Artykuły ze źródła: S

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | Kredyty | Korzyści, wynikające z ugód pomiędzy frankowiczami a bankami są bezsporne

Obie strony dochodzą bowiem do pewnej formuły kompromisu bez konieczności wieloletniego postępowania sądowego, klient banku nie musi ponosić sporych wydatków na obsługę procesową, oszczędza się także obu stronom wyczekiwania, nawet kilku lat, na wydanie rozstrzygnięcia – zaznacza
dr Tadeusz Białek, wiceprezes Związku Banków Polskich w rozmowie z Karolem Mórawskim.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | Kryzysy | W historii było ci ich dostatek

Pochłonięci kryzysem covidowym, odwieszaniem i przywracaniem kolejnych lockdownów oraz zajęci podliczaniem rosnących z tego powodu kosztów gospodarczych, zapomnieliśmy, że ekonomii nie da się oszukać. Po czasach, kiedy w gospodarce pieniądza jest więcej niż pod dostatkiem, przychodzi zazwyczaj czas, kiedy zaczyna go brakować. Taki stan określamy kryzysem. Kryzysy, jak covidowy, generują nie tylko problemy gospodarcze. Są przyczyną ograniczenia zaufania do państwa, nadwerężając jednocześnie stabilność jego instytucji.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | Oddziały Zagraniczne | Tu wciąż jesteśmy challengerem

Klienci mBanku w Czechach mają 30-40% więcej depozytów na osobę niż klienci w Polsce, a mniejsze bilanse kredytowe. Również inwestycje są dużo bardziej powszechne w Czechach niż u nas. Według danych BCG, w 2020 r. aktywa inwestycyjne na obywatela w tym kraju były 2,7 razy wyższe niż w Polsce – zauważa Paweł Kucharski, dyrektor oddziału zagranicznego mBanku w Czechach, w rozmowie z Janem Bolanowskim.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | TECHNOLOGIE – DEBATA REDAKCYJNA | Bez analizy danych nie sposób mówić o personalizacji usług bankowych

Współcześni klienci instytucji finansowych bardziej niż kiedykolwiek cenią indywidualne podejście w relacjach z bankiem, zarówno jeśli chodzi o ofertę produktową, jak i dobór kanałów komunikacji. Dla instytucji finansowych całkiem nowe możliwości w tej sferze kreują nowoczesne rozwiązania IT, które pozwalają tworzyć szczegółowe profile poszczególnych użytkowników, zarówno na podstawie danych znajdujących się w zasobach banku, jak i informacji pozyskanej z licznych źródeł zewnętrznych.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | TECHNOLOGIE – USŁUGI | Fintechy zmieniają rzeczy, które wydawały się nie do ruszenia

Każdy klient potrzebuje ergonomicznych rozwiązań finansowych dopasowanych do obecnego stylu życia. Proste płatności dostępne na wyciągnięcie ręki, szybkie procedowanie wniosków, oferta dostępna online. Tego chcą konsumenci i to oferują im fintechy, czyli produkty, które odpowiadają na aktualne potrzeby, a zarazem są proste i intuicyjne w obsłudze – podkreśla
Adam Miziołek,
Country Manager Twisto w Polsce. Rozmawiał z nim Janusz Dałkowski.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | TECHNOLOGIE – DEBATA REDAKCYJNA | Czy komputery mogą zbudować więzi i relacje banku z klientem firmowym?

Indywidualne kształtowanie relacji z klientami instytucji finansowej ma kluczowe znaczenie nie tylko w segmencie detalicznym. Współpraca banków z korporacjami generuje z reguły znacznie silniejsze więzi pomiędzy dostawcą a odbiorcą usług finansowych aniżeli ma to miejsce w przypadku masowej obsługi konsumentów czy mikroprzedsiębiorców.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | Technologie – BIK SA | Typowanie najbardziej podejrzanych transakcji

W erze przyspieszonej transformacji cyfrowej rośnie znaczenie rozwiązań antyfruadowych. Od systemów oczekuje się bardzo wysokiej dostępności i ciągłość działania. Nawet niewielkie spowolnienie działania aplikacji traktowane jest jako jej niedostępność. Dziś nie wystarczy wiedzieć o zagrożeniach w czasie ich wystąpienia, należy wyprzedzająco proaktywnie przeciwdziałać ryzyku wystąpienia nadużyć – podkreśla
Agnieszka Szopa-Maziukiewicz,
dyrektor zarządzająca obszarem IT Grupy BIK, wiceprezes zarządu BIG InfoMonitor,
w rozmowie z Bartoszem Kościeszą.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | Technologie – Cloudware | Otwarta platforma bezpieczeństwa

