Debata EKF 2023: banki powinny pomóc firmom w transformacji energetycznej
„Dla wielu firm będzie istotne, aby pomóc im w transformacji energetycznej. Banki odgrywają interesującą rolę w tym procesie, bo inwestorzy zwracają uwagę na to, jakie przedsięwzięcia finansują.
Rozmawiamy z naszymi klientami, małymi i średnimi firmami, które nie najlepiej sobie radzą w tym procesie i rolą banków będzie im pomóc w znalezieniu nowego modelu biznesowego” – powiedziała wiceprezes Banku Handlowego Natalia Bożek podczas debaty.
Czytaj także: EKF 2023: są pieniądze na zielone inwestycje, brakuje stabilnego prawa
Istotna rola relacji bank-klient
Zdaniem Natalii Bożek, bez zbudowania relacji z klientami nie będzie można osiągnąć sukcesu biznesu i nie można ich zaniedbywać kosztem efektywności operacyjnej.
„Nie ma innego kierunku. Kierunkiem zawsze będą klienci i złotym środkiem będzie znalezienie balansu między tym na czym banki powinny się skupiać, żeby spełniać oczekiwania klientów, a jednocześnie mieć świadomość wymogów regulacyjnych i inwestycyjnych” – podkreśliła wiceprezes.
„Są procesy, w których czas nie jest tak ważny i efektywność jest trochę zaburzona, a mimo to dla relacyjności warto się na tym pochylić” – dodała.
Czytaj także: 100 mln euro na finansowanie zielonych projektów w Polsce od EBI dla BNP Paribas
Bot klienta – będzie negocjował z botem banku
Dyrektor zarządzający Santander Bank Polska Tycjan Bielecki zwracał uwagę, że relacje banków z klientami będą w najbliższych latach kształtowane przez rozwój technologii.
„Jesteśmy w sytuacji przednówka – przed nami czas kiedy relacja z klientami indywidualnymi będzie erodowała.
Bot klienta – będzie negocjował z botem banku.
Wiele z tych relacji klientowskich będzie przejmowanych przez formy technologiczne, które posiadają znacznie więcej śladów zachowań klienta do budowania modeli behawioralnych” – stwierdził Tycjan Bielecki.