Autor: MS

Witold Gadomski
Witold Gadomski

500 plus nie wystarczy, żeby zachęcić kobiety do rodzenia dzieci

Program rządowy Rodzina 500+ miał dwa cele – poprawę sytuacji materialnej rodzin wielodzietnych, z których spora część ma średnie dochody niższe niż minimum socjalne i podniesienie dzietności, a w dłuższej perspektywie zahamowanie spadku demograficznego. Ten pierwszy cel jest łatwo mierzalny i szybko odczuwany. Drugi jest ważniejszy w dłuższym okresie, gdyż zapaść demograficzna może stworzyć za kilkanaście lat potężne problemy społeczne.

CZYTAJ WIĘCEJ
Komentarze ekspertów

Cyberzagrożenia w 2018 roku

W 2018 roku należy spodziewać się dalszej popularyzacji osobistych asystentów (takich jak Siri czy Alexa). Wraz ze wzrostem zainteresowania użytkowników z pewnością pojawią się też ataki na tego typu systemy. Początkowo będą to żarty czy akty wandalizmu – mieliśmy już przykłady aktywacji asystentów przez reklamy telewizyjne czy ultradźwięki. Przyszły rok może przenieść nowe kategorie ataków w tym zakresie, być może już o komercyjnym charakterze.

CZYTAJ WIĘCEJ
NBS 2017/02

Technologie: Digitalizacja a działalność banków spółdzielczych

Eugeniusz Gostomski prof. Uniwersytetu Gdańskiego, dr hab. nauk ekonomicznych Od digitalizacji na rynku usług bankowych nie sposób dziś uciec. Każdy bank musi zatem opracować strategię cyfryzacji swojego biznesu i dostosować się do zmieniających się warunków działalności. Niezbędne jest przy tym utrzymanie równowagi między dotychczasowymi silnymi stronami banku i nowymi formami jego aktywności. Banki, w tym […]

CZYTAJ WIĘCEJ
Bankowość

Zaradni wspierają zaradnych

ing.01.400x99ING Bank Śląski rozpoczyna nową kampanię reklamową Konta Direct dla Firmy. Przedsiębiorca jest najczęściej w swojej firmie menadżerem, pracownikiem, wynalazcą i księgowym w jednej osobie. Zaangażowanie w bieżące sprawy oznacza często brak czasu na myślenie o rozwoju firmy i innowacjach. W rezultacie mniej niż połowa firm świętuje trzecie urodziny. Warto pamiętać, że myślenie perspektywiczne może zapewnić firmie silną pozycję na rynku. „Dam radę” nie oznacza jednak, że przedsiębiorca jest w stanie wszystkiego dokonać sam. Dlatego w ING promujemy zaradność, która w mądry sposób korzysta ze wsparcia innych – mówi Barbara Pasterczyk, dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej ING Banku Śląskiego.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 42 Z 43