Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
SafeBank 2025
9 grudnia 2025 r.
Pozostało:
3dni
15godzin
56minut
II Kongres Bankowości Zrównoważonego Rozwoju 2025
10 grudnia 2025 r.
Pozostało:
4dni
15godzin
56minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
101dni
15godzin
56minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Z rynku finansowego | ESG

BOŚ chce być bankiem pierwszego wyboru dla klientów realizujących zielone inwestycje

19.12.2024 09:19 mb | BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
BOŚ chce być bankiem pierwszego wyboru dla klientów realizujących zielone inwestycje
BOŚ, konferencja 18.12.2024. Źródło: BOŚ
Bank Ochrony Środowiska, lider zrównoważonego finansowania w Polsce, ogłosił strategię na lata 2025-2027. BOŚ chce być bankiem pierwszego wyboru dla klientów, którzy zamierzają realizować zielone inwestycje. Zapewnia kompleksowe wsparcie, możliwość korzystania ze specjalistycznej wiedzy i doświadczenia inżynierów ekologów oraz szerokiego spektrum instrumentów finansowych, jak np. preferencyjne kredyty. BOŚ rozwija też wieloproduktowe podejście do klienta, partnerstwa oraz nowoczesne technologie, poinformował Bank.

Dzięki realizacji strategii, BOŚ zamierza osiągnąć rekordowe wskaźniki w 2027 roku:

• suma bilansowa większa niż 30 mld zł;

• wynik na działalności bankowej powyżej 1,2 mld zł;

• wyraźna poprawa jakości portfela kredytowego – wskaźnik NPL na poziomie 8%;

• ilość kredytów proekologicznych w saldzie ponad 50%;

• zwrot z kapitałów własnych (ROE) powyżej 10%.

BOŚ stawia na silne partnerstwa z NFOŚiGW, WFOŚiGW, BGK, EBI/EFI, KAPE, KUKE, PFR – ta współpraca będzie w najbliższych latach rozwijana i pogłębiana.

Bank chce być w TOP 3 NPS (Net Promoter Score), jako lider opinii klientów pod kątem produktów i usług proekologicznych.

– BOŚ od początku swojego istnienia wspiera projekty przyjazne środowisku. Działamy odpowiedzialnie ze świadomością, że od tego co robimy teraz, zależeć będzie, jaki w przyszłości będzie nasz świat, nasze firmy i organizacje.

W kolejnych latach chcemy jeszcze bardziej rozwinąć ofertę proekologicznego finansowania. Stawiamy na digitalizację obsługi klienta, w tym zwracamy się szczególnie do sektora lokalnych finansów: sektora banków spółdzielczych, JST, MŚP oraz Agro.

Chcemy z nimi jeszcze ściślej współpracować, aby postęp zielonej transformacji w Polsce był możliwy – powiedział Bartosz Kublik, prezes zarządu Banku Ochrony Środowiska.

Czytaj także: EFI i BOŚ podpisały umowę gwarancji z unijnego Programu InvestEU

Więcej zaangażowania BOŚ na poziomie lokalnym

Jednym z najważniejszych elementów strategii będzie rozwój współpracy na poziomie lokalnym, w tym z sektorem banków spółdzielczych, jednostkami samorządu terytorialnego oraz z lokalnymi firmami, realizującymi inwestycje proekologiczne.

Oprócz sektora MŚP Bank Ochrony Środowiska rozwija swoją ofertę dla dużych przedsiębiorstw i najbardziej wymagających sektorów gospodarki, takich jak energetyka czy rolnictwo.

Wszyscy – niezależnie od tego czy jest to sektor samorządowy, czy prywatny biznes – którzy chcą przeznaczyć finansowanie na ekologiczne inwestycje w OZE, magazyny energii, wodór, ciepłownictwo, biogaz oraz biometan, gospodarkę obiegu zamkniętego, gospodarkę odpadami, gospodarkę wodno-ściekową, czyste powietrze oraz klastry i spółdzielnie energetyczne, znajdą w Banku Ochrony Środowiska partnera do realizacji tych zamierzeń.

