Tradycyjne firmy czują oddech fintechów na plecach
Według badań Dell Technologies, 78 proc. przedsiębiorstw czuje się zagrożonych przez debiutujące firmy z branży cyfrowej.
Według badań Dell Technologies, 78 proc. przedsiębiorstw czuje się zagrożonych przez debiutujące firmy z branży cyfrowej.
W samoobsługowych automatach możemy kupić coraz więcej rzeczy i usług, choć podstawowymi motorami rozwoju są płatności w biletomatach i parkometrach. Kolejnym obszarem rozwoju mikropłatności mogą stać się maszyny vendingowe, czyli m.in. automaty z napojami i przekąskami. Według różnych szacunków wartość rynku vendingowego w Polsce wynosi od 410 mln do 470 mln zł. Co więcej, w najbliższych latach ma szanse zwiększać się o ok. 5 proc.
Firma ESET wprowadziła uproszczony proces dwuskładnikowego uwierzytelniania użytkowników. W najnowszej wersji aplikacji ESET Secure Authentication użytkownik nie musi już przepisywać 6-cyfrowego ciągu znaków w celu weryfikacji swojej tożsamości. Wystarczy, że potwierdzi ją na swoim urządzeniu mobilnym – smartfonie czy smartwatchu z systemem Android, np. podczas uzyskiwania dostępu do poczty elektronicznej.
Obroty kantorów internetowych stale rosną. Osiągają już kilkadziesiąt miliardów złotych rocznie. Dlaczego banki nie doceniły konkurencji z ich strony?
Dokładnie 26 lat temu, 26 września 1990 roku uruchomiono pierwsze w Polsce analogowe łącze internetowe. Zapewniało szybkość transmisji na poziomie 9600 b/s, a miesięczna opłata za jego utrzymanie wynosiła prawie 13,5 mln starych złotych.
Według opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny raportu „Łączność – wyniki działalności w 2015 roku” wynika, że w roku ubiegłym Polacy wysłali 52 400 mln SMS-ów, czyli o 404 mln wiadomości tekstowych więcej niż w 2014 r. To oznacza, że pojedynczy abonent wysłał średnio 931 SMS-ów, o 28 więcej niż rok wcześniej.
Porównywarka cen idealo.pl sprawdziła ilu sprzedawców z Polski honoruje płatności e-payment oraz którzy oferenci są najczęściej przez nich wybierani. Polski rynek cechuje bardzo szeroka i różnorodna oferta wielu operatorów e-payment. Wśród nich wciąż przodują zagraniczne firmy, które obsługują 74 proc. z wszystkich płatności tego typu oferowanych przez polskie sklepy internetowe, podczas gdy rodzimi operatorzy to jedynie pozostałe 26 proc.
Komisja Nadzoru Finansowego wydała zezwolenie na mocy którego firma mPay ma możliwość świadczenia usług o charakterze Krajowej Instytucji Płatniczej.
PKO Finat, spółka z Grupy PKO Banku Polskiego, dostawca usług outsourcingowych z wieloletnim doświadczeniem w outsourcingu personalnym (tzw. body leasingu), przeprowadziła badanie opinii polskich specjalistów IT.
Badania przeprowa- dzone w tym roku przez TNS Polska na zlecenie Trusted Shops wskazują, że co piąty Polak zetknął się ze zbyt wysokimi kosztami przesyłki podczas zakupów w sieci.
Z globalnych badań IDC Research wynika, że do 2018 roku z ponad 65 proc. placówek służby zdrowia będzie można skontaktować się poprzez urządzenia mobilne, a więcej niż 70 proc. takich miejsc będzie dysponowało aplikacjami do monitoringu stanu swoich pacjentów.
Criteo, firma technologiczna zajmująca się marketingiem, wraz z Ovum, firmą badawczą, spojrzały na e-commerce w perspektywie nadchodzących dziesięciu lat.
Jednym z najpopularniejszych sposobów na powracalność klientów są programy lojalnościowe. Niestety, pewne formy tego typu usług znudziły się już konsumentom i są na wyczerpaniu. Sklepy najczęściej oferują karty stałego klienta lub zachęcają do zbierania punktów czy pieczątek. Wymierna korzyść z promocji jest w takich przypadkach odroczona w czasie. Nagroda, którą możemy otrzymać, jest często dalece niewspółmierna do wydanych na wszystkie punkty pieniędzy, a także czasu, który upływa od rozpoczęcia zbierania punktów do momentu odebrania nagrody.
Globalne badania Intel Security pokazują, że w ciągu następnych 16 miesięcy 80 proc. budżetów IT w dużych firmach będzie przeznaczone na rozwiązania w chmurze. Podobny obraz, rosnącej popularności cloud computingu, wyłania się z badanie przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie Intela wśród managerów IT z dużych firm w Polsce, Czechach, Rumunii i na Węgrzech.
Refunder, szwedzki serwis typu cashback ruszył w Polsce. Robiąc zakupy w Internecie, możemy zyskać kilkuprocentowy zwrot w postaci „żywej gotówki” prosto na nasze konto bankowe.
