodnienie dla osób słabowidzących i niewidomych.

Nasza ekologiczna karta wpisuje się w ogłoszoną niedawno strategię Banku Pocztowego, zgodnie z którą chcemy koncentrować się na zrównoważonym rozwoju oraz dążyć do klimatycznej neutralności – komentuje Joanna Moskalik p.o. dyrektora Departamentu Produktów Detalicznych i Usług Płatniczych.

Czytaj także: Future w ING – nowe konto wspierające zrównoważony rozwój

Karta dostosowana do potrzeb osób słabowidzących i niewidomych

Karta ekologiczna Mastercard powstała przy współpracy z firmą Thales. Została wzbogacona o dodatkowy atut – udogodnienie dla osób słabowidzących i niewidomych.

Blind notch, bo o nim mowa, to specjalne wcięcie na krótszej krawędzi karty, które ułatwi Klientom codzienne korzystanie z karty.

Ponadto posiada ona wszystkie funkcjonalności dotychczasowej karty debetowej z logo Poczty Polskiej wydawanej przez Bank Pocztowy.  

Wraz z kartą Bank oferuje również program lojalnościowy Mastercard Bezcenne Chwile z cennymi nagrodami – najlepszy program lojalnościowy wg forum Loyalty Planet 360o.

Czytaj także: ESG jest jednym z naszych priorytetów, a Digital Experience Platform nam w tym pomaga

Źródło: Bank Pocztowy SA
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Bank Pocztowy SAEkologiaESG / Environmental, Social and corporate GovernanceJoanna MoskalikKarty płatniczeniewidomiPoczta PolskaZrównoważony rozwój
Autor mb
Źródło BANK.pl
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego

Polecamy

Bartłomiej Getlich | Źródło: Bank.pl
Technologie i innowacje
Banki operatorami infrastruktury krytycznej państwa
Monika Rozbicka-Szlosek, dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych i Private Banking, VeloBank
Z rynku finansowego
Liczba klientów zamożnych w Polsce rośnie szybciej niż w większości krajów Europy
BBVA,
Z rynku finansowego
BBVA stawia na wykup akcji po fiasku przejęcia Sabadella
Przemysław Barankiewicz, dyrektor Finax, firmy inwestycyjnej, będącej pierwszym i największym dostawcą OIPE w Europie.
Z rynku finansowego
UE proponuje reformę OIPE. Celem zwiększenie liczby oszczędzających, ale i dostawców

Najnowsze

Visa
Technologie i innowacje
AI zmienia oblicze globalnej walki z oszustwami – czy banki nadążą za tymi zmianami?
Pieniądze na tle wykresów inwestycyjnych
Z rynku finansowego
Retail Investment Strategy coraz bliżej uchwalenia
Kurier
Z rynku finansowego
Zaległe zobowiązania branży pocztowej i kurierskiej w październiku ’25 nareszcie spadły o 8,4 proc. r/r
wirtualny obraz twarzy-sztucznej inteligencji, napis AI
Technologie i innowacje
UiPath i AGH podpisują strategiczną umowę współpracy na rzecz rozwoju kompetencji w zakresie AI i automatyzacji
smartfon z BLIKIEM
Cyberbezpieczeństwo
AI chroni, BLIK dominuje w świątecznych zakupach Polaków
książki, kula z flagą Korei Płd. , biret studenta
ESG
Edukacja – filar południowokoreańskiego sukcesu
Christine Lagarde
Z rynku finansowego
Stopy EBC bez zmian
Przelewy w okresie świąteczno-noworocznym, KIR
Z rynku finansowego
Jak przelać pieniądze w okresie świąteczno-noworocznym 2025/2026?

Zobacz także

książki, kula z flagą Korei Płd. , biret studenta
ESG
Edukacja – filar południowokoreańskiego sukcesu
Komisja Europejska, logo
ESG
Nowa propozycja ws. całkowitego zakazu sprzedaży aut spalinowych w UE
symbole OZE, ESG na stosach monet
ESG
Porozumienie między Parlamentem a Radą UE w sprawie Omnibus i ESG
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}