Autor: Artur Król

BANK 2021/01

Bankowość i Finanse | Gospodarka i Przedsiębiorczość | Cztery tarcze i reanimacja

Pandemia to czas szczególnych wyzwań dla rządzących oraz przedsiębiorców. Wprowadzając niezbędne z epidemiologicznego punktu widzenia ograniczenia dla niektórych segmentów gospodarki, rząd przygotował jednocześnie pakiet bezpieczeństwa, chroniący firmy przed nieuchronnym upadkiem. Do elementów rządowego programu należały m.in. ustawa o udzielaniu pomocy publicznej w celu ratowania lub restrukturyzacji przedsiębiorców oraz ustawa o zmianie ustawy o systemie instytucji rozwoju (PFR).

BANK 2020/10

Temat Numeru | Płatności | Rozwój wielokierunkowy

Karty kredytowe, płatności zbliżeniowe, płatności za pośrednictwem smartfonu, Google Pay i podobne schematy oferowane przez Samsunga czy Facebooka. Dodajmy do tego pełen wachlarz metod zapłaty w internecie i dynamicznie rosnący rynek wearables, czyli modułów płatniczych ukrytych w zegarkach, smartbandach czy odzieży. Rynek dostarcza coraz więcej rozwiązań płatniczych – szybkich i wygodnych. Ograniczeniem jest tylko technologia, ta jednak rozwija się w imponującym tempie.

BANK 2020/09

NBS | Bankowość i Finanse | Technologie | Kurs na nowoczesność

Dynamiczny rozwój rynków finansowych sprawił, że banki spółdzielcze w większym niż dotychczas stopniu angażują się w innowacje technologiczne. Rosnące znaczenie nowoczesnych usług i produktów to rezultat ewolucji potrzeb i oczekiwań klientów tych instytucji. Cyfryzacja lokalnego sektora finansowego umożliwia też znaczącą redukcję kosztów działania, co w przypadku podmiotów dysponujących relatywnie niewielkimi funduszami ma znaczenie kluczowe.

BANK 2020/08

Forum Technologii Bankowych | Wydanie Specjalne | Każdy ma coś na sumieniu

Kiedy, z racji naruszenia zasad bezpieczeństwa, dane wyciekają poza organizację, pojawia się pytanie – kto za to odpowiada. Poszukiwanie winnego przypomina nierzadko grę w kotka i myszkę pomiędzy dostawcą usług a klientem. Tymczasem odpowiedzialność z reguły nie rozkłada się równo. Firmom wprawdzie zdarzają się karygodne zaniedbania przy ochronie danych, jednak zdecydowana większość uchybień to rezultat niefrasobliwości konsumentów.

BANK 2020/05

Raport Specjalny | Transformacja Cyfrowa w Banku | Wearables w natarciu

Urządzenia ubieralne, to jedna z najszybciej rozwijających się kategorii akcesoriów mobilnych. Rynek jest nimi mocno nasycony, w imponującym tempie zwiększa się też gama przedmiotów, w które producenci upchnęli nowoczesne technologie w rodzaju płatności zbliżeniowych. Według raportu, opublikowanego w styczniu br. na portalu marketresearchengine.com, globalny rynek wearables do 2025 r. osiągnie wartość blisko 77,30 mld USD.

BANK 2020/04

Bankowość i Finanse | Technologie – Bank chroni klientów

Nawet najdoskonalszy system bezpieczeństwa nie jest w stanie zapewnić stuprocentowej ochrony. Pośród słabych stron tego typu rozwiązań eksperci od cyberbezpieczeństwa wskazują przede wszystkim czynnik ludzki, upatrując w nim najbardziej nieprzewidywalny i zawodny element struktury bezpieczeństwa. Przyszłością systemów autoryzacyjnych w sektorze finansowym wydają się zaś być technologie biometryczne.

BANK 2020/02

Raport Specjalny. Płatności w internecie: Korzystaj, ale rozsądnie

Z cyfrowych usług finansowych korzystamy codziennie. Niemal każdy Polak dysponuje dostępem do e-konta bankowego i kartą płatniczą, szybko zwiększa się również liczba użytkowników aplikacji mobilnych. Wyniki badań nie pozostawiają wątpliwości: jako społeczeństwo jesteśmy entuzjastami cyfrowych usług, chętnie korzystamy też ze sklepów internetowych. Oferta elektronicznych usług bankowych wciąż się rozszerza, a wraz z nimi pojawiają się nowe zagrożenia.

BANK 2020/01

Raport Specjalny. Analityka biznesowa w systemie bankowym: Chmura A.D. 2020

Świat przetwarzania w chmurze dynamicznie zmienia się. Nie tak dawno uważano ją za nową technologię, znaną tylko specjalistom IT. Dzisiaj to część codziennego życia – 96% firm, w takiej czy innej formie, korzysta z niej, a liczba ta prawdopodobnie jeszcze wzrośnie. Znaczenie technologii chmurowej w sferze biznesowej staje się dziś kluczowe. Zwłaszcza w kontekście nadchodzącej ery IoE (Internet of Everything) oraz 5G.

BANK 2019/12

Technologie. AI w marketingu: Wyślij inteligentny mail

Marketing z wykorzystaniem poczty elektronicznej może być skutecznym narzędziem sprzedaży i ważnym elementem budowania zaufania do marki. Należy jednak pamiętać, iż dotarcie do świadomości odbiorcy staje się coraz kosztowniejsze, wymaga przemyślanych działań i analiz coraz większych woluminów danych. Istotnym wsparciem w tym procesie może być sztuczna inteligencja (AI). Programy zdolne do uczenia się i adaptacji pozwalają na zwiększenie wydajności i uzyskiwanie lepszych rezultatów w kampaniach mailingowych.

STRONA 4 Z 6