Raport Specjalny | Trendy Bankowości 2024 | Lider nie łapie zadyszki

Raport Specjalny | Trendy Bankowości 2024 | Lider nie łapie zadyszki
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Polskie banki od wielu lat są światowymi liderami w zakresie usług cyfrowych. Większość z nich zapewnia swym klientom w pełni zdalną obsługę. Nie mogą przegapić momentu na wykorzystanie nowych możliwości, jakie niesie rozwój sztucznej inteligencji.

Bankowość mobilna zdecydowanie przesądza o przewadze polskich instytucji finansowych. Innowacyjne funkcje, takie jak biometryczne logowanie, zdalne otwieranie kont i płatności mobilne stawiają nas w europejskiej czołówce. Również cyfrowy onboarding, czyli zakładanie konta online bez konieczności odwiedzania oddziału, działa w polskich realiach szybko i sprawnie. – Polskie banki coraz śmielej sięgają po sztuczną inteligencję. Wykorzystują ją do automatyzacji procesów, takich jak obsługa klienta i scoring kredytowy. To nie tylko oszczędność czasu i kosztów, ale również szansa na lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klienta – zauważa Joanna ­Ostrowska-Szajnfeld, dyrektorka zarządzająca Pionu Strategii, Architektury i Organizacji IT w BNP Paribas Banku Polska.

W dwóch ostatnich latach banki, kontynuując działania na rzecz digitalizacji swoich usług i życia klientów, skoncentrowały się na bezpieczeństwie cyfrowym. Zapewniają coraz więcej zaawansowanych mechanizmów ochronnych, adekwatnych do najbardziej aktualnych zagrożeń.

Te zabezpieczenia nie są tak widoczne dla klienta i nie dają zapewne poczucia silnego rozwoju nowych usług, niemniej mają charakter kompleksowy i są zaawansowane technologicznie – zapewnia Katarzyna Tomczyk-Czykier, dyrektor Pionu Innowacji i Cyfryzacji Bankowości Detalicznej w Credit Agricole Banku Polska.

Idzie nowe

Rozwój w tej dziedzinie łączy się ze zmianą podejścia do edukacji klientów w świecie digital i strategii ESG, gdzie banki pracują nad likwidacją wykluczenia cyfrowego.

Cyfrowym liderom bankowości w Europie ciężko stale wytrzymywać presję na jeszcze większy rozwój. Inwestycje muszą mieć również czas na monetyzację, poza tym są duże projekty inwestycyjne, które dotyczą skalowania rozwiązań digital – jak choćby infrastruktura chmurowa czy wymiana technologii do automatyzacji procesów. Dodatkowo wiele banków pracują...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK