Revolut przedstawił swoje plany na 2025 rok
Podczas weekendowych spotkań i koncertów The Revolutionaries w Londynie (23-24.11.2024), z okazji przekroczenia progu 50 milionów klientów na świecie, współzałożyciele Revolut – Nik Storoński i Wład Jacenko – wyszli na scenę by podzielić się wizją rozwoju usług firmy w 2025 roku. Na liście priorytetów znalazły się: kredyty hipoteczne dostępne w telefonie, szersze wykorzystanie sztucznej inteligencji w aplikacji (AI) i sieć bankomatów.
Revolut, który koncentrował się w 2024 roku na budowaniu skali – do firmy dołączyło od stycznia, do tej pory, ponad 10 milionów nowych klientów – chce przyspieszyć tempo tworzenia i udostępniania innowacji produktowych. Celem jest budowanie przewagi w zakresie user experience (UX), dodanie do oferty kolejnych unikalnych na rynku funkcji i budowanie pozycji pierwszego „prawdziwie globalnego banku”.
Czytaj także: Revolut udostępnił płatności BLIK
Kluczowe inicjatywy wymienione w trakcie The Revolutionaries
AI – sztuczna inteligencja: Revolut planuje w jeszcze szerszym stopniu wykorzystać sztuczną inteligencję. W aplikacji ma pojawić się asystent finansowy, który dopasuje usługi do indywidualnych potrzeb i preferencji klientów – poprowadzi w kierunku zdrowych nawyków finansowych, wyposaży w dane do podejmowania lepszych decyzji i ułatwi zarządzanie pieniędzmi. Nowa funkcja będzie udostępniana stopniowo w przyszłym roku i rozwijana wraz z nowymi możliwościami, które niesie postęp w zakresie AI. Celem jest uproszczenie finansów osobistych.
Kredyty hipoteczne: Revolut Bank UAB chce stać się bankiem pierwszego wyboru. Konsekwentnie rozwija ofertę klasycznych usług bankowych dostępnych z poziomu aplikacji, np. kredytów. Polacy znają i korzystają już z jego kart kredytowych, kredytów konsumenckich czy kredytów konsolidacyjnych.
W weekend (23-24.11.2024), padła jednak na scenie zapowiedź włączenia do oferty nowego produktu: kredytów hipotecznych. Pilotażowym rynkiem w 2025 roku będzie Litwa, a następnie Irlandia i Francja. Celem jest dostarczenie najszybszego na rynku, w pełni cyfrowego produktu hipotecznego, z natychmiastową decyzją wstępną oraz finalną ofertą w ciągu 1 dnia roboczego (uwarunkowaną wyceną aktywów i niezbędnymi elementami kontroli). Kredyty hipoteczne będą ważnym elementem kompleksowej oferty kredytowej, którą bank buduje w Europie. Niewykluczone, że w przyszłorocznej ofercie pojawi się także overdraft (czyli limit w rachunku bieżącym).
Bankomaty: w 2025 roku na ulicach europejskich miast pojawią się ultra-nowoczesne bankomaty z logo Revolut. Pilotaż odbędzie się w Hiszpanii na początku 2025 roku. Sieć bankomatów Revolut będzie wydawać zarówno gotówkę, jak i karty płatnicze. W przyszłości, maszyny Revolut mają także przyjmować wpłaty gotówkowe. By zwiększyć bezpieczeństwo, firma rozważa zastosowanie w nich biometrii rozpoznawania twarzy (w celu potwierdzenia tożsamości osoby wypłacającej/wpłacającej gotówkę).
Revolut Business: Nik Storoński i Wład Jacenko zapowiedzieli też, że w 2025 roku Revolut Business udostępni swój pierwszy produkt kredytowy dla firm w Europie.
Ponadto, celem jest dostarczenie klientom korporacyjnym jednych z najlepiej oprocentowanych kont oszczędnościowych na wszystkich rynkach w EU.
Revolut Business skupi się też na branżach, takich jak gastronomia czy handel detaliczny. Zaoferuje im pomoc w zakresie zarządzania operacjami finansowymi w restauracjach i sklepach dzięki platformie Revolut Kiosk. Możliwe innowacje obejmują zastosowanie nowych metod autoryzacji i płatności biometrycznych. Priorytetem pozostanie też rozwój bramki Revolut Pay do transakcji online, dodanie nowych metod płatności, a także usług BNPL (tzw. “kup teraz, zapłać później” lub odroczonej płatności).
Czytaj także: Revolut Bank ma już 4 miliony klientów w Polsce
Revolut pierwszym prawdziwie globalnym bankiem
– Rok 2024 był wyjątkowy dla Revolut. Zdobyliśmy zaufanie milionów nowych klientów. Wprowadziliśmy na rynek wiele przydatnych usług i innowacyjnych produktów.
Rok 2025 będzie jeszcze bardziej przełomowy. Chcemy zrewolucjonizować tradycyjną bankowość, z korzyścią dla ludzi. Jesteśmy na dobrej drodze, aby to osiągnąć – powiedział Nik Storoński, współzałożyciel i CEO w Revolut.
– Revolut zmienia oblicze finansów. W ciągu niecałej dekady do Revolut dołączyło 50 milionów klientów. To dowód, że konsumenci chcą osiągać więcej korzyści ze swoich pieniędzy. W ten weekend (23-24.11.2024), podczas spotkań i koncertów The Revolutionaries w Londynie świętujemy ten sukces.
Prawda jest jednak taka, że już myślimy o tym co dalej – naszym kolejnym celem jest próg 100 milionów klientów i stanie się pierwszym prawdziwie globalnym bankiem – powiedział Antoine Le Nel, Chief Growth and Marketing Officer, Partner w Revolut.
Revolut przedstawił swoją wizję rozwoju na 2025 rok podczas 2-dniowego wydarzenia The Revolutionaries w ten weekend w Londynie. Podczas serii spotkań i koncertów na scenie Outernet London wystąpiły osobistości ze świata muzyki, sportu, mody, podróży, gamingu, biznesu, designu i sztuki.
Finałowym akcentem był koncert Charli XCX, tuż przed rozpoczęciem trasy koncertowej artystki (na którą bilety są już wyprzedane).