Autor: MB

robotnicy pracujący na budowie budynku
Gospodarka

Barometr EFL: firmy budowlane w najlepszej kondycji od ponad 2 lat

Subindeks Barometru EFL dla branży budowlanej na IV kwartał br. wyniósł 52,7 pkt., o 4,7 pkt. więcej niż kwartał wcześniej. To najwyższy odczyt od ponad 2 lat – w III kwartale 2021 roku wyniósł 52,9 pkt. oraz najwyższy wśród sześciu badanych branż (ex aequo z transportem). W szczególności widać wzrost optymizmu w obszarze sprzedaży. Ponad 23% przedsiębiorców liczy na większe zamówienia w ostatnich miesiącach roku, podczas gdy kwartał wcześniej ten odsetek wynosił tylko 11%. Wciąż jednak pozostaje liczna grupa firm obawiających się negatywnych skutków inflacji – 38% zapytanych vs. 41% w III kwartale br., czytamy w informacji prasowej EFL.

CZYTAJ WIĘCEJ
Bank Pekao logo
Z rynku finansowego

Bank Pekao S.A. zwiększy aktywność za granicą dzięki jednolitemu paszportowi europejskiemu

Bank Pekao od 3 listopada ’23 posiada tzw. jednolity paszport europejski, który pozwala na świadczenie usług bankowych transgranicznie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, bez otwierania oddziału. Pekao chce dzięki temu aktywniej wspierać klientów korporacyjnych działających poza granicami Polski i pozyskiwać nowych klientów w Europie, poinformował Bank.

CZYTAJ WIĘCEJ
wirtualny ekran, ikona POS, człowiek dotykajacy ekranu
Bezgotówkowo

PayTel sfinalizował umowę przejęcia Kar-Tel

Dostawca rozwiązań płatniczych – PayTel S.A. – przejął 100% udziałów w spółkach z Grupy Kar-Tel (Kar-Tel I sp. z o.o. oraz Kar-Tel II sp. z o.o.). Firmy te specjalizują się w świadczeniu usług dodanych oraz dostarczaniu produktów w punktach sprzedaży, wykorzystując terminale płatnicze oraz zaawansowane rozwiązania sprzedażowe i informatyczne. Obejmuje to takie usługi, jak doładowania telefonów oraz płatności za rachunki. Dzięki temu PayTel wzmocni swoje kompetencje w tym zakresie oraz będzie mógł stworzyć jedną z najbardziej kompleksowych ofert dla obecnych i nowych klientów. PayTel jest częścią portugalskiej Grupy SIBS, poinformowała Firma.

CZYTAJ WIĘCEJ
cyberprzestępca z laptopem, wirtualne ikony zabezpieczeń
Cyberbezpieczeństwo

Badanie EY: to błąd ludzki nadal jest głównym czynnikiem umożliwiającym cyberataki

Z opracowanego przez EY Global Cybersecurity Leadership Insights Study wynika, że tylko jeden na pięciu liderów ds. cyberbezpieczeństwa uważa, że podejście jego organizacji do zwalczania wirtualnych zagrożeń jest skuteczne. Jednym z głównych wyzwań na drodze do budowania efektywnej ochronny przed cyberatakami jest szybkie wykrywanie incydentów i minimalizowanie potencjalnych szkód. Tymczasem obecnie aż 76% respondentów potrzebuje co najmniej sześciu miesięcy, aby rozpoznać zagrożenie i na nie zareagować. Na drugim biegunie znajdują się cybernetyczni prymusi, których wyróżnia m.in. korzystanie z nowych technologii na wczesnych etapach ich rozwoju (70% wskazań) oraz przeprowadzanie szkoleń w zakresie wirtualnych ryzyk wśród wszystkich pracowników – czytamy w informacji prasowej Firmy.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 48 Z 190