Bankowość i Finanse | Płatności odroczone | Dawka przypominająca
Banki także udostępniają swym klientom usługę w modelu „kup teraz, zapłać później”. Jak dyscyplinują klientów opóźniających się ze spłatą zobowiązań związanych z dokonanymi zakupami?
Banki także udostępniają swym klientom usługę w modelu „kup teraz, zapłać później”. Jak dyscyplinują klientów opóźniających się ze spłatą zobowiązań związanych z dokonanymi zakupami?
Klienci oczekują dziś nowego poziomu personalizacji w kontaktach z instytucjami finansowymi. One zaś starają się zaspokajać ich potrzeby; nawet te jeszcze nieuświadomione.
Spadek przychodów z tytułu podstawowej działalności bankowej powoduje, iż banki poszukują dodatkowych możliwości zarobkowania. W tej sytuacji uwzględnienie ubezpieczeń w strategii sprzedażowej staje się jak najbardziej zasadne.
Obecny kryzys i wynikające zeń ograniczenia w świadczeniu usług w formie tradycyjnej skłoniły wielu konsumentów, dotychczas sceptycznych wobec technologicznych nowinek, do migracji do kanałów cyfrowych. Czy pandemia faktycznie przekonała osoby 50+ do bankowości elektronicznej i mobilnej?
Co czwarta kobieta na stanowisku menedżerskim czuje się niedoceniana w miejscu pracy. Mimo wysokiego stanowiska i pełnienia odpowiedzialnej funkcji, 61% menedżerek postrzega swoją rolę w firmie jako wspierającą a nie przywódczą, a 40% uważa własne osiągnięcia za przeciętne.
Zmiany, wprowadzane do ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, powinny zwiększyć skuteczność walki z tym procederem. Szczególnie pozytywnie należy ocenić udrożnienie wymiany informacji w ramach grup kapitałowych, jako że dotychczasowe regulacje budziły wiele wątpliwości interpretacyjnych.
Dwa lata funkcjonowania blockchainu w polskim sektorze bankowym to przede wszystkim wykorzystywanie tej technologii w pracach powiązanych z wprowadzaniem tzw. trwałego nośnika. Ale nie tylko.
Każdy obszar biznesowy należy systematycznie optymalizować. Rosnące zainteresowanie systemami do automatyzacji obsługi gotówki to efekt coraz większej świadomości korzyści, jakie daje ich zastosowanie. Po pierwsze – znacząco redukują koszty i nakłady. Po drugie – skraca się czas pracy osób zaangażowanych w obrót gotówkowy oraz zmniejsza się liczba niezbędnych transportów gotówki.
Banki same mogą być beneficjentami otwartej bankowości, wykorzystując dane i usługi dostarczanych przez inne instytucje finansowe za pomocą interfejsów API. Zyskają dostęp do jeszcze szerszej informacji o swoim kliencie – wiedzę nie tylko o posiadanych przez niego produktach w innych bankach, ale również o transakcjach płatniczych.
Współczesne bankomaty mogą służyć nie tylko do wykonywania operacji gotówkowych. Za ich pomocą można z powodzeniem komunikować się z klientami, dostarczając treści marketingowe. Aby ów przekaz był skuteczny, należy jednak pamiętać, że użytkownicy korzystają z bankomatów w ściśle określonym celu, zatem komunikacja musi się wpisywać w te okoliczności i nie przeszkadzać.
Każdego roku produkujemy coraz więcej informacji. Mówi się, że 90% wszystkich rekordów na świecie zostało wytworzonych w przeciągu ostatnich dwóch lat. Przed inżynierami danych oraz data scientistami stoi więc wyzwanie, aby taki wolumen przetworzyć oraz wyciągnąć z niego wartość dla firmy.
Podstawą weryfikacji behawioralnej jest analiza interakcji użytkownika z komputerem lub urządzeniem mobilnym. Kontrola obejmuje nie tyle to, co robi dany użytkownik, ale jak to robi. Sposób poruszania myszą, dynamika korzystania z klawiatury, a nawet obsługa dotykowego ekranu w urządzeniu mobilnym – biometryczne metody behawioralne pozwalają przypisać wszystkie te zachowania do określonej osoby w sposób jednoznaczny.
Ubezpieczyć można wiele rzeczy. Również te, które istnieją wyłącznie w przestrzeni wirtualnej. Niedawno pojawiły się polisy obejmujące ochroną nie tylko sprzęt gamingowy, ale także konta w grach wraz z… wirtualnymi przedmiotami. To oczywisty kierunek rozwoju rynku; przyszłość ubezpieczeń stanowi wszak pokolenie millennialsów. Ludzie wyrośli i wychowani w świecie, który pozwala kupować produkty i usługi natychmiast, za pośrednictwem dowolnego kanału lub urządzenia.
BS API, płatności mobilne, cyberbezpieczeństwo. Banki spółdzielcze wspólnie zrealizują nowe projekty technologiczne.
Skoro jest tak dobrze, to czemu jest tak źle? W unijnym rankingu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego DESI 2019 r. Polska zajmuje dopiero 25. miejsce na 28 państw członkowskich.
Polski rynek finansowy jest już na tyle zaawansowany, że w kwestii bezgotówkowych innowacji przeciera szlaki pozostałym krajom kontynentu.
Coś, co jeszcze wczoraj było bezpieczne, dziś wcale nie musi już takie być. Zagrożenia się zmieniają, kluczem do sukcesu jest elastyczność i chęć ciągłego doskonalenia się. Rzecz jasna przy znajomości najnowszych światowych trendów i umiejętnym wykorzystywaniu funkcjonujących rozwiązań.
Banki zaczęły propagować tzw. cyberhigienę i przybliżają klientom tematy związane z podnoszeniem ich wiedzy w kwestii cyberbezpieczeństwa. To praktyczne szkolenie, jak stworzyć trudne do złamania hasło.
Leszek Czarnecki na rozmowę z przewodniczącym KNF zabrał ze sobą cztery urządzenia elektroniczne, które miały utrwalić przebieg spotkania: trzy dyktafony i kamerę. „Szumidła” w gabinecie Marka Ch. skutecznie zneutralizowały cyfrowe dyktafony, tylko jeden z nich nagrywający na zwykłą taśmę magnetyczną zarejestrował spotkanie. Kamera w długopisie była wyłączona, więc nie widać „1%” prowizji dla prawnika, co – jak twierdzi prezes Getinu – zostało zapisane na wizytówce pokazanej Markowi Ch. Informacja o zapisku „1%” na kartce opiera się jedynie na słowach bankiera, bo nie zachowała się także owa feralna kartka papieru.
Banki są przygotowane na obsługę różnego rodzaju spiętrzeń, zapewne dlatego, że większość z nich jest po prostu przewidywalna. To zaś oznacza, że głównym wyzwaniem są zdarzenia nieprzewidywalne, zaburzające naturalny rytm pracy.