Autor: Zofia Ponulak

BANK 2024/11

Bankowość i Finanse | Cyberbezpieczeństwo | Nie pomagaj się okraść

Wraz z początkiem października wystartowała kampania społeczna sektora bankowego na temat cyberbezpieczeństwa „Nie pomagaj się okraść. Zobacz, jak chronić swoje pieniądze”. Kampania została przygotowana przez Związek Banków Polskich we współpracy z bankami i potrwa do końca roku. Jej termin został wybrany ze względu na zbliżający się gorący okres zakupów w sieci – Black Friday, Black Week, Cyber Monday i Święta Bożego Narodzenia. Czas wzmożonych zakupów, to jednocześnie czas wzmożonej aktywności cyberprzestępców, a więcej okazji i „superpromocji” dla konsumentów oznacza też okazje dla oszustów.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2024/04

Bankowość i Finanse | Kobiety w Finansach | Gazele i dinozaury, czyli o różnorodności w sektorze bankowym

O roli kobiet w obszarze zarządzającym sektorem finansowym z Bożeną Graczyk, wiceprezes ING Banku Śląskiego i przewodniczącą Grupy Roboczej ds. Raportu Sektorowego DEI („Zarządzanie różnorodnością w sektorze bankowym”) oraz Marzeną Zahlin, dyrektor generalną Svenska Handelsbanken AB Oddział w Polsce i przewodniczącą Prezydium Komitetu ds. DEI w Związku Banków Polskich (wcześniej: Komitet ds. Diversity and Inclusion) rozmawiała Zofia Ponulak.

CZYTAJ WIĘCEJ
Adam Marciniak
BANK 2024/04

Bankowość i Finanse | Technologie – Firechat | Sprinty, kompetencje, szybkie podejmowanie decyzji i elastyczność działania

Sektor finansowy, mimo regulacji, nie może pozostać w tyle za rynkiem. Dlatego adaptacja zwinnych metodologii, chmury, a teraz również LLM-ów, pokazuje, że banki potrafią dostosowywać się do zmian, pomimo ograniczeń. Klienci oczekują od nich szybkiego działania, dlatego też one chcą tak działać i faktycznie to robią – wyjaśnia Adam Marciniak, prezes zarządu VeloBanku w rozmowie z Przemysławem Barbrichem i Zofią Ponulak.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2024/01

Bankowość i Finanse | Social Banking | Bankowość społeczna – nowe hasło czy praktyka?

Klienci oczekują od banków nie tylko sprawnej obsługi transakcji i wygodnych codziennych płatności, zwracają też uwagę na zaangażowanie społeczne. Odpowiedzialność społeczna i środowiskowa staje się zatem nie tylko wymogiem formalnym i konsekwencją wdrażanych regulacji, ale jest także odpowiedzią
na oczekiwania klientów, którzy kierują się tymi wartościami i tego samego oczekują od swojego banku.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | Hiperpersonalizacja | Nie ma to jak zaspokojenie potrzeb klienta

Produkty szyte na miarę były dotąd domeną pewnych obszarów rynku finansowego, jak private banking czy obsługa korporacji. Eksperci są jednak zgodni, że wraz z rosnącym zainteresowaniem bankowością mobilną i internetową, kolejnym etapem będzie wdrażanie hiperpersonalizowanych usług. One bowiem zapewniają wymierne efekty, choćby wzrost wskaźników satysfakcji klienta, co przekłada się na zyski firmy.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/08

Bankowość i Finanse | Wakacyjny Portfel Polaków | Wypoczynek w cieniu inflacji

Jak co roku w okresie letnim, Związek Banków Polskich opublikował raport „Wakacyjny portfel Polaków 2023”, który prezentuje trendy oraz dane związane z przewidywaną aktywnością rodaków w czasie tegorocznych wakacji – dokładniej od lipca do końca sierpnia. Zawiera również aktualne ceny letniego wypoczynku, w tym transportu, zakwaterowania i najpopularniejszych rozrywek. Autorzy raportu doradzają m.in., jak ekonomicznie zaplanować wypoczynek i co zrobić, gdy zabraknie gotówki, a płatność kartą jest utrudniona lub niemożliwa.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/05

Bankowość i Finanse | Gospodarka | Polski sektor bankowy jest raczej bezpieczny

Banki starają się wychwytywać wszelkie informacje o praniu pieniędzy, ponieważ boją się o swoją reputację i kwestie późniejszej współpracy z innymi instytucjami finansowymi, także międzynarodowymi. Regulacji jest faktycznie dużo, ale wynikają one z tego, czego wymaga od nas Komisja Europejska. Myślę, że sektor bankowy w tym aspekcie jest bezpieczny – zaznacza dr Patrycja Chodnicka-Jaworska, adiunkt Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego w Pracowni Bankowości i Rynków Pieniężnych Katedry Systemów Finansowych Gospodarki. Rozmawiała z nią Zofia Ponulak.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/03

Warto Wiedzieć | Technologie | Cognitive banking – przyszłość bankowości

Od cyfryzacji nie ma ucieczki. Bankowość elektroniczna, internetowa i mobilna są już doskonale znane i trudno wyobrazić sobie sektor finansowy bez tych filarów. Kolejnym etapem w cyfrowej transformacji jest wykorzystywanie jeszcze bardziej zaawansowanych technologii opartych na analizie procesów poznawczych, czyli krok w stronę inteligentnej bankowości. Czym zatem jest cognitive banking?

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/01

Warto wiedzieć | Filozofia pieniądza i finansów | Czy w bankowości potrzebujemy filozofii?

Związek medycyny z filozofią nie budzi większego zaskoczenia, w końcu w lecznictwie jakże często pojawiają się dylematy natury etycznej, których rozstrzygnięcia mają wpływ na życie ludzkie. Konsekwencją jest stosunkowo niedawne wyodrębnienie się bioetyki jako poddziedziny filozofii, analizującej moralny wymiar działań z obszaru biologii i medycyny. Czy istnieje analogiczna potrzeba włączania filozofii do jakże wymiernego świata finansów i bankowości?

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2022/10

Wydarzenia i Opinie | Fake Newsy | Epoka postprawdy

Współczesny świat poprzez rozwój naukowo-technologiczny dostarcza nowych narzędzi usprawniających przekaz informacji. Jednocześnie niesie jednak nowe zagrożenia. Nowoczesne technologie ułatwiają bowiem dostarczanie zmanipulowanych przekazów. Jednym z największych zagrożeń o realnie niebezpiecznych konsekwencjach, a jednocześnie rozmywającym granice między prawdą a fałszem, są fake newsy.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 1