Partnerstwo to opierać się ma na wiedzy, sprawnej i przyjaznej obsłudze oraz kompleksowym zaspokojeniu potrzeb inwestycyjnych.

Rozwój usług cyfrowych dla klienta

Nie ma nowoczesnej bankowości bez usług cyfrowych. BOŚ wykorzysta zaawansowaną analitykę danych wraz precyzyjną personalizacją oferty dla swoich klientów.

Będzie również rozwijał usługi oparte na najnowszych technologiach cyfrowych.

Dlatego przewidziano rozwój aplikacji mobilnych i optymalizację procesów wewnętrznych oraz rozwój analityki danych. Wszystko po to, aby szybciej i skuteczniej realizować finansowanie.

Czytaj także: BOŚ objął zielone obligacje Polenergii

Kompleksowe wsparcie obsługi klienta BOŚ

Dla klienta korporacyjnego strategia oznacza nowy i szybszy proces kredytowy, przyjazne procesy sprzedażowe oraz rozwój produktów wraz ze zwiększeniem stopnia automatyzacji i digitalizacji. Klienci odczują to w postaci skrócenia czasu analizy projektów oraz skutecznego doboru produktów do potrzeb inwestycyjnych.

Bank zamierza zwiększyć wykorzystanie instrumentów gwarancyjnych, w tym z BGK, oraz rozwinąć finansowanie konsorcjalne z sektorem bankowości spółdzielczej. Już teraz BOŚ oferuje najszersze na rynku kompetencje oceny proekologicznej projektów inwestycyjnych.

Powstaną nowe modele współpracy z sektorem banków spółdzielczych, sektorem samorządowym, NFOŚiGW WFOŚiGW, w zakresie transformacji energetycznej i spółdzielczości energetycznej.

W obszarze klienta detalicznego, przedsiębiorcy Mikro, MŚP, Agro – BOŚ zakłada ułatwienia dostępu do finansowania i obsługi poprzez optymalizacje kanałów cyfrowych oraz powstanie zupełnie nowego modelu finansowania dla segmentu Mikro & MŚP.

Oferta banku poszerza się o finansowanie zielonej infrastruktury dla jednostek samorządu terytorialnego i sektora rolniczego oraz profesjonalistów. Co ważne, każdy klient Mikro, MŚP i Agro otrzyma możliwość korzystania z cyfrowego procesu ESG wraz z elektronicznym świadectwem zmniejszenia emisji.

– Mamy zadania do wykonania. Przed nami cele związane z neutralnością klimatyczną, gospodarką obiegu zamkniętego, zapewnieniem bezpieczeństwa energetycznego, restrukturyzacją przedsiębiorstw i większą innowacyjnością.

Potrzebujemy też, aby finalnie za parę lat ceny energii elektrycznej były niższe. To są nasze cele na przyszłość. W BOŚ chcemy być częścią tej proekologicznej zmiany. Budujmy razem lepszy, zielony świat, a zacznijmy już dziś – podsumowuje prezes zarządu Bartosz Kublik.

***

Bank Ochrony Środowiska od ponad 30 lat finansuje projekty proekologiczne. Oferuje też szereg instrumentów finansowych dla samorządów, dużych, średnich i małych firm, wspiera także klientów indywidualnych.

Jest operatorem programów wsparcia transformacji energetycznej w Polsce i pomaga w zarządzaniu ryzykiem finansowym, między innymi przy dużych projektach infrastrukturalnych.

BOŚ wspiera swoich klientów ekspercką wiedzą inżynierów ekologów, tak aby wraz z otrzymanym finansowaniem, osiągali oni jak najlepsze wyniki swoich inwestycji, co jest szczególnie ważne w zakresie wdrożenia ESG.

