Wartości firmy coraz ważniejsze przy wyborze pracodawcy

Wartości firmy coraz ważniejsze przy wyborze pracodawcy
Fot. stock.adobe.com/Andrey Popov
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Wartości, które reprezentuje firma mają coraz większe znaczenie przy wyborze pracodawcy. Pracowników nie przestaje interesować wymiar finansowy, szukają jednak miejsca, które będzie funkcjonowało zgodnie z ich sumieniem i przekonaniami. Co ciekawe, ta postawa jest tożsama dla przedstawicieli wszystkich pokoleń obecnych na rynku pracy - Baby Boomers (1946-1964), X (1965-1980), Y (1981-1995), Z (1996-dziś).

#Firmy a #pracownicy – wspólne wartości zyskują na znaczeniu

Firmy muszą nie tylko realizować cel biznesowy, ale powinny mieć na uwadze również dobro ogółu i działać w sposób dużo bardziej odpowiedzialny. W społeczeństwie rośnie świadomość konieczności poświecenia większej uwagi kwestiom związanym z ochroną środowiska czy problemom społecznym. 64% uważa, że idea Zrównoważonego Rozwoju powinna mieć centralne znaczenie w strategii biznesowej i produktowej firmy. Większość badanych identyfikuje się ze swoim pracodawcą – 65% wierzy w wartości i idee, które reprezentuje ich firma. Jednocześnie dostrzegają potrzebę zmian. 63% przyznaje, że to w jaki sposób funkcjonują firmy ulegnie dramatycznej przemianie w ciągu najbliższych 5-10 lat.

– Wyniki naszych badań są bardzo interesujące i budujące. Najbliższe lata pokażą, czy wspólny głos pracowników przerodzi się w rzeczywiste zmiany i większy nacisk na realizację działań z obszaru Społecznej Odpowiedzialności Biznesu – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe. – Nie tylko młode pokolenie wymaga od współczesnych firm podjęcia działań w tym kierunku. Znajduje to odzwierciedlenie w zmianach zachodzących w procesach produkcyjnych czy nawet wyborze sprzętów, z których pracownicy korzystają w pracach biurowych. Ci chcą mieć do dyspozycji rozwiązania, które spełniają najwyższe ekologiczne standardy – dodał.

 

Źródło: Ricoh