Już pół miliona aktywnych użytkowników korzysta z aplikacji mobilnej mZUS
Z aplikacji mZUS można korzystać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS. Aplikację można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play oraz App Store.
– Właśnie przekroczyliśmy pół miliona aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej mZUS.
Jest w niej wiele informacji i funkcji dla ubezpieczonych i świadczeniobiorców – mówi Mariusz Jedynak, członek zarządu ZUS.
Czytaj także: ZUS najbardziej ucyfrowioną instytucją publiczną w Polsce?
Aplikacja mZUS
Dzięki aplikacji klienci mogą w prosty i szybki sposób złożyć wnioski o świadczenia z programów świadczeń dla rodzin.
Mogą również przejrzeć szereg innych informacji, m.in. o zgłoszeniach do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, okresach podlegania do ubezpieczeń, danych płatnika/płatników składek ubezpieczonego, członkach rodziny zgłoszonych do ubezpieczenia zdrowotnego, pobieranych zasiłkach oraz emeryturach i rentach, zaświadczeniach lekarskich (e-ZLA).
W aplikacji mZUS można też: wyliczyć prognozowaną kwotę emerytury w kalkulatorze emerytalnym, zarezerwować e-wizytę w ZUS – czyli wideorozmowę z pracownikiem ZUS, zadzwonić na infolinię ZUS (Centrum Kontaktu Klientów ZUS) jako klient uwierzytelniony i uzyskać informacje dotyczącą konkretnej sprawy lub sytuacji osoby, która się kontaktuje.
Czytaj także: mZUS: pierwsza aplikacja mobilna Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
Bez profilu eZUS (PUE) nie można korzystać z aplikacji mZUS
Aby móc korzystać z tych wszystkich udogodnień, jakie daje aplikacja mobilna mZUS, trzeba pobrać ją ze sklepów Google Play oraz App Store. Następnie po zainstalowaniu jej na smartfonie lub tablecie – trzeba połączyć ze swoim profilem na eZUS (PUE ZUS). Bez posiadania profilu eZUS (PUE) nie można korzystać z aplikacji.
Osoby, które nie mają jeszcze konta na eZUS (PUE ZUS), mogą je założyć w kilka minut. Wystarczy wejść na stronę zus.pl i kliknąć przycisk [Zarejestruj w PUE/eZUS].
Następnie należy wybrać sposób rejestracji np. za pomocą metod z portalu login.gov.pl (profil zaufany, m-obywatel, bankowość elektroniczna, e-dowód), kwalifikowanego podpisu elektronicznego, czy za pomocą bankowości elektronicznej banku, który świadczy taką usługę wspólnie z ZUS.
Profil eZUS/PUE można też założyć, korzystając z formularza rejestracji, ale wówczas w ciągu 7 dni od dokonania rejestracji konieczna będzie wizyta w ZUS w celu potwierdzenia swojej tożsamości. Tożsamość można także potwierdzić w trakcie e-wizyty. Pracownik ZUS poprosi o okazanie dokumentu tożsamości.