Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Bankowość spółdzielcza

Zrzeszenie SGB z nową strategią „Więcej niż biznes”

25.04.2025 11:06 Rafał Łopka | SGB-Bank SA
Zrzeszenie SGB z nową strategią „Więcej niż biznes”
Źródło: SGB-Bank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Zgromadzenie Prezesów Banków Spółdzielczych SGB przyjęło nową strategię Spółdzielczej Grupy Bankowej na lata 2025-2028. Dokument z hasłem „Więcej niż biznes” wyznacza kierunki rozwoju 174 banków SGB oraz SGB-Banku, koncentrując się na dwóch filarach: rozwoju biznesu i zwiększaniu sprawności operacyjnej.

Nowa strategia to odpowiedź na oczekiwania trzech kluczowych grup klientów:

  • klientów indywidualnych,
  • przedsiębiorców,
  • rolników i producentów rolnych.

W jej ramach opracowano 15 inicjatyw strategicznych i zdefiniowano 34 projekty kluczowe wspierające realizację inicjatyw strategicznych.

Ambicją Zrzeszenia określoną w Strategii jest m.in. rozwój cyfrowych kanałów obsługi, segmentacja oferty produktowej, standaryzacja procesów kredytowych, rozwój kompetencji pracowników oraz wdrożenia usług związanych ze społeczną odpowiedzialnością i zrównoważonym rozwojem w oparciu o kryteria ESG.

Mirosław Skiba, prezes zarządu SGB-Banku, podkreśla wagę strategii:

– Strategia „Więcej niż biznes” to nasza odpowiedź na transformację, którą przechodzi sektor bankowy. Nasi klienci – od młodych, nowoczesnych użytkowników, aż po aktywnych przedsiębiorców i rolników – oczekują dziś zaufanego partnera, który mówi ich językiem i rozumie ich realne potrzeby.

Dużo inwestujemy w cyfryzację, integrację usług i rozwój kompetencji, aby sprostać tym oczekiwaniom. Chcemy być szybsi, lepsi i bliżsi – bez kompromisów w sferze jakości i bezpieczeństwa. Ale przede wszystkim chcemy, by hasło „Więcej niż biznes” znaczyło – więcej dla klientów indywidualnych, przedsiębiorców i więcej dla lokalnych wspólnot.

Podobną opinię wyraził Przemysław Pilarski, przewodniczący Rady Zrzeszenia SGB i prezes zarządu Gospodarczego Banku Spółdzielczego w Mosinie:

– W strategii musimy zadbać o dalsze budowanie kapitałów i inwestycje w komfort i obsługę klienta. W centrum naszej uwagi zawsze pozostaje człowiek i lokalna społeczność. To rolnik, który rozbudowuje swoje gospodarstwo, przedsiębiorca tworzący miejsca pracy oraz rodziny, którym Grupa SGB oferuje wsparcie i stabilność finansową.

Przemysław Pilarski

Wchodzimy na nowe rynki z ambicją, by kompleksowo zaopiekować się każdym klientem.

Szczególną wagę przykładamy do młodego pokolenia – chcemy towarzyszyć mu w rozwoju, odpowiadając na jego potrzeby i budując z nim trwałe relacje.

„Więcej niż biznes” oznacza dla nas odpowiedzialność za rozwój środowisk, z których się wywodzimy. To strategia, której realizacja w dalszym ciągu będzie doskonalić i modernizować bankowość spółdzielczą, wzmacniać naszą pozycję i rolę w życiu lokalnych społeczności. Mówi o wspólnocie i współpracy między bankami spółdzielczymi i bankiem zrzeszającym. Bardzo ważne jest to, że wypracowaliśmy ją razem.

Jan Grzesiek, przewodniczący Rady Nadzorczej SGB-Banku i prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Jarocinie zwrócił uwagę na wymiar wspólnotowy strategii:

– Przyjęty dokument łączy myślenie biznesowe z solidarnością społeczną i lokalnym zaangażowaniem. To strategia w duchu Międzynarodowego Roku Spółdzielczości, w którym akcentujemy bliskość i troskę o warunki życia małych społeczności, z ich perspektywami rozwoju, kulturą, edukacją i aktywnością biznesową.

Jan Grzesiek, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Jarocinie

– Przyjęty dokument łączy myślenie biznesowe z solidarnością społeczną i lokalnym zaangażowaniem. To strategia w duchu Międzynarodowego Roku Spółdzielczości, w którym akcentujemy bliskość i troskę o warunki życia małych społeczności, z ich perspektywami rozwoju, kulturą, edukacją i aktywnością biznesową.

Strategia zakłada również jeszcze większe wzmocnienie działań marketingowych, rozbudowę aplikacji mobilnej, rozwój leasingu i faktoringu, budowę Centrum Usług Zrzeszeniowych oraz rozwój kompetencji pracowników.

