Autor: Adam Zółw

wirtualny ekran z napisem AI, obraz wirtualnego mózgu,
BANK 2024/05

Raport Specjalny | Technologie Bankowe | Sztuczna inteligencja naprawdę poprawia bezpieczeństwo

Jeśli chodzi o cyberbezpieczeństwo, to sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w analizie ryzyka i wykrywaniu oszustw. Algorytmy AI mogą monitorować transakcje w czasie rzeczywistym, identyfikując podejrzane działania, które mogłyby wskazywać na próby oszustwa czy wycieku danych. Dzięki temu firmy są w stanie szybciej reagować na potencjalne zagrożenia, znacznie zwiększając bezpieczeństwo danych klientów i operacji biznesowych.

CZYTAJ WIĘCEJ
mężczyzna w garniturze trzymający wirtualną tarczę w dłoni
BANK 2024/04

Raport Specjalny | Cyberbezpieczeństwo | Dzień pracy Bezpiecznika

Jak wygląda dzień w pracy specjalisty od cyberbezpieczeństwa? Ile zagrożeń i jakiego rodzaju codziennie dociera do bankowych serwerów, ile prób włamań bądź innych ataków odnotowuje każdy z ekspertów i jak sobie z nimi radzi? Czy bywa zaskakiwany, na ile jego praca jest powtarzalna i monotonna niczym robotnika przy taśmie produkcyjnej, a w jakim zakresie przypomina działalność artystyczną?

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2024/01

Bankowość i Finanse | Pracownicy | Dbamy o talenty

Ostatnie lata gwałtownie zmieniły rynek pracy. Pandemia COVID-19 spowodowała, że nowe modele zatrudnienia – rozproszony, zdalny i hybrydowy – stały się w wielu firmach chlebem powszednim. Było to możliwe dzięki rozwojowi zarówno nowych technologii, jak i  praktyk zdalnego zarządzania zespołami. Jednak wraz z przyzwyczajaniem się do zmian wyszło na jaw, że taki model pracy może zarówno przyczyniać się do rozwoju pracowników, jak i ich przytłaczać.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/10

Bankowość i Finanse | ESG | Etyczni i godni zaufania

Działania CSR pozwalają tworzyć wizerunek przedsiębiorstwa etycznego i godnego zaufania na wielu płaszczyznach. Bank w ten sposób pokazuje, że nie czuje się odpowiedzialny jedynie za realizację założonych wyników, ale też pragnie mieć realny wpływ na otoczenie – lepsze samopoczucie pracowników, satysfakcję klientów, poprawę jakości życia społeczeństwa czy stan środowiska.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/12

Temat Numeru | Obrót Gotówkowy | Obrót gotówkowy, jak każda usługa, ewoluuje

Każdy obszar biznesowy należy systematycznie optymalizować. Rosnące zainteresowanie systemami do automatyzacji obsługi gotówki to efekt coraz większej świadomości korzyści, jakie daje ich zastosowanie. Po pierwsze – znacząco redukują koszty i nakłady. Po drugie – skraca się czas pracy osób zaangażowanych w obrót gotówkowy oraz zmniejsza się liczba niezbędnych transportów gotówki.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/05

Raport Specjalny | Transformacja Cyfrowa w Banku | Pieniądze (i marketing) ze ściany

Współczesne bankomaty mogą służyć nie tylko do wykonywania operacji gotówkowych. Za ich pomocą można z powodzeniem komunikować się z klientami, dostarczając treści marketingowe. Aby ów przekaz był skuteczny, należy jednak pamiętać, że użytkownicy korzystają z bankomatów w ściśle określonym celu, zatem komunikacja musi się wpisywać w te okoliczności i nie przeszkadzać.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/03

Raport Specjalny: Horyzonty Bankowości 2020. Bezpieczeństwo: Powtarzalne zachowania

Podstawą weryfikacji behawioralnej jest analiza interakcji użytkownika z komputerem lub urządzeniem mobilnym. Kontrola obejmuje nie tyle to, co robi dany użytkownik, ale jak to robi. Sposób poruszania myszą, dynamika korzystania z klawiatury, a nawet obsługa dotykowego ekranu w urządzeniu mobilnym – biometryczne metody behawioralne pozwalają przypisać wszystkie te zachowania do określonej osoby w sposób jednoznaczny.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/02

Bankowość i Finanse. Ubezpieczenia: Odzyskasz swój super miecz

Ubezpieczyć można wiele rzeczy. Również te, które istnieją wyłącznie w przestrzeni wirtualnej. Niedawno pojawiły się polisy obejmujące ochroną nie tylko sprzęt gamingowy, ale także konta w grach wraz z… wirtualnymi przedmiotami. To oczywisty kierunek rozwoju rynku; przyszłość ubezpieczeń stanowi wszak pokolenie millennialsów. Ludzie wyrośli i wychowani w świecie, który pozwala kupować produkty i usługi natychmiast, za pośrednictwem dowolnego kanału lub urządzenia.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 2