Dane klientów tak ważne dla gospodarki jak ropa naftowa

Dane klientów tak ważne dla gospodarki jak ropa naftowa
Źródło: Asseco Poland
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Obecna walka o klienta to tak naprawdę wojna o dane, będące „walutą XXI wieku”. Mówili uczestnicy debaty eksperckiej podczas IT@BANK 2022, w której między innymi brał udział Michał Macierzyński, Dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO BP.

Dane o kliencie są w XXI wieku tym dla gospodarki czym była ropa naftowa w poprzednim wieku – mówił Michał Macierzyński, Dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych podczas debaty eksperckiej poświęconej łączeniu nowoczesnych usług płatniczych i kredytowych z handlem elektronicznym na platformach typu marketplace, która towarzyszyła konferencji IT@BANK.

Czytaj także: Potrzebny nowy pomysł na BNPL>>>

Prawo utrudnia przekazywanie danych klientów

Jak przyznał przedstawiciel największego polskiego zarówno duże banki jak i duże sieci handlowe dość niechętnie dzielą się danymi swoich klientów.

W pewnym stopniu wynika to z wymogów formalno-prawnych, które obligują klientów do wyrażenia zgody lub nie na przekazywanie jego danych.

Poza tym klienci mogą w każdej chwili zmienić swoją decyzję.

Czytaj także: Banki i tworzenie nowych wartości dla klientów>>>

Udostępnianie danych klientów może się opłacać

W jego opinii wymiana danych między różnymi podmiotami następuje w momencie, w którym obie strony dostrzegą korzyści wynikające z takiego strategicznego partnerstwa.

Można sobie wyobrazić, że mały bank odnosi korzyści ze współpracy z dużą platformą lub też duży bank dostrzega korzyści ze współdziałania z mniejszym podmiotem dzięki czemu ma możliwość dostarczania swojej oferty do nowych klientów.

Źródło: Asseco Poland S.A.