IT@BANK. Technologie: Blockchain wspiera rozwój marki

IT@BANK. Technologie: Blockchain wspiera rozwój marki
Fot. SasinParaksa/stock.adobe.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Znaczenie marki w marketingu ma istotną i wymierną wartość. Wie o tym każdy marketer. Wie również, że wartość tę buduje się mozolnie i sporo na to wydaje. Dzisiaj coraz częściej w procesie kreowania brandu sięga się po nowoczesne technologie, choćby takie jak blockchain.

Dzięki stosowaniu nowoczesnych technologii firmy mogą lepiej poznać swoich klientów i ich potrzeby. Zorientować się, jakich informacji szukają, jakich ofert czy produktów oczekują. Jednak wykorzystanie blockchain do zwiększenia wartości marki wymaga przemyślanej strategii. Oczywiście i w tym przypadku, jak w każdym gdy wdraża się nową technologię lub system, najważniejsze jest określenie wizji i celów danej firmy. Osoby, które planują włączyć blockchain do swojej strategii, powinny pamiętać o właściwym dopasowaniu technologii do planowanych zadań. Z kolei marketerzy muszą odpowiedzieć sobie na pytania, czego oczekują konsumenci i jak budować z nimi odpowiednie relacje.

Od kryptowalut po marketing, a dalej?

Mimo że technologia blockchain pojawiła się kilka lat temu, dotychczas łączono ją przede wszystkim z kryptowalutami i bitcoinem. Wykorzystywały ją również fintechy. Obecnie coraz więcej branż dostrzega jej potencjał i decyduje się na włączenie jej do swoich strategii rozwoju. Nie ma wątpliwości co do tego, że blockchain będzie co i raz rewolucjonizował tradycyjne procesy biznesowe. Według analityków z firmy badawczej IDC, wydatki na tę technologię rosną w Europie o 80,2% rocznie. I nic dziwnego, to drugi co do wielkości rynek dla niej. Analitycy wyodrębnili sześć sektorów, w których spodziewają się największego wykorzystania rozwiązań opartych na blockchainie. Twierdzą, że rozproszony łańcuch bloków największym zainteresowaniem cieszyć się będzie w obszarze finansów. Aż 43% wydatków na tę technologię pochodzić ma z tego sektora. Na drugim miejscu, z 20-procentowym udziałem, znalazła się produkcja przemysłowa. 11% inwestycji w tę technologię pochodzić ma z branży usługowej, 8% z rynku infrastruktury i tyle samo z sektora publicznego.

W walce z podróbkami

W 2017 r. światowy rynek towarów podrabianych wyceniony został na ponad 460 mld USD. Tylko w Unii Europejskiej przez takie działania przemysł odzieżowy, obuwniczy i akcesoriów tracił rocznie ok. 26,3 mld euro (27,7 mld USD) przychodów. Sytuacja stała się na tyle poważna, że w niektórych państwach utworzono specjalne jednostki policyjne zajmujące się ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK