Artykuły ze źródła: Miesięcznik Finansowy BANK

BANK 2022/11

Raport Specjalny | IT@BANK 2022 – KPMG | Applied Artificial Intelligence: trendy i wyzwania adopcji sztucznej inteligencji w sektorze bankowym

Polski sektor bankowy znajduje się obecnie w kluczowym momencie. Zmiany technologiczne oraz konsumenckie redefiniują dynamikę modelu biznesowego produktów i usług finansowych. Adopcja sztucznej inteligencji w sektorze finansowym pozwala reagować na nie szybko i skutecznie. W efekcie organizacje otrzymują możliwość poprawy wyników poprzez pozyskanie oraz obsługę klientów w nowy, niezwykle skuteczny sposób. Aby wygrać w czasach digitalizacji, banki muszą zbudować silne technologicznie kompetencje analityczne, które pozwolą na szybkie oraz skuteczne wdrażanie inteligentnych rozwiązań w skali całej organizacji.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2022/11

Raport Specjalny | IT@BANK 2022 – BCG Platinion | Sektor bankowy czeka technologiczna transformacja u podstaw

Wymiany bankowego systemu centralnego należą do największych projektów, jakie mogą mieć miejsce w bankowości. Pomyślne wdrożenie to nie są tylko zmiany IT, ale także zmiany organizacyjne. Dlatego też kluczowe jest całościowe zarządzanie zmianą w oparciu o szkolenia i dostosowanie modelu operacyjnego banku – mówi Grzegorz Laudy, dyrektor w BCG Platinion.

CZYTAJ WIĘCEJ
wektor w dół
BANK 2022/11

Raport Specjalny | IT@BANK 2022 – Ab Initio | Nie pozwól, aby dobry kryzys się zmarnował

85 mld USD – na tyle ocenia się w samych Stanach Zjednoczonych koszt wydatków w IT na nietrafione technologie. Zamiast dokonać istotnej zmiany, firmy kontynuują inwestycje, próbując budować obejścia i utrzymując nietrafione projekty. Przeciętny deweloper spędza prawie połowę swojego czasu na utrzymywanie technicznego długu i analizę kodu. W dobrych czasach duże organizacje mogły sobie pozwolić na taki luksus, ale wszystko wskazuje na to, że dobre czasy właśnie się kończą.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2022/11

Raport Specjalny | IT@BANK 2022 – Red Hat | Sześć czynników, które wpływają na sukces cyfryzacji w sektorze finansowym

Liczne usługi świadczone przez banki i firmy ubezpieczeniowe są już dostępne online i stały się popularne zarówno wśród osób fizycznych, jak i przedsiębiorstw. Jednak fakt, że kontami można zarządzać online, a roszczenia można rozliczać w sposób cyfrowy, jest tylko jednym z aspektów cyfryzacji w sektorze finansowym. Oczekiwania klientów i wymogi regulacyjne nieustannie ewoluują, a konkurencja ze strony nowych technologii finansowych, porównywarek i dużych przedsiębiorstw internetowych nadal wpływa na działalność sektora, generując potrzebę przyspieszenia działań na rzecz cyfryzacji.

CZYTAJ WIĘCEJ
DomData - Platforma low-code w bankowości
BANK 2022/11

Raport Specjalny | IT@BANK 2022 – DomData | Platforma low-code w bankowości. Czy i kiedy ma sens stosowanie jej w chmurze?

Transformację cyfrową napędzają dzisiaj głównie potrzeby rynku i nowe technologie. Realizacja projektów w tej dziedzinie, podobnie jak w innych, obarczona jest dodatkowymi wymaganiami. Jedno z nich, to krótki „time to market”, czyli maksymalne skrócenie czasu budowy i uruchomienia rozwiązania i jego rozwoju. Innym, często krytycznym czynnikiem, jest zapewnienie odpowiednich zasobów. Wsparciem w tych działaniach są platformy typu low-code, a jednym z możliwych wariantów zastosowania – przeniesienie budowy i eksploatacji systemu do środowiska chmurowego. W jakich przypadkach warto pójść tą drogą? Jakie korzyści bank będzie miał z zastosowania takiego wariantu rozwiązania?

CZYTAJ WIĘCEJ
Zegar obrazujący zmianę czasu
BANK 2022/11

Raport specjalny | IT@BANK 2022 – mis2 | Czy można lepiej zainwestować niż w oszczędność czasu pracy?

Wykwalifikowani pracownicy są najwartościowszym kapitałem każdej instytucji. Szczególnie banki, w których DNA wdrukowane jest racjonalne gospodarowanie zasobami, powinny zadać sobie pytanie: czy stać nas na to, by najcenniejsze zasoby rozmieniać na drobne? Biorąc pod uwagę niesprzyjające otoczenie makroekonomiczne i narastającą presję regulacyjną, nie można sobie pozwolić na to, by doświadczeni fachowcy wykonywali powtarzalne czynności, które bez trudu można zautomatyzować.