Źródło: Bank Ochrony Środowiska / BOŚ Bank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Bank Ochrony Środowiska / BOŚ BankBanki spółdzielczeBartosz KublikCyfryzacja / DigitalizacjaEkologiaESG / Environmental, Social and corporate GovernanceJednostki samorządu terytorialnego / JSTKlientocentryzmKredyty proekologiczneMałe i średnie przedsiębiorstwa / MŚP / MSPOdnawialne źródła energii / OZESamorządyStrategiaTransformacja energetycznaZielona transformacjaZielone finanseZrównoważony rozwój
Autor mb
Źródło BANK.pl
Partner działu
Fundacja Polska Bezgotówkowa

Polecamy

Spotkanie świąteczne środowiska bankowego – 4 grudnia ‘25. Tadeusz Białek. Źródło: ZBP
Wydarzenia
Spotkanie świąteczne środowiska bankowego, 4 grudnia ‘25
Świąteczny Portfel Polaków 2025
Z rynku finansowego
Świąteczny Portfel Polaków 2025: planujemy większe wydatki, choć realne koszty spadły
Adam Glapiński, grudzień 2025
Uncategorized
Prezes NBP: stopa na poziomie 4 proc. jest dobrym poziomem i może pozostać dłużej
Fitch Ratings napis na budynku
Gospodarka
Fitch utrzymał prognozę PKB Polski w 2026 roku na 3,2 proc., widzi jeszcze jedno cięcie stóp

Decyzję Prezydenta [ o podwyżce CIT dla banków ] oceniamy niestety negatywnie. Jest ona tym bardziej zaskakująca, że mamy do czynienia z ustawą, która jest niezgodna z konstytucją. Trudno zrozumieć, dlaczego inne branże, według danych giełdowych znacznie bardziej rentowne i zyskowne od sektora bankowego nie mają być dodatkowo i solidarnościowo opodatkowane na tak istotny cel, jak obronność. Podniesienie podatku tylko dla jednej branży narusza zasadę równego traktowania przedsiębiorstw.

Tadeusz Białek
Prezes
ZBP
Czytaj artykuł

Najnowsze

ZPF: IV Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
Z rynku finansowego
ZPF zaprasza na IV. Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
napis OFE, tło banknoty
Z rynku finansowego
Aktywa OFE w listopadzie ’25 zmalały m/m o 0,1 proc. do 281,5 mld zł
wirtualny wykres na tle banknotów
Gospodarka
Wynik netto przedsiębiorstw niefinansowych wyniósł 153,2 mld zł w I-III kw. 2025 roku, dane GUS
Mikołaj Sobierajski, analityk rynku akcji w XTB.
Z rynku finansowego
Rynek kapitałowy wycenia wielkość obniżek stóp procentowych w 2026 roku
logo Citi na budynku
Kadry
Rada nadzorcza Citi Handlowego powołała wiceprezesa ds. detalu na kolejną kadencję
szkolenie Digital Banking Academy: „Digitalizacja procesów biznesowych – dobre praktyki”, 10 grudnia 2025 r.
Z rynku finansowego
Zapraszamy na szkolenie Digital Banking Academy: „Digitalizacja procesów biznesowych – dobre praktyki”, 10 grudnia 2025 r.
banknoty, klocki z napisem RPP
Z rynku finansowego
Eksperci o decyzji RPP: po intensywnych obniżkach stóp przerwa na początku ’26, potem lekkie cięcia
symbole % nad smartfonem w dłoni mężczyzny
Gospodarka
RPP zdecydowała o obniżce stopy referencyjnej do 4,00 proc.

Zobacz także

Spotkanie świąteczne środowiska bankowego – 4 grudnia ‘25. Tadeusz Białek. Źródło: ZBP
Wydarzenia
Spotkanie świąteczne środowiska bankowego, 4 grudnia ‘25
Świąteczny Portfel Polaków 2025
Z rynku finansowego
Świąteczny Portfel Polaków 2025: planujemy większe wydatki, choć realne koszty spadły
ZPF: IV Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
Z rynku finansowego
ZPF zaprasza na IV. Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}