Chmura to narzędzie, które efektywnie pozwala osiągać cele biznesowe
„Udało nam się wypracować metodykę, która pozwala na dyskusję z bankami o kolejnych krokach potrzebnych do przenoszenia banków do chmury publicznej” – powiedział Maciej Cetler.
Jak zaznaczył ta metodyka pozwala w trybie rzeczywistym na sprawdzanie czy wymagania regulatora są spełniane przy takich przenosinach.
Czytaj także: Cyfrowa obsługa lepsza dla klienta banków niż tradycyjna
Od czego zależy tempo przenoszenia banku do chmury?
Jak się wyraził Maciej Cetler – „udało się przetrzeć drogę formalno-prawną”. Tameshi wspiera Bank Pocztowy w migracji do chmury Amazon Web Services.
„Od początku istnienia naszej firmy współpracujemy tylko i wyłącznie z AWS” – zaznaczył gość studia BANK.pl.
Pytany o to jak długo może trwać przenoszenie banku do chmury stwierdził, że proces ten bardzo często związany jest z tak zwaną niwelacją długu technologicznego, który występuje w większości banków.
Zaznaczył jednak, że szybkie przejście do chmury jest możliwe kiedy dług technologiczny jest minimalny, kiedy technologie, z których dany bank korzysta współgrają, bądź mogą współgrać z usługami chmury publicznej.
Czytaj także: Co decyduje o wyborze kanału kontaktu klienta z bankiem?
Polski regulator bazuje na rekomendacjach UE
Maciej Cetler liczy na to, że kolejne banki w Polsce zdecydują się na współpracę z Tameshi przy migracji do chmury publicznej.
„Współpracowaliśmy również z bankami spoza Polski, które z sukcesem były całkowicie przenoszone do chmury AWS. Chcemy powielić w naszym kraju ten model, którego nauczyliśmy się poza Polską.”
Odnosząc się do wpływu regulacji na proces przenoszenia banków w Polsce do chmury publicznej zauważył, że polski regulator bazuje na rekomendacjach europejskiego regulatora.
Większość ryzyk, które występują w polskim sektorze bankowym związanych z migracją do chmury dotyczy również banków w innych krajach Unii Europejskiej.
Tameshi i AWS także w tym zakresie czerpią wiedzę ze swoich doświadczeń zdobytych w innych sektorach bankowych UE.