Bierz zdrowie za rogi!, Bank Pekao SA wspiera swoich pracowników w czasie pandemii

Bierz zdrowie za rogi!, Bank Pekao SA wspiera swoich pracowników w czasie pandemii
Iwona Fijałkowska, ekspert w Departamencie Strategii HR Banku Pekao S.A. Źródło: Bank Pekao S.A.
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Wspieraliśmy naszych pracowników i menedżerów na wiele sposobów. We współpracy z psychologami przygotowaliśmy podcasty o tym, jak szybko zaadaptować się do zmiany w kryzysowej sytuacji, jak radzić sobie z lękiem i strachem o zdrowie własne i najbliższych ‒ odpowiada na pytanie portalu aleBank.pl o pomoc dla pracowników w czasie pandemii Iwona Fijałkowska, ekspert w Departamencie Strategii HR Banku Pekao S.A.

Wybuch pandemii i nagła zmiana warunków świadczenia pracy na zdalną, lub w reżimie sanitarnym postawiła pracowników w konieczności bardzo szybkiej adaptacji do zmiany podczas szalejącego wokół zagrożenia wywołującego w ludziach strach i niepewność.

Cały czas prowadziliśmy akcje w ramach wolontariatu bankowego, pracowaliśmy np. na rzecz infolinii NFZ

Od samego początku wybuchu pandemii byliśmy świadomi, że aby praca zdalna była efektywna nie jest ważne tylko zabezpieczenie strony technicznej, ale przede wszystkim zadbanie o komfort pracy oraz samopoczucie naszych pracowników.

Pracownicy mierzyli się z poczuciem izolacji, stresem związanym z koniecznością jednoczesnej opieki nad dziećmi, uczącymi się zdalnie oraz strachem o zdrowie rodziny i własne. Menedżerom dodatkowo doszły wyzwania związane z zarządzaniem zespołem pracującym zdalnie, formule hybrydowej lub w reżimie sanitarnym.

Wspieraliśmy naszych pracowników i menedżerów na wiele sposobów. We współpracy z psychologami przygotowaliśmy podcasty o tym, jak szybko zaadaptować się do zmiany w kryzysowej sytuacji, jak radzić sobie z lękiem i strachem o zdrowie własne i najbliższych.

Przygotowaliśmy m.in. cykl webinariów, warsztatów oraz materiałów dydaktycznych budujących wiedzę i umiejętności efektywnego funkcjonowania, w sytuacji, w której dom stał się nagle biurem, w którym trzeba pogodzić pracę z opiekę nad dziećmi.

Czytaj także: BGK: najważniejsze jest dla nas zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, refundujemy testy na koronawirusa

Uczyliśmy komunikacji i współpracy w rozproszonym zespole. Kadrę kierowniczą uczyliśmy jak komunikować się w wirtualnym świecie, jak zarządzać czasem pracy, jak budować zaangażowanie oraz motywację pracowników.

Przygotowaliśmy podcasty o tym, jak szybko zaadaptować się do zmiany w kryzysowej sytuacji

Pracownicy często mówili o rosnącym poczuciu stresu związanego z pracą, szczególnie podczas pierwszej fali pandemii, wówczas prowadziliśmy webinaria i warsztaty jak radzić sobie ze stresem i lękiem, uczyliśmy m.in. prostych metod relaksacji.

Uruchomiliśmy także pomoc profesjonalistów, terapeutów, którzy byli i są dostępni dla wszystkich potrzebujących. Oprócz stresu i obaw dotyczących zdrowia, doświadczaliśmy ograniczeń związanych z pandemią.

W odpowiedzi na nową sytuację stworzyliśmy serwis „Bierz zdrowie za rogi!” który ma za zadanie wspierać pracowników w trosce o własne zdrowie – tak ważne w tym szczególnie trudnym czasie.

Motywowaliśmy pracowników do dbania o swoje zdrowie mimo domowej izolacji. Zachęcaliśmy do aktywności fizycznej, podkreślaliśmy jej rolę i wpływ na nasze samopoczucie.

Stworzyliśmy serwis „Bierz zdrowie za rogi!” który ma za zadanie wspierać pracowników w trosce o własne zdrowie

Udostępnialiśmy filmiki instruktażowe z ćwiczeniami, jakie można wykonać podczas krótkiej przerwy w pracy.

Czytaj także: Bank BPS w czasie pandemii dba o swoich pracowników

Proponowaliśmy warsztaty z dietetykami, podczas których pracownicy dowiedzieli się nie tylko jak naturalnie wzmacniać swoją odporność, ale także mieli możliwość pozyskać wiedzę z zakresu podstaw prawidłowego odżywiania i jego wpływu na nasze zdrowie czy profilaktyki dietetycznej w coraz częściej dopadających nas chorobach cywilizacyjnych.

Dodatkowo zaproponowaliśmy pracownikom cykliczne uczestnictwo w treningach uważności, jako działanie wpierające redukcję stresu. Organizowaliśmy także zajęcia online dla dzieci pracowników.

Podczas pandemii cały czas prowadziliśmy akcje w ramach wolontariatu bankowego, pracowaliśmy np. na rzecz infolinii NFZ, wiedząc, że pomaganie w tym trudnym czasie, ma szczególnie terapeutyczną moc.

Mimo fizycznej samotności przy laptopie jesteśmy razem

Pandemia nauczyła nas wiele, przede wszystkim jak być blisko, niekoniecznie będąc fizycznie razem. Przeżyliśmy wspólnie także wiele miłych chwil ‒ wirtualne urodziny, jubileusze, święta. Nauczyliśmy się pić wirtualną kawę i spotykać się na lunchach online.

Dlatego ze spokojem i optymizmem patrzymy w przyszłość. Wierzymy, że pomimo pandemii jesteśmy silni i efektywni, że nauczyliśmy się pracować w nowych warunkach i każdy z nas na nowo zorganizował sobie swój własny świat, mimo fizycznej samotności przy laptopie jesteśmy razem.

Iwona Fijałkowska,

ekspert w Departamencie Strategii HR

Banku Pekao S.A.

Źródło: aleBank.pl