Czytaj także: Prezes SGB-Banku spodziewa się wzrostu zainteresowania rolników kredytami na transformację energetyczną

Kluczowe cele strategii „Więcej niż biznes” do 2028 roku

  • co najmniej 35% wzrost portfela kredytowego,
  • wzrost aktywów o 45%,
  • utrzymanie kosztu ryzyka poniżej 0,9%,
  • utrzymanie wskaźnika TCR odnoszącego się do bezpieczeństwa finansowego Zrzeszenia na poziomie powyżej 20% w całym okresie realizacji Strategii,
  • co najmniej 20% wzrost liczby rachunków prowadzonych w Bankach Spółdzielczych SGB.

Beneficjenci strategii „Więcej niż biznes”:

  • klienci indywidualni, specjalnie dla których rozwijana jest oferta mobilna (m.in. BLIK Płacę Później i kredyty w ROR w aplikacji SGB Mobile czy optymalizacja procesów kredytowych) oraz nowoczesne sposoby obsługi w placówkach;
  • klienci firmowi i jednostki samorządu terytorialnego, otrzymujący dostęp do szybszego finansowania, konsorcjów kredytowych zapewniających źródła finansowe dla dużych projektów inwestycyjnych i oferty uzupełniającej (leasing, faktoring);
  • sektor AGRO, który skorzysta z kompleksowej i preferencyjnej oferty, wspieranej środkami krajowymi i unijnymi.

Więcej o strategii na stronie: https://www.sgb.pl/wiecej-niz-biznes/

Zgromadzenie Prezesów SGB

W przygotowaniu strategii „Więcej niż biznes” uczestniczyli przedstawiciele banków spółdzielczych SGB, które stworzyły radę konsultacyjną złożoną z prezesek i prezesów 17 banków z całej Polski, reprezentujących różne regiony, wielkości biznesu i korzystających z różnych rozwiązań technologicznych. Doradczo wspierała firma Deloitte.

Strategia „Więcej niż biznes” to wspólny, ambitny, przemyślany plan na przyszłość, gdzie relacje i innowacje są w centrum działań. Celem jest budowanie jeszcze silniejszych więzi z klientami, elastyczne reagowanie na dynamiczne zmiany rynkowe oraz wspieranie długofalowego, stabilnego rozwoju – zarówno samej Grupy, jak i lokalnych społeczności, w których działa.

Ma być także impulsem do dalszego umacniania pozycji banków spółdzielczych jako nowoczesnych, odpowiedzialnych partnerów dla klientów indywidualnych i biznesowych.

W Zgromadzeniu Prezesów, które odbyło się w Kołobrzegu wzięli udział przedstawiciele Banków Spółdzielczych SGB oraz Zarządy SGB-Banku i Spółdzielczego Systemu Ochrony IPS-SGB oraz SGB Leasing, SGB Factoring i BODiE.

Zgromadzenie Prezesów SGB to jeden z najważniejszych organów Zrzeszenia, uprawniony między innymi do przyjmowania strategicznych kierunków rozwoju Grupy i wyboru członków Rady Zrzeszenia.

Czytaj także: SGB-Bank nominowany do Mobile Trends Awards 2024 w kategorii AI w Mobile

Zrzeszenie SGB z nową strategią „Więcej niż biznes” - Zgromadzenie Prezesów SGB - infografika
Źródło: BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Aplikacje mobilneBank Spółdzielczy w JarocinieBanki spółdzielczeBankowość spółdzielczaCentrum Usług ZrzeszeniowychCyberbezpieczeństwo / CyberprzestępczośćESG / Environmental, Social and corporate Governancefinansowanie biznesuGospodarczy Bank Spółdzielczy w MosinieInnowacje / InnowacyjnośćJan GrzesiekKlientocentryzmKredyty dla firmKredyty dla rolnikówMirosław SkibaMłodzi w biznesie i finansachPrzemysław PilarskiRelacjeSGB-Bank SASpołeczności lokalneStrategiaTransformacja cyfrowaZgromadzenie Prezesów SGBZrzeszenie SGB
Autor Rafał Łopka | SGB-Bank SA

Zobacz także

Automatyczny doradca AI od Affexy w Banku Spółdzielczym w Oławie
Co oznacza relacja z klientem w dobie płatności mobilnych i one-click?
Marcin Konopka, prezes Berg System.
Berg System na FTBS 2025 – o technologii, która wspiera człowieka
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
Partnerzy działu Bankowość spółdzielcza
logo Systemy Wymiany InformacjiLogo ITCARD

Wkrótce wprowadzimy czat obsługiwany w pierwszej kolejności przez naszych konsultantów, dedykowany osobom z niepełnosprawnościami. Dzięki temu klienci będą mieli możliwość uzyskania tych samych informacji, które otrzymaliby w trakcie rozmowy telefonicznej. Ta usługa jest niezwykle istotna dla głuchoniemych klientów, którzy nie mogą korzystać z tradycyjnego call center. Ponadto jesteśmy przekonani, że nasz czat zdobędzie sympatię młodszych użytkowników, którzy preferują pisanie od rozmowy.

Jolanta Sadowska, ITCARD,
Jolanta Sadowska
Dyrektor Sprzedaży
ITCARD
ZOBACZ WSZYSTKIE
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}