Autor: Sławomir Dolecki

BANK 2020/01

Bankowość i Finanse. Technologie: Sztuczna inteligencja przyniesie duże zmiany

Sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe stosuje obecnie zaledwie 13% organizacji finansowych, lecz obszar ten ma bardzo duży potencjał wzrostu – w ciągu dwóch lat ich liczba ma się podwoić. AI staje się bowiem najskuteczniejszym narzędziem w walce z wyłudzeniami i oszustwami. Poza tym znacząco przyspiesza procesy bankowe, co pozytywnie wpływa na obsługę klientów, i przynosi wymierne oszczędności.

BANK 2019/11

Rynek Finansowy. Kronika – listopad 2019

Kadry Michał Kramarz objął z początkiem października stanowisko dyrektora Google for Startups w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz szefa warszawskiego Campusu Google. Od 1 czerwca 2020 r. stanowisko Partnera Zarządzającego Deloitte Polska obejmie Tomasz Konik. Zastąpi Marka Metryckiego, który zarządzał firmą przez ostatnie 12 lat. Do zespołu Esaliens TFI dołączył Krzysztof Cesarz, objął stanowisko dyrektora inwestycyjnego. Będzie odpowiadał za […]

BANK 2019/09

Bank i Klient. Regulacje: Zatory płatnicze blokują rozwój firm

Zatory płatnicze są ogromnym problemem naszej gospodarki. Szczególnie boleśnie dają się we znaki małym i średnim przedsiębiorstwom. Wiele z nich przez brak terminowych płatności samo staje się kolejnym dłużnikiem w łańcuchu zatorów, a zdecydowana większość przedsiębiorców nie patrzy w przyszłość z optymizmem. Rząd postanowił zająć się problemem, pracując nad regulacjami, które mają zapobiec powstawaniu zatorów płatniczych.

Rynek finansowy
BANK 2019/07

Rynek Finansowy. Przedawnienie roszczeń: Kruczki prawne dla wierzycieli

Mija właśnie rok od wprowadzenia przepisów skracających okres przedawnienia roszczeń. Sądowa machina miele powoli i zapewne dlatego nie docierają do opinii publicznej historie o problemach z tym związanych. Zdaniem ekspertów profesjonaliści już zdążyli przygotować się do nowych wymogów, ale wcześniej czy później – wbrew intencjom ustawodawcy – nowe przepisy zaczną doskwierać zwykłym ludziom.

Technologie i innowacje

Smartfon – bariera, ale i szansa dla głuchych klientów bankowych

Banalne czynności, które wykonujemy wiele razy dziennie, mogą być dla osób niepełnosprawnych barierą nie do pokonania. Dlatego właśnie tak opornie idzie udostępnianie usług powszechnych osobom głuchym czy poruszającym się na wózkach. Banki coraz częściej wychodzą na przeciw potrzebom osób niepełnosprawnych – o czym mówiono podczas Kongresu Gospodarki Elektronicznej.

STRONA 2 Z 5