Rynek Finansowy: Wideo, sztuczna inteligencja, AR i VR

Rynek Finansowy: Wideo, sztuczna inteligencja, AR i VR
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Styczeń to czas na podsumowywanie tego, co wydarzyło się w marketingu w minionym roku. A także prognoz dotyczących bieżącego. Warto widzieć, co eksperci rynku uważają za istotne w bieżącym roku. Co będzie głównym motorem napędowym rynku? Jakie rozwiązania z 2018 nie stracą na popularności? Jakie nowości nas czekają?

Eksperci zgodnie uważają, że liderem na rynku są rozwiązania wideo. Z raportu eMarketer wynika, że wydatki na cyfrową reklamę wideo w USA będą stanowiły nawet 50% budżetów reklamowych. Stanie się tak w dużej mierze za sprawą treści dostarczanych na urządzeniach mobilnych oraz na portalach społecznościowych. Z kolei badania Zenith wskazują, że w Polsce w tym roku, budżet przeznaczony na reklamę wideo online wzrośnie o 9% w stosunku do 2018 r. Można też oczekiwać, że coraz więcej marek będzie koncentrować się na tzw. moments marketing, czyli łączeniu przekazu z zapotrzebowaniem odbiorcy, który dostarczy użytkownikom spersonalizowane treści we właściwym miejscu i czasie, na odpowiednim urządzeniu.

Wideo to obecnie, i najprawdopodobniej w najbliższej przyszłości, najlepszy sposób na zaangażowanie odbiorców, zwiększenie współczynnika konwersji oraz uzyskanie wysokiego zwrotu z nakładów ma reklamę. Dodajmy, że treści wideo zyskują rosnącą popularność dzięki takim platformom, jak YouTube, Netflix czy Amazon. Eksperci przewidują, że do końca roku wideo będzie stanowiło 80% całego ruchu internetowego.

Wyszukiwanie głosowe już za progiem

Według prognoz, wyszukiwanie głosowe stanie się jednym z istotnych trendów tego roku. Zdaniem ekspertów rynku, przede wszystkim zrewolucjonizuje ono sposób interakcji z internetem. Warto zatem dogłębnie poznać preferencje odbiorców treści, a następnie precyzyjnie wykorzystać tę wiedzę przy realizacji strategii reklamowej. Wyszukiwanie głosowe spowoduje istotne odejście od obecnego modelu opierającego się na wykorzystaniu zapytania pisanego, SEO oraz kierowania za pośrednictwem tzw. fraz kluczowych. Wyszukiwanie głosowe wymaga własnej bazy słów, które odpowiadają językowi, jakim się posługują użytkownicy wyszukiwarek. Dlatego też w 2019 r. marketerzy muszą przygotować treści, dopasowując gramatykę i słownictwo tak, aby wyszukiwanie głosowe było możliwie jak najprostsze.

Rozwój AR

Technologia AR i VR wciąż się rozwija, a już dziś jest to jedno z najbardziej przyszłościowych rozwiązań dla reklamy i marketingu. Czym jest AR i VR? Skojarzenia z Augmented Reality (rzeczywistością rozszerzoną – AR) lub Virtual Reality (rzeczywistością wirtualną – VR) wydaje się czymś z kategorii futurystki, świata gier komputerowych i mobile. W największym skrócie AR jest technologią, która „miksuje” rzeczywistość cyfrową ze światem, w którym przebywamy fizycznie. Obrazy z naszego fizycznego świata rejestrowane przez kamerę, zsynchronizowane zostają z komputerowymi grafikami i animacjami 3D. Realizowane jest to tak, abyśmy mieli poczucie jedności obu „światów”. W odróż...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI