Autor: Visa

Zdjęcia: CPBiI/Karol Zapała
Miesięcznik Finansowy BANK 2025/11

Visa Direct, fintechy i nowy schemat rozliczeń

Rynek płatniczy od kilkunastu już lat przechodzi dynamiczną ewolucję, efektem której jest nie tylko pojawianie się na rynku coraz to nowych, bardziej efektywnych, intuicyjnych i bezpiecznych schematów płatniczych. Innowacje technologiczne w segmencie płatniczym przekładają się na zmianę przyzwyczajeń akceptantów, jak i samych konsumentów, tworząc tym samym podstawy dla dalszych przemian całego globalnego rynku.

Zdjęcia: Visa
Miesięcznik Finansowy BANK 2025/09

Jak banki mogą wspierać rozwój e-commerce poprzez innowacje w płatnościach

Dynamiczny rozwój technologii zmienia sposób, w jaki konsumenci wydają pieniądze, zarządzają finansami i korzystają z usług bankowych. Ta zmiana zachowań sprawia, że banki znajdują się w przełomowym momencie: mogą dostosować się do oczekiwań związanych z nowymi technologiami płatniczymi lub ryzykować utratę klientów wybierających cyfrowe rozwiązania.

kobieta z laptopem, kupuje online
Cyberbezpieczeństwo

Dla 68% konsumentów cyberbezpieczeństwo to priorytet podczas zakupów online

Cyberbezpieczeństwo płatności na pierwszym miejscu. Według najnowszego badania Visa „E-commerce Payment Study (CEE) 2025” aż 88% Polaków robiących zakupy w sieci jest gotowych zmienić dotychczasową metodę płatności, o ile nowa zapewni im wyższy poziom ochrony. Ta gotowość do próbowania nowych rozwiązań płatniczych pokazuje, jak bardzo Polacy cenią sobie możliwość płacenia w sposób, który preferują – zwłaszcza gdy stawką jest większy spokój, czytamy w informacji prasowej Visa.

Fot. Visa
BANK 2025/05

Bankowość i finanse | Visa | Dlaczego banki powinny przyłączyć się do podróży Polaków

Oczekiwania współczesnych konsumentów wobec podróży nieustannie się zmieniają – podobnie jak ich relacja z usługami bankowymi. I choć odpoczynek oraz relaks nadal pozostają w centrum zainteresowania Polaków podczas zagranicznych wyjazdów, to najnowsze badanie Visa CEE Travel & Payment Intentions Study pokazuje1,
że coraz częściej w obszarze bankowości są oni otwarci na doświadczenia wykraczające poza te tradycyjne. Co więcej, konsumenci oczekują od banków rozwiązań realnie poprawiających komfort podróżowania i są gotowi za nie zapłacić.

kobieta ze smartfonem w dłoni, na ekranie napis My Agent, AI
Bezgotówkowo

Agenci AI na zakupach w imieniu klientów Visa

AI zmienia sposób, w jaki robimy zakupy i dokonujemy płatności. Visa czerpie z potencjału swojej globalnej sieci płatniczej oraz dziesięcioleci doświadczenia, aby zapewnić zaufanie i bezpieczeństwo w handlu opartym na sztucznej inteligencji. Visa Intelligent Commerce umożliwia agentom AI samodzielne wyszukiwanie i dokonywanie zakupów. Ta przełomowa inicjatywa otwiera sieć płatniczą Visa dla programistów i inżynierów tworzących agentów AI, którzy zmienią to, jak wygląda współczesny handel, czytamy w informacji prasowej Firmy.

wirtualny ekran z napisem Visa
Bezgotówkowo

Visa Flexible Credential wchodzi na rynek amerykański

Visa Flexible Credential zostanie wprowadzony po raz pierwszy w USA wraz z kartą debetową Affirm Card, która umożliwi konsumentom łatwe zakupy w modelu „Kup teraz, zapłać później” (ang. buy now and pay later, BNPL) bezpośrednio w aplikacji Affirm. Liv, pierwszy cyfrowy bank w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, wprowadził Visa Flexible Credential, umożliwiając osobom, które często podróżują, dostęp do kont wielowalutowych poprzez jedną kartę, co upraszcza płatności transgraniczne. Nowe elastyczne doświadczenia płatnicze zaprezentowano na Web Summit w Lizbonie, poinformowała Firma.

2 smartfony, 2 dłonie, banknoty dolarowe
Bezgotówkowo

Raport Visa: rośnie znaczenie transgranicznych przepływów pieniężnych

Przelewy międzynarodowe są ratunkiem dla milionów pracowników migrujących i ich rodzin. Tegoroczny raport z badania Visa pt. „Międzynarodowe przepływy środków: upowszechnienie cyfrowych przekazów pieniężnych w 2024 r.” pokazał jednak, że prawie jedna trzecia (31%) cudzoziemców mieszkających w Polsce otrzymała ofertę darmowego przesłania pieniędzy za granicę, która tak naprawdę wiązała się z koniecznością poniesienia ukrytych opłat. Badanie objęło prawie 45 tys. nadawców i odbiorców przelewów w dwudziestu krajach, w tym w Polsce, czytamy w informacji prasowej Visa.

wirtualna kula ziemska i symbole walut wokół niej
BANK 2024/05

Bankowość i Finanse | Utrzymanie klienta – VISA | Banki mogą zaoferować wiele benefitów i usług dodanych. Które z nich pozwalają utrzymać klientów?

Na rynek wchodzą nowi gracze, w tym fintechy, a bankom coraz trudniej się wyróżnić.
Poprzez obudowywanie oferty w benefity i usługi dodane chcą przyciągnąć nowych klientów
lub podtrzymać lojalność obecnych. Wyzwaniem jest dobór elementów oferty wykraczających poza podstawowe konto, kartę, lokatę czy kredyt, a kluczem – wiedza o potrzebach konsumenta czy przedsiębiorcy.

Visa, Western Union logo
Bezgotówkowo

Visa i Western Union razem ułatwiają szybkie przesyłanie pieniędzy za granicę

Dzięki możliwościom Visa Direct, klienci Western Union w 40 krajach będą mogli przesyłać w trybie ekspresowym pieniądze rodzinie i przyjaciołom na całym świecie. Western Union planuje wydawać karty debetowe Visa w Ameryce Północnej, regionie Azji i Pacyfiku, Ameryce Łacińskiej oraz w Europie. Klienci Western Union z sektora rządowego i organizacji pozarządowych będą mogli także wykorzystywać karty przedpłacone do przesyłania środków w ramach pomocy humanitarnej, poinformowała Firma.

logo Visa i FIFA
Bezgotówkowo

Korzyści dla kibiców – FIFA rozszerza globalne partnerstwo z Visa

Visa pozostanie Globalnym Partnerem FIFA, umożliwiając posiadaczom kart Visa korzystanie z ekskluzywnych aktywacji, promocji i unikalnego dostępu do uczestnictwa w turniejach FIFA. Podczas Mistrzostw Świata FIFA 2026, Visa i FIFA chcą zapewnić kibicom jeszcze bardziej zaawansowaną cyfrowo obsługę. Od 2007 roku Visa zwiększa komfort uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez FIFA, których było już ponad 40 – poinformowała Firma.

STRONA 1 Z 5