Aby skutecznie stawić czoła hakerom, przedsiębiorstwa inwestują coraz większe kwoty w systemy bezpieczeństwa cyfrowego. Szacuje się, że globalne wydatki na ten cel tylko w roku 2021 osiągną łączną kwotę 60 mld USD. Rzecz w tym, że nawet największe nakłady na cyberbezpieczeństwo nie przyniosą oczekiwanych skutków, jeśli zakupione rozwiązania nie będą odpowiadały specyfice instytucji i prowadzonej przez nią działalności, lub też nie będą otwarte na dynamiczne zmiany, jakim podlega cała rzeczywistość cyfrowa.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | Zastrzeganie kart | Wiele banków, jeden numer do zastrzegania kart i dokumentów

Przedświąteczny czas to żniwa nie tylko dla sieci handlowych czy ekskluzywnych butików. Z wszechobecnego tłoku i roztargnienia, towarzyszącego zakupowym emocjom korzystają również przestępcy, dla których karta płatnicza – zarówno w formie fizycznej, jak i wirtualnej (np. zapisana w smartfonie) – stanowi szczególnie cenny łup. Jeśli zatem stwierdzimy utratę karty, należy niezwłocznie ją zastrzec – najłatwiej zrobimy to, dzwoniąc pod numer 828 828 828.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | Platforma PIVOTAL – WINDYKACJA | AI ASYSTENT ZESPOŁÓW WINDYKACYJNYCH BANKU – technologia wspierająca zarządzanie

Pandemia przyniosła nie tylko zawirowania gospodarcze i obostrzenia, ale też niespotykany dotychczas boom sprzedaży kredytów hipotecznych. Długi zaciągnięte z tego tytułu w bankach przekroczyły obecnie 500 mld zł. Niestety wraz ze wzrostem zadłużenia coraz mocniej widoczny jest również problem spłaty zaciągniętych zobowiązań finansowych.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | ESG – Mastercard | Jak sektor finansowy zmienia się dla naszej planety

Prowadzenie działań w duchu eko, z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju to już nie tylko możliwość. To obowiązek każdej firmy i podmiotu, który chce istnieć w globalnej świadomości konsumentów. Dotyczy to również sektora finansowego. Mastercard, jeden z najważniejszych graczy w dziedzinie płatności globalnych, także stawia na zrównoważony rozwój i wspiera w tym również banki.

BANK 2021/12

Temat Numeru | Bancassurance | Czy ubezpieczyciele odpowiadają na potrzeby społeczeństwa?

Polska Izba Ubezpieczeń stworzyła ranking najistotniejszych trosk Polaków. „Mapa ryzyka” pokazuje, czego najbardziej się boimy i jakie negatywne zdarzenia uważamy za najbardziej prawdopodobne w życiu. PIU zestawiła te obawy z potrzebami ubezpieczeniowymi, co pokazało, że najważniejsze zagrożenia można ubezpieczyć. Świadomość własnych obaw pomaga podejmować racjonalne decyzję dotyczące ubezpieczenia się, prewencji i profilaktyki, czyli odpowiednio zarządzać ryzykiem.

BANK 2021/12

Temat Numeru | Bancassurance | Pandemia skłoniła Polaków do ubezpieczania się. Na jak długo?

Rynek bancassurance powrócił już do normalności, przynajmniej pod względem wolumenu sprzedaży. Opublikowane przez Polską Izbę Ubezpieczeń dane za III kw. br. potwierdzają, iż łączna wartość składki przypisanej brutto przez banki zrównała się z wynikami, uzyskanymi w analogicznym okresie 2019 r. Trwałe zmiany daje się zauważyć w dziedzinie preferencji klientów, zarówno jeśli chodzi o rodzaje wybieranych produktów, jak i formę ich dystrybucji.

BANK 2021/12

Temat Numeru | Bancassurance | W kanale mobilnym łatwiej rozpoznać oczekiwania klientów

Otwarta bankowość, aplikacje mobilne i sztuczna inteligencja stwarzają nowe możliwości dla sektora bancassurance, także w obszarze analizy potrzeb klienta. Za zmianami technologicznymi i biznesowymi nie nadążają regulacje, nakładające na banki i zakłady ubezpieczeń wiele obowiązków informacyjnych względem nabywcy. Ich zasadność w dobie zakupów jednym klikiem i ściśle spersonalizowanej oferty niejednokrotnie bywa dyskusyjna.

STRONA 578 Z 1455