Z badania Ipsos Polska wynika, że w tym roku 17,3 mln naszych rodaków uda się na wakacje, z czego około ¾ będzie odpoczywać w kraju.
Sektor analityki Big Data przeżywa obecnie gigantyczny boom i wedle analiz IDC rozwija się w tempie sześciokrotnie szybszym, niż cała branża IT.
Prognozy wskazywały nadejście trendu wirtualnej rzeczywistości (Virtual Reality – VR). I proszę. Volvo stworzyło symulację jazdy modelem XC90, Top Shop pozwolił klientkom przenieść się na wybieg podczas Fashion Weeku, a obuwnicza marka Merrell zabrała konsumentów w ekscytującą, górską wyprawę. VR ma duży potencjał, który już teraz wykorzystują zagraniczni marketerzy.
Podstawowym wnioskiem płynącym z XI Kongresu Gospodarki Elektronicznej jest, że nowe technologie i cyfryzacja życia mają bezpośrednie przełożenie na codzienne funkcjonowanie każdego z nas.
Transformacja cyfrowa to proces przechodzenia organizacji na nowe sposoby pracy przy wykorzystaniu technologii cyfrowych. W centrum powinien znajdować się klient i jego potrzeby, które wymagają od organizacji zmiany dotychczasowego podejścia do odbiorców swoich produktów i usług.
Stan polskiej e-administracji na tle innych krajów Unii Europejskiej zdecydowanie nie jest najlepszy. Polscy obywatele niechętnie korzystają z oferowanych przez instytucje publiczne rozwiązań online. To główne wnioski zespołu ekspertów z Laboratorium Gospodarki Cyfrowej DELab UW, którzy wzięli pod lupę stan polskiej e-administracji.
Jak wynika z najnowszego raportu BSA Global Software Survey prawie połowa (48 proc.) aplikacji w Polsce jest wykorzystywana bez licencji. To spadek o 3 p.p. w porównaniu z poprzednią edycją badania, jednak nadal odbiegamy od średniej Unii Europejskiej, która wynosi 29 proc.
Wykorzystanie analityki dużych zbiorów danych budzi automatyczne skojarzenia z biznesem: telekomami, bankami, firmami marketingowymi czy produkcyjnymi. Ale obszarami zastosowania tej technologii mogą być z powodzeniem: zwiększenie wydajności sportowców, atrakcyjności zatrudnienia, walka z suszą czy ochrona gatunków zwierząt zagrożonych wyginięciem.
W ciągu najbliższych pięciu lat przybędzie miliard nowych użytkowników internetu i 10 miliardów nowych urządzeń podłączonych do sieci.
Żyjemy w ciekawych czasach gwałtownie postępującej automatyzacji i cyfryzacji, nowych zasad konkurowania na rynku oraz rosnącej grupy klientów bardzo świadomych swoich wyborów i oczekujących natychmiastowej obsługi oraz informacji dostosowanych do ich potrzeb i preferencji. Aby sprostać oczekiwaniom współczesnych klientów i rozwijać innowacyjną ofertę, firma musi działać sprawnie i efektywnie korzystać z wiedzy ukrytej w danych. Kluczem do sukcesu w osiągnięciu tego celu jest wykorzystanie zaawansowanej analityki i technologii do zarządzania danymi.
Polski m-commerce nabiera tempa. W 2015 roku zakupy online przy użyciu tabletu lub smartfonu zrobiło już prawie 6 milionów Polaków – to 16 procent społeczeństwa. W naszym kraju już blisko 30 proc. e-klientów sięga w tym celu po urządzenia mobilne. Liczba m-kupujących jest wyższa niż nawet we Włoszech lub w Hiszpanii – tak wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego w 10 krajach na zlecenie serwisu RetailMeNot.
Aż 75 proc. przedstawicieli pokolenia millenialsów planuje założyć własną firmę. Zachęca ich do tego poczucie niezależności, elastyczny czas pracy i wysokie zarobki.
Słowem kluczowym, które warunkuje prawidłowe podejście do działań e-mail marketingowych, jest "zgoda" – uzyskanie od wszystkich odbiorców wyraźnej i możliwej do potwierdzenia zgody na otrzymywanie informacji handlowych jest więc niezbędne. O czym marketerzy muszą pamiętać w kontekście tych działań?
Polacy opracowali technologię pozwalającą odblokowywać reklamy w przeglądarkach. Ten wynalazek rodem z Polski może spowodować trzęsienie ziemi w branży reklamy internetowej. Cloud Technologies, warszawska spółka IT specjalizująca się w Big Data marketingu, opracowała technologię UnBlock, pozwalającą na wyświetlanie reklam tym internautom, którzy w swoich przeglądarkach zainstalowali wtyczki blokujące (adblockery).
Operator sieci telefonii Plus wprowadza usługę, dzięki której można ubezpieczyć swój samochód samemu bez konieczności spotkania z agentem. Specjalna aplikacja uBezpiecz pozwala na przygotowanie ofert ubezpieczeń komunikacyjnych, dokonanie zakupu najkorzystniejszej z nich oraz zapisanie wybranej polisy na smartfonie. Aplikacja została przygotowana we współpracy z BENEFIA Ubezpieczenia – spółką z Grupy VIG.