Autor: Marcin Złoch

Artykuły

Cinkciarz.pl będzie wykorzystywał sztuczną inteligencję

Cinkciarz.pl, internetowy kantor, zapowiada rewolucję w obszarze wymiany walut i płatności dzięki superkomputerowi NVIDIA DGX-1. Spółka wykorzysta potencjał superkomputera NVIDIA DGX-1, wspierając użytkowników w podejmowaniu jeszcze trafniejszych decyzji transakcyjnych.
Ma być to możliwe dzięki wykorzystaniu informatycznych procesów „deep learning” i „AI accelerated analytics”.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Big Data a „Bug Data”

Przeterminowane i fałszywe dane są dużym problemem. Firmy mają dziś poważne trudności z zarządzaniem swoimi zasobami cyfrowymi. Płacą krocie za dane, których już dawno powinny były się pozbyć. Utrzymują na swoich serwerach przeterminowane, nieaktualne, fałszywe i bezużyteczne informacje. Te dane to „Bug Data”, czyli kopie informacji zarchiwizowanych przez firmę, które nie zostały zaktualizowane i tym samym straciły swoją biznesową wartość. Według szacunków firmy analitycznej IDC „Bug Data” to już problem globalny.
Ponad 60 proc. danych przechowywanych dziś w przedsiębiorstwach stanowią kopie zapasowe przeterminowanych informacji. „Bug Data” w firmach to już ponad 3 eksabajty zbędnych danych. Do końca tego roku koszt ich utrzymania przekroczy próg 50 mld dolarów. To niemal 8 razy tyle, ile firmy przeznaczają na przechowywanie danych typu Big Data.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Polskie komputery wśród najbezpieczniejszych w Europie

Wrześniowe dane dotyczące aktywności hakerów na świecie wskazują, że najbezpieczniejszym krajem w Europie i na świecie była Litwa, która uzyskała indeks 33,1. Oznacza to, że trzy z dziesięciu przeprowadzonych ataków było skutecznych. Na kolejnych pozycjach znalazły się Dominikana, Mołdawia (40,8) i Białoruś (46,4). Do grona najbardziej niebezpiecznych państw pod względem ataków cyberprzestępców są Bostwana (indeks 100) i Uganda (95,3). W Europie są nimi Macedonia (94,8) oraz Gruzja (93,7).

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Nowa segmentacja klientów

Niektórzy z nas wchodzą do sklepu i po prostu wiedzą, że coś jest „dla nich stworzone”, niektórzy rozważają tylko kilka marek, do których mają zaufanie, albo które mają określoną renomę, a jeszcze inni „w nieskończoność” analizują opcje zakupowe, porównując oferty w sklepach fizycznych, e-sklepach, na platformach zakupowych, czy wspierając się porównywarkami cen. Te zachowania nie zmieniają się niezależnie od tego ile mamy lat, czy korzystamy z urządzeń mobilnych, czy kupujemy w internecie, czy tylko stacjonarnie. Teraz wiemy dlaczego tak się dzieje.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Transakcje bezgotówkowe docierają do vendingu

W samoobsługowych automatach możemy kupić coraz więcej rzeczy i usług, choć podstawowymi motorami rozwoju są płatności w biletomatach i parkometrach. Kolejnym obszarem rozwoju mikropłatności mogą stać się maszyny vendingowe, czyli m.in. automaty z napojami i przekąskami. Według różnych szacunków wartość rynku vendingowego w Polsce wynosi od 410 mln do 470 mln zł. Co więcej, w najbliższych latach ma szanse zwiększać się o ok. 5 proc.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Dwuetapowe uwierzytelnianie z użyciem smartwatcha

Firma ESET wprowadziła uproszczony proces dwuskładnikowego uwierzytelniania użytkowników. W najnowszej wersji aplikacji ESET Secure Authentication użytkownik nie musi już przepisywać 6-cyfrowego ciągu znaków w celu weryfikacji swojej tożsamości. Wystarczy, że potwierdzi ją na swoim urządzeniu mobilnym – smartfonie czy smartwatchu z systemem Android, np. podczas uzyskiwania dostępu do poczty elektronicznej.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Najpopularniejsi operatorzy e-payment

Porównywarka cen idealo.pl sprawdziła ilu sprzedawców z Polski honoruje płatności e-payment oraz którzy oferenci są najczęściej przez nich wybierani. Polski rynek cechuje bardzo szeroka i różnorodna oferta wielu operatorów e-payment. Wśród nich wciąż przodują zagraniczne firmy, które obsługują 74 proc. z wszystkich płatności tego typu oferowanych przez polskie sklepy internetowe, podczas gdy rodzimi operatorzy to jedynie pozostałe 26 proc.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Nowy wymiar lojalności

Jednym z najpopularniejszych sposobów na powracalność klientów są programy lojalnościowe. Niestety, pewne formy tego typu usług znudziły się już konsumentom i są na wyczerpaniu. Sklepy najczęściej oferują karty stałego klienta lub zachęcają do zbierania punktów czy pieczątek. Wymierna korzyść z promocji jest w takich przypadkach odroczona w czasie. Nagroda, którą możemy otrzymać, jest często dalece niewspółmierna do wydanych na wszystkie punkty pieniędzy, a także czasu, który upływa od rozpoczęcia zbierania punktów do momentu odebrania nagrody.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 10 Z 11