Z jakich technologii chcą korzystać klienci Mikołowskiego Banku Spółdzielczego w Mikołowie?

Z jakich technologii chcą korzystać klienci Mikołowskiego Banku Spółdzielczego w Mikołowie?
Michał Król | Foto: P. Zalewski
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
O tym z jakich technologii chcą korzystać klienci Mikołowskiego Banku Spółdzielczego w Mikołowie rozmawialiśmy z jego prezesem dr. Michałem Królem, podczas Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej. Bank w Mikołowie prowadził badania ankietowe swoich klientów.

„Mamy świadomość, że część usług, które oferujemy są to usługi pożądane i dobre, czyli takie których klienci oczekują. Ale dzięki informacjom uzyskanym z naszych badań ankietowych wiemy też, że pewnych produktów i usług zdecydowanie brakuje z perspektywy naszego klienta” – powiedział Michał Król.

Jak wskazał – klienci oczekują lepszych funkcjonalności w bankowości mobilnej i internetowej.

„Generalnie dzisiaj klient potrzebuje więcej informacji, które może zdobyć z bankowości mobilnej, żeby niekoniecznie fatygować się do placówki banku tylko po to, aby te informacje uzyskać. Klient czasem oczekuje nawet takich funkcjonalności jak sporządzanie rozmaitych analiz, które można generować z bankowości mobilnej. To jest właśnie to czego  potrzebujemy” – mówił nasz rozmówca. 

„Z produktowego punktu widzenia nie mamy jeszcze funkcjonalności umożliwiającej udzielania kredytów za pomocą bankowości mobilnej. To też jest pewna luka technologiczna, luka produktowa, która dzisiaj jest przez nas diagnozowana” – dodał.

Czytaj także: Prezes ZBP o tym, jak technologia zmienia banki lokalne

Razem i samodzielnie

Na pytanie czy Mikołowski Bank Spółdzielczy w Mikołowie chce sprostać oczekiwaniom swoich klientów samodzielnie, czy też korzystając z pomocy Zrzeszenia – odpowiedział:

„Chcielibyśmy samodzielnie, natomiast jest to trudne do zrealizowania ze względu na koszty. Niemniej jednak mamy bardzo dobre relacje z dostawcą programowania, firmą SoftNet. Firma ta stale poszerza swoją ofertę, poszerza funkcjonalności bankowości mobilnej i internetowej.

Nie oznacza to jednak, że nie jest potrzebna także współpraca zrzeszeniowa czy międzyzrzeszeniowa” – powiedział.

Podkreślił, że możliwa jest z jednej strony współpraca banku spółdzielczego z jego dostawcą – i z drugiej strony prowadzenie równolegle działań w ramach Zrzeszenia.

Czytaj także: Wydarzenia i Opinie | Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej | Spółdzielcy łączą tradycję z nowoczesnością

Dobre wyniki finansowe sprzyjają transformacji cyfrowej

W rozmowie z dr. Michałem Królem poruszyliśmy wątek dobrych wyników banków spółdzielczych, co jest m.in. pochodną wysokich stóp procentowych. Pytaliśmy czy Mikołowskiemu Bankowi Spółdzielczemu w Mikołowie nie zabraknie pieniędzy na dokończenie modernizacji technologicznej, biorąc pod uwagę możliwość, że stopy procentowe wrócą do niskich poziomów sprzed kilku lat.

„Nam jako Mikołowskiemu Bankowi Spółdzielczemu i wszystkim bankom spółdzielczym środków zdecydowanie  wystarczy. Dowód na to jest zasadniczy – jeszcze całkiem niedawno byliśmy w środowisku ekstremalnie niskich stóp procentowych i banki spółdzielcze sobie poradziły. Poza tym nie sądzę, żeby w najbliższym czasie stopy procentowe spadły, a jeżeli spadną, to nie do aż tak ultra niskich wartości” – stwierdził Michał Król i dodał:

„Rozwinięta technologia powoduje, że po pierwsze nie odstajemy od rynku, a po drugie nasze usługi są tańsze i szybsze. Także z jednej strony te nadwyżki zdecydowanie powinniśmy przeznaczyć na rozwój technologii, a z drugiej strony jestem przekonany, że bankowość spółdzielcza nawet z niskimi stopami sobie poradzi”.

Źródło: BANK.pl