Autor: MB

9 grudnia 2025 roku PKO Bank Polski i Policja podpisały porozumienie, w ramach którego planują szkolenia, spotkania i warsztaty o cyberbezpieczeństwie
Cyberbezpieczeństwo

Współpraca PKO BP i Policji na rzecz skutecznej ochrony seniorów i młodzieży przed cyberoszustami

9 grudnia 2025 roku PKO Bank Polski i Policja podpisały porozumienie, w ramach którego planują szkolenia, spotkania i warsztaty o cyberbezpieczeństwie. Będą one prowadzone przez ekspertów banku i skierowane głównie do seniorów oraz młodzieży szkolnej. Dzięki temu Polacy będą mogli poszerzyć wiedzę na temat zagrożeń finansowych. Bank od lat edukuje swoich klientów i wprowadza praktyczne narzędzia zwiększające bezpieczeństwo finansowe. Policja prowadzi liczne akcje informacyjne, kampanie profilaktyczne i spotkania z mieszkańcami w całym kraju, czytamy w informacji prasowej.

gra planszowa „Za tydzień impreza!”. BPS
Edukacja finansowa

Banki Grupy BPS proponują dzieciom edukacyjną grę planszową  

Banki spółdzielcze z Grupy BPS przygotowały nowy materiał edukacyjny dla dzieci od 9. roku życia: grę planszową „Za tydzień impreza!”. Gra zachęca młodych do współpracy, uczy analizy informacji, strategicznego myślenia i podejmowania decyzji finansowych. To emocjonująca rozgrywka bez ekranów, dostępna w dwóch wersjach: szkolnej, w którą może zagrać cała klasa oraz domowej dla 4–8 osób, czytamy w informacji prasowej.

Paweł Szarkowski. Źródło: BIG InfoMonitor
Z rynku finansowego

Samorządy na końcu listy koniecznych do opłacenia zobowiązań gospodarstw domowych

Czy empatia w dochodzeniu należności to luksus, na który samorządy mogą sobie pozwolić? BIG InfoMonitor stawia pytanie o granice między społeczną wrażliwością a finansową odpowiedzialnością w relacjach z niepłacącymi mieszkańcami. Okazuje się bowiem, że oddanie zaległości samorządowi nie jest dużym priorytetem dla mieszkańców, co potwierdzają wyniki badania „Kultura finansowa Polaków”. Znaczna część konsumentów usprawiedliwia brak płatności — dotyczy to szczególnie kar za jazdę bez biletu (22 proc.), podatków (16 proc.), czynszów (15 proc.) czy alimentów (11 proc.), czytamy w informacji prasowej.

rekomendacja NGR, POLSTR - WIBOR
Z rynku finansowego

Rozpoczęły się konsultacje NGR ws. rekomendacji zamiany WIBOR na POLSTR w legacy portfolio dla klientów biznesowych

Narodowa Grupa Robocza ds. reformy wskaźników referencyjnych (NGR) rozpoczęła konsultacje publiczne projektu rekomendacji ws. zamiany wskaźników WIBOR/WIBID na wskaźniki z rodziny POLSTR dla obecnego portfela produktów (legacy portfolio) w PLN dla podmiotów rynku finansowego (klient biznes). Konsultacje potrwają do 23 grudnia 2025 roku.

BNP Paribas BP
Z rynku finansowego

Nowa strategia BNP Paribas BP zakłada milion klientów więcej do 2030 roku

BNP Paribas Bank Polska zatwierdził Strategię Grupy na lata 2026-2030 pt. „Accelerate 2030”, która zakłada m.in. osiągnięcie powyżej 5% udziału rynkowego w rachunkach bieżących wraz ze zwiększeniem bazy klientów detalicznych o 1 mln, wzrost portfela kredytowego o 7% CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) w latach 2024-2030 oraz osiągnięcie 22% wskaźnika ROTE w 2030 r.

sklep, pieczywo, ciasta
Gospodarka

Piekarnie i cukiernie: dłużników jest mniej, ale mają 238 mln zł zaległości

Produkty spożywcze, w tym pieczywo i wyroby cukiernicze, stanowią istotną część świątecznych wydatków, będąc nieodłącznym elementem bożonarodzeniowych tradycji. Motywowani wygodą Polacy, coraz chętniej kupują gotowe ciasta na święta, sięgając po tradycyjne wypieki w piekarniach i cukierniach. Koszyki zakupowe klientów są w tym czasie od 3 do 5 razy większe niż w innych miesiącach. Producenci wypieków już odczuwają pozytywne efekty tych zmian. Gorzej ze sprzedawcami, ale i tu tempo przyrostu zobowiązań po terminie ulega poprawie. W sumie branża ma ponad 238 mln zł zaległości, gdzie aż 91 proc. z tej kwoty należy do producentów pieczywa i ciast, czytamy w informacji prasowej Grupy BIK.

Jak Polacy korzystają z limitów kart kredytowych - banki a instytucje pożyczkowe
Bezgotówkowo

Co wpływa na decyzje przedsiębiorców dotyczące wyboru agenta rozliczeniowego?

eService we współpracy z Visa przeprowadził badania jakościowe i ilościowe dotyczące rynku usług płatniczych w Polsce. Celem projektu było szczegółowe poznanie procesu decyzyjnego klientów – w tym istotnych czynników, które są przez nich postrzegane pozytywnie, doceniane oraz uznawane za kluczowe przy wyborze agenta rozliczeniowego oraz usług uzupełniających, czytamy w informacji prasowej.

STRONA 1 Z 343