Autor: Marcin Złoch

Artykuły

Transakcje bezgotówkowe docierają do vendingu

W samoobsługowych automatach możemy kupić coraz więcej rzeczy i usług, choć podstawowymi motorami rozwoju są płatności w biletomatach i parkometrach. Kolejnym obszarem rozwoju mikropłatności mogą stać się maszyny vendingowe, czyli m.in. automaty z napojami i przekąskami. Według różnych szacunków wartość rynku vendingowego w Polsce wynosi od 410 mln do 470 mln zł. Co więcej, w najbliższych latach ma szanse zwiększać się o ok. 5 proc.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Dwuetapowe uwierzytelnianie z użyciem smartwatcha

Firma ESET wprowadziła uproszczony proces dwuskładnikowego uwierzytelniania użytkowników. W najnowszej wersji aplikacji ESET Secure Authentication użytkownik nie musi już przepisywać 6-cyfrowego ciągu znaków w celu weryfikacji swojej tożsamości. Wystarczy, że potwierdzi ją na swoim urządzeniu mobilnym – smartfonie czy smartwatchu z systemem Android, np. podczas uzyskiwania dostępu do poczty elektronicznej.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Najpopularniejsi operatorzy e-payment

Porównywarka cen idealo.pl sprawdziła ilu sprzedawców z Polski honoruje płatności e-payment oraz którzy oferenci są najczęściej przez nich wybierani. Polski rynek cechuje bardzo szeroka i różnorodna oferta wielu operatorów e-payment. Wśród nich wciąż przodują zagraniczne firmy, które obsługują 74 proc. z wszystkich płatności tego typu oferowanych przez polskie sklepy internetowe, podczas gdy rodzimi operatorzy to jedynie pozostałe 26 proc.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Nowy wymiar lojalności

Jednym z najpopularniejszych sposobów na powracalność klientów są programy lojalnościowe. Niestety, pewne formy tego typu usług znudziły się już konsumentom i są na wyczerpaniu. Sklepy najczęściej oferują karty stałego klienta lub zachęcają do zbierania punktów czy pieczątek. Wymierna korzyść z promocji jest w takich przypadkach odroczona w czasie. Nagroda, którą możemy otrzymać, jest często dalece niewspółmierna do wydanych na wszystkie punkty pieniędzy, a także czasu, który upływa od rozpoczęcia zbierania punktów do momentu odebrania nagrody.

CZYTAJ WIĘCEJ
Z rynku finansowego

Przyszłość Big Data to zarządzanie danymi

Żyjemy w ciekawych czasach gwałtownie postępującej automatyzacji i cyfryzacji, nowych zasad konkurowania na rynku oraz rosnącej grupy klientów bardzo świadomych swoich wyborów i oczekujących natychmiastowej obsługi oraz informacji dostosowanych do ich potrzeb i preferencji. Aby sprostać oczekiwaniom współczesnych klientów i rozwijać innowacyjną ofertę, firma musi działać sprawnie i efektywnie korzystać z wiedzy ukrytej w danych. Kluczem do sukcesu w osiągnięciu tego celu jest wykorzystanie zaawansowanej analityki i technologii do zarządzania danymi.

CZYTAJ WIĘCEJ
0007
Finanse i gospodarka

Polski m-commerce jest wart 1 mld euro

Polski m-commerce nabiera tempa. W 2015 roku zakupy online przy użyciu tabletu lub smartfonu zrobiło już prawie 6 milionów Polaków – to 16 procent społeczeństwa. W naszym kraju już blisko 30 proc. e-klientów sięga w tym celu po urządzenia mobilne. Liczba m-kupujących jest wyższa niż nawet we Włoszech lub w Hiszpanii – tak wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego w 10 krajach na zlecenie serwisu RetailMeNot.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Nadchodzi koniec blokowania reklam

Polacy opracowali technologię pozwalającą odblokowywać reklamy w przeglądarkach. Ten wynalazek rodem z Polski może spowodować trzęsienie ziemi w branży reklamy internetowej. Cloud Technologies, warszawska spółka IT specjalizująca się w Big Data marketingu, opracowała technologię UnBlock, pozwalającą na wyświetlanie reklam tym internautom, którzy w swoich przeglądarkach zainstalowali wtyczki blokujące (adblockery).

CZYTAJ WIĘCEJ
Finanse i gospodarka

Plus ułatwia uBezpieczenie samochodu

Operator sieci telefonii Plus wprowadza usługę, dzięki której można ubezpieczyć swój samochód samemu bez konieczności spotkania z agentem. Specjalna aplikacja uBezpiecz pozwala na przygotowanie ofert ubezpieczeń komunikacyjnych, dokonanie zakupu najkorzystniejszej z nich oraz zapisanie wybranej polisy na smartfonie. Aplikacja została przygotowana we współpracy z BENEFIA Ubezpieczenia – spółką z  Grupy VIG.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 10 Z 11