CZYTAJ WIĘCEJ
firma, dokumenty
BANK 2022/11

Raport Specjalny | IT@BANK 2022 – SIM Sp. z o.o. | Nowoczesne dokumentowanie rozmów

Na przestrzeni ostatnich lat instytucje sektora finansowego dostosowały sposób organizacji pracy do nowych obowiązków, jakie nakłada na nie, wprowadzona do polskiego porządku prawnego w styczniu 2018 r., dyrektywa MiFID II. Świadomość, że zmiany te chronią klientów instytucji finansowych, powoli wzrasta, tworząc podwaliny do coraz odważniejszego sięgania po technologie ułatwiające dokumentację rozmów, nagrywanie spotkań face-to-face lub konferencji prowadzonych w trybie online.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2022/11

Raport Specjalny | IT@BANK 2022 – GFT Poland | Chmura – efektywna modernizacja core bankingu

Sektor finansowy, w tym bankowość, to jedna z najbardziej i najlepiej zdigitalizowanych branż na świecie. Dzisiejsza oferta banków nie ogranicza się już tylko do udzielenia pożyczek lub przyjmowania depozytów. Usługi i produkty proponowane przez instytucje finansowe są bardzo szerokie – od narzędzi analitycznych, przez rozwiązania do zarządzania firmą, po usługi doradcze pomagające budować prywatny majątek. Banki tradycyjne, by dostarczać klientom rozwiązania wyprzedzające ich potrzeby oraz by być konkurencyjnymi na rynku, który w czasie pandemii wzbogacił się o wielu nowych graczy, muszą (poza dalszym rozwojem usług front-end) zmodernizować także trzon swojej działalności, czyli core banking.

CZYTAJ WIĘCEJ
Rusz w sieci internetowej
BANK 2022/11

Raport Specjalny | IT@BANK 2022 – Integrated Solutions | Jak bezpiecznie i zgodnie z wymaganiami KNF szyfrować dane w chmurze

Instytucje finansowe i bankowe coraz częściej sięgają po rozwiązania z domeny serverless i sztucznej inteligencji. Chmura umożliwia nie tylko automatyzację procesów biznesowych i skalowanie w miarę bieżących potrzeb obliczeniowych, ale też znacząco ułatwia wprowadzanie do organizacji najnowszych technologii.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2022/11

Raport Specjalny | IT@BANK 2022 – Snowflake | Chmura obliczeniowa buduje przewagę w branży finansowej

W ostatnich latach obserwowany jest istotny zwrot w kierunku transformacji cyfrowej banków opartej na wykorzystaniu chmury obliczeniowej. Widać to choćby za sprawą stale udoskonalanej inicjatywy PolishCloud przygotowanej przez Związek Banków Polskich. Ma ona na celu przyspieszenie procesu wprowadzania usług chmurowych dla sektora finansowego. Ostatnia odsłona projektu zawiera m.in. wytyczne dotyczące zadań, procedur i procesów, jakie banki powinny przeprowadzić, aby przygotować się do działań w chmurze.

CZYTAJ WIĘCEJ
Właścicielka firmy z dokumentami finansowymi i kalkulatorem
BANK 2022/11

Nauka i Edukacja Ekonomiczna | Raport PAB-WIB | Tabele kursowe wcale nie były abuzywne

Orzeczenia – przynajmniej znaczącej części sądów w sprawach o kredyty we frankach – mają jeden schemat. Z zapisanego w umowie odesłania do tabeli kursowej wynika jednostronne kształtowanie kursu przez bank. Z tego z kolei – brak przejrzystości klauzuli umownej. A w związku z tym – nieuczciwość takiego postanowienia. Autorzy raportu „Analiza prawno-ekonomiczna odesłań do tabeli kursowych” podważają taki ciąg rozumowania.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2022/11

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Bankowość Lokalna | Pamiętając o historii, spółdzielcy ze Starogardu Gdańskiego patrzą w przyszłość

125 lat nieprzerwanej działalności to piękny staż, którym poszczycić się mogą nieliczni, dodajmy: najbardziej wytrwali i konsekwentni uczestnicy rynku finansowego. Taki właśnie jubileusz obchodzi w tym roku Bank Spółdzielczy w Starogardzie Gdańskim. – Na przestrzeni tych 125 lat bank nie tylko się rozwinął, ale stale myśli o przyszłości. Jest prekursorem wielu zmian w naszym zrzeszeniu, wnosząc zarazem ducha świeżości – podkreślał podczas uroczystości rocznicowej Mirosław Skiba, prezes SGB-Banku.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 41 Z 126