Bank Pocztowy S.A.

wirtualne ikony e-mail
Technologie i innowacje

Bank Pocztowy gotowy na udostępnienie usługi e-Doręczenia

Bank Pocztowy przeprowadził testy nowej usługi e-Doręczenia świadczonej przez Pocztę Polską, które mają zastąpić tradycyjną papierową korespondencję wysyłaną do osób prywatnych, urzędów czy firm. Po wdrożeniu nowego rozwiązania, zamiast osobistych wizyt w urzędzie pocztowym, fizycznego odbierania i wysyłania listów poleconych oraz archiwizowania papierowej korespondencji, będzie można dokonać wysyłki pisma w formie elektronicznej. Innowacja ta to efekt wchodzącego w życie od października 2024 ułatwienia dla obywateli w postaci elektronicznego adresu do e-Doręczeń. Bank Pocztowy przeprowadził testy z wykorzystaniem udostępnionego przez Pocztę Polską interfejsu API, czytamy w informacji prasowej.

CZYTAJ WIĘCEJ
Związek Banków Polskich opublikował 57. raport o dokumentach infoDOK.
Z rynku finansowego | Cyberbezpieczeństwo

Rekordowo wysoka liczba prób wyłudzeń z wykorzystaniem cudzej tożsamości – najwyższy wynik od 16 lat!

Liczba prób wyłudzeń kredytów w ostatnich kilku latach regularnie rośnie. Trend ten potwierdzają najnowsze dane – w I kwartale 2024 r. odnotowano ich ponad 3 tysiące – dotychczasowy rekord został pobity aż o 12%. Co 40 minut ktoś posługujący się skradzioną tożsamością próbował wyłudzić pieniądze z banku. Związek Banków Polskich opublikował 57. raport o dokumentach infoDOK.

CZYTAJ WIĘCEJ
baner programu Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” Banku Pocztowego
Cyberbezpieczeństwo | Edukacja finansowa

Bank Pocztowy proponuje cyberedukacyjny, bezpłatny program online

W kwietniu ‘24 rozpoczną się kolejne wydarzenia w programie edukacyjno-społecznym Banku Pocztowego „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta”. Świadomość cyberzagrożeń oraz umiejętność skutecznego reagowania, są kluczowe dla zachowania bezpieczeństwa w Internecie. Dlatego Bank kontynuuje swoje działania z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz świadomego poruszania się w świecie finansów. Jak informuje Radosław Kazimierski, dyrektor Departamentu Marketingu i PR Banku Pocztowego w najbliższym czasie, w ramach cyklu bezpłatnych spotkań przewidziano 4 webinary oraz konferencję o tematyce bezpieczeństwa w Internecie. Partnerem programu jest Komenda Stołeczna Policji.

CZYTAJ WIĘCEJ
Joanna Moskalik, dyrektor Departamentu Produktów Detalicznych i Usług Płatniczych Banku Pocztowego.
Bezgotówkowo

Liczba transakcji BLIK w Banku Pocztowym wzrosła niemal czterokrotnie w ciągu 2 lat

Prawie 10 milionów transakcji BLIK o wartości ponad 934 mln zł dokonali klienci Banku Pocztowego od IV kwartału 2020 roku. Natomiast od czasu wprowadzenia w sierpniu 2023 roku Przelewu na telefon BLIK w Banku Pocztowym, konsumenci wykonali aż 3 miliony płatności mobilnych BLIK, z czego już 18% stanowiły właśnie Przelewy na telefon. Joanna Moskalik, dyrektor Departamentu Produktów Detalicznych i Usług Płatniczych Banku Pocztowego zauważa, że liczba klientów korzystających z możliwości szybkiego dokonywania transakcji, takich jak BLIK dynamicznie wzrasta i ten trend zostanie utrzymany, ponieważ popularność płatności mobilnych stale rośnie, przekładając się na zmianę preferencji konsumenckich, czytamy w komunikacie prasowym Banku.

CZYTAJ WIĘCEJ
Jakub Słupiński, prezes zarządu Banku Pocztowego.
Z rynku finansowego

Bank Pocztowy z rekordowym zyskiem netto w 2023 roku

Bank Pocztowy w 2023 roku wypracował wynik finansowy netto w wysokości 223,8 mln zł, wyższy o 118,8 mln zł, tj. o 113,1% w porównaniu do 2022 r. Jest to najwyższy wynik w kilkudziesięcioletniej historii Banku Pocztowego odnotowany w ujęciu całorocznym. Jednocześnie w 2023 roku Bank osiągnął wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) na poziomie 49,5%, o 18,9 p.p. wyższy r/r, o czym zadecydował wzrost zysku netto mimo jednoczesnego wzrostu wartości kapitałów własnych. Jeszcze w tym kwartale Bank planuje zakończyć zrealizowany z sukcesem Plan Naprawy w obszarze kapitałowym. W opinii zarządu Banku dobra kondycja finansowa Banku oraz realnie wdrażana w życie nowa strategia na lata 2023-2026 pozwolą na dalszy rozwój Banku Pocztowego w kolejnych okresach,  poinformował Bank.

CZYTAJ WIĘCEJ
Zobacz